آموزش قدم‌به‌قدم نصب لوستر

اگر به‌تازگی لوستر جدیدی خریداری کرده‌اید، حتما دغدغه نصب آن را دارید. نصب لوستر در نگاه اول بسیار سخت و غیرممکن به نظر می‌رسد؛ اما آشنایی قدم به قدم با مراحل نصب لوستر و همچنین استفاده از ابزارهای مناسب، انجام این کار را برای شما ساده خواهد کرد. اگر قصد نصب لوستر در پذیرایی یا اتاق خواب را دارید، ما در این مقاله نحوه نصب و سیم‌کشی لوستر را با جزئیات توضیح داده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۸۵۰۳۳
|
۰۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ 26 July 2023
|
4025 بازدید

آموزش قدم‌به‌قدم نصب لوستر

پس از مطالعه مقاله پیش رو می‌توانید به‌راحتی لوستر خانه‌تان را نصب کنید. فرقی نمی‌کند لوستر خانه شما در چه سبکی باشد، اطلاعات این مقاله برای نصب کلیه لوسترها کاربرد دارند.

تهیه ابزار مناسب؛ پیش نیاز نصب لوستر

آیا می‌‌دانید برای نصب لوستر نیاز به چه ابزاری دارید؟ نصب لوستر بدون ابزار مناسب غیرممکن است و بسیار سخت می‌شود. برای تست جریان برق داخل سیم‌ها، سوراخ کردن سقف و انجام سیم‌کشی نیاز به ابزار مخصوصی دارید. این ابزار عبارت‌اند از:

  • دریل برای سوراخ کردن سقف
  •  فازمتر برای بررسی جریان برق در سیم‌ها
  •  انبردست و سیم‌چین برای سیم‌کشی لوستر
  • پیچ و رول پلاک به منظور نصب لوستر در سقف
  • متر برای اندازه‌گیری زنجیر لوستر نسبت به سقف
  • نردبان برای نصب لوستر روی قلاب سقف

ابزاری مانند انبردست و فازمتر در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود. مهم‌ترین ابزار برای نصب لوستر انبردست، فازمتر، سیم‌چین و دریل هستند. اگر قصد خرید ابزار باکیفیت برای نصب لوستر را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ برند معتبر رونیکس بروید. محصولات این برند مطرح ایرانی از جمله انبردست یا سیم لخت کن رونیکس، با استانداردهای روز اروپا ساخته می‌شوند و کیفیت بسیار بالایی دارند. 

اولین قدم برای نصب لوستر سقفی؛ قطع فیوز اصلی برق

پیش از آغاز نصب لوستر،‌ ابتدا باید فیوز برق را قطع کنید. برای قطع فیوز باید به سراغ کنتور برق بروید و فیوز را روی حالت خاموش قرار دهید. بهتر است نصب لوستر را در طول روز انجام دهید تا با قطع برق دچار مشکل نشوید. فراموش نکنید که برای جلوگیری از سوختن وسایل برقی، قبل از قطع فیوز برق، لوازم برقی را خاموش کرده یا از برق بکشید. 

ازآنجایی‌که هنگام نصب لوستر به دریل برای سوراخ کردن سقف نیاز دارید، توصیه می‌کنیم از دریل شارژی استفاده کنید؛ به‌این‌ترتیب حتی در صورت قطع برق قادر به استفاده از دریل خواهید بود. قبل از تماس دست با سیم، برای اطمینان خاطر و جلوگیری از خطرات احتمالی با یک فازمتر سیم‌های برق را بررسی کنید. سپس اگر سیم‌های سقف عاری از جریان الکتریسیته بودند،‌ نوبت به اتصال قلاب لوستر به سقف می‌رسد.

آموزش قدم‌به‌قدم نصب لوستر

مکان دقیق قرارگیری قلاب لوستر را مشخص کنید

اگر در محل نصب لوستر چراغ‌آویز دیگری وجود دارد، ابتدا باید آن را جدا کنید. سیم‌های لوستر فعلی را جداسازی کرده و با فازمتر جریان برق را بررسی کنید. سپس لوستر را به‌آرامی پایین بیاورید. اگر وزن لوستر جدید با لوستر قدیمی یکسان است، نیازی به تعویض قلاب ندارید.

برای نصب قلاب جدید ابتدا سقف را سوراخ کنید و پیچ و رول ‌پلاک را داخل سقف قرار دهید. سپس با کمک پیچ گوشتی برقی، قلاب را به سقف متصل کنید. مطمئن شوید که قلاب کاملا داخل رول‌ پلاک محکم شده است و تکان نمی‌خورد. توجه داشته باشید لق بودن قلاب داخل رول پلاک خطر افتادن لوستر را به همراه خواهد داشت.

برای تنظیم ارتفاع لوستر، طول زنجیر نسبت به ارتفاع سقف را بسنجید

ارتفاع لوستر و زنجیر نسبت به سقف نکته مهمی است که معمولا در زمان نصب لوستر نادیده گرفته می‌شود. قرار گرفتن لوستر بالاتر یا پایین‌تر از ارتفاع مورد نیاز زیبایی فضای خانه را تحت ‌تاثیر قرار خواهد داد. برای محاسبه ارتفاع لوستر باید ابتدا فاصله کف تا سقف را محاسبه کرده و عدد به‌دست‌آمده را در 20.828 ضرب کنید. عدد نهایی ارتفاع مناسب لوستر در فضای موردنظرتان را نشان می‌دهد.

برای نصب چراغ‌آویز بالای میز، باید توجه کنید که لوستر باید بین 75 تا 90 سانتی‌متر بالاتر از میز باشد. برای مثال اگر سقف خانه شما 2.5 متر ارتفاع دارد، طول زنجیر برای یک لوستر سایز متوسط 15 سانتی‌متر است. به‌ازای هر 30 سانتی متر افزایش ارتفاع سقف، 8 سانتی‌متر به زنجیر لوستر اضافه می‌شود. پس از برش زنجیر با توجه ‌به ابعاد لوستر و سقف، نوبت به نصب لوستر به قلاب و انجام سیم‌‌کشی‌های برق می‌رسد. 

سیم‌کشی برق لوستر را به‌صورت یک پل یا دو پل انجام دهید

سیم‌کشی برق لوستر معمولا به دو روش یک پل و دو پل قابل ‌انجام است. در روش یک پل از کلید برق تکی و در روش دو پل از کلید برق دوتایی استفاده می‌شود. سیم‌کشی برق دو پل برای لوسترهای بزرگ، کاربردی‌تر است؛ زیرا از یک کلید می‌توان برای روشن کردن نصف چراغ‌های لوستر و از کلید دیگر برای روشنایی سایر لامپ‌ها استفاده کرد. سیم‌کشی یک پل نیز برای لوسترهای کوچک تا متوسط انجام می‌شود. 

برای انجام سیم‌کشی دو یا یک پل، باید مهارت برق‌کشی داشته باشید. پیشنهاد می‌‌کنیم از یک متخصص برق کمک بگیرید تا سیم‌کشی به نحو درست انجام شود. انجام سیم‌کشی بدون دانش فنی کافی، خطراتی از جمله برق‌گرفتگی شخص، آسیب دیدن لامپ‌های لوستر و بروز مشکل در جریان برق خانه را به همراه دارد.

آموزش قدم‌به‌قدم نصب لوستر

با ابزار حرفه‌ای رونیکس؛ نصب لوستر آسان‌تر می‌شود

نصب لوستر کاری نسبتا سخت است که اگر اطلاعات کافی و ابزار مناسب داشته باشید، آسان‌تر می‌شود. در این مقاله، مراحل نصب لوستر را قدم به قدم با جزئیات کامل بررسی کردیم. برای خرید ابزار نیز برند معتبر و قابل‌اعتماد رونیکس را پیشنهاد می‌کنیم.

کلیه محصولات رونیکس با توجه ‌به استانداردهای اروپایی تولید می‌شوند و عمری طولانی‌مدت دارند. برای مشاهده انواع ابزار‌آلات این برند سرشناس، کافی است اسم رونیکس را در گوگل جست‌وجو کنید. برای خرید دریل، پیچ‌گوشتی برقی یا سیم‌چین‌ رونیکس که ملزومات نصب لوستر هستند، به‌ ابزارفروشان سراسر کشور مراجعه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟