نحوه محاسبه کارمزد وام قرض الحسنه تغییر کرد

براساس بخشنامه جدید بانک مرکزی، بانک‌ها مجازند در خصوص نرخ و نحوه محاسبه کارمزد وام قرض‌الحسنه از روش محاسبه متفاوت از مصوبات قبلی شورای پول و اعتبار با شرط رعایت سقف نرخ ۴ درصدی پس از تایید بانک مرکزی اقدام کنند.
کد خبر: ۱۱۹۹۸۶۰
|
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲ 21 October 2023
|
4781 بازدید
|
۲

به گزارش تابناک، با ابلاغ بخشنامه جدید بانک مرکزی که برگرفته از مصوبه شهریورماه شورای پول و اعتبار است، بانک‌ها مجازند در خصوص نرخ و نحوه محاسبه اخذ کارمزد قرض‌الحسنه اعطایی از روش محاسبه متفاوت از مصوبات قبلی شورای پول و اعتبار با شرط رعایت سقف نرخ ۴ درصد کارمزد، پس از تصویب در هیات مدیره بانک منوط به اخذ تاییدیه از بانک مرکزی اقدام کنند.

گفتنی است، شورای پول و اعتبار در یکصد و شصت و هفتمین جلسه خود به بررسی نحوه اعطای اختیار به بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی برای تعیین نرخ و نحوه محاسبه کارمزد تسهیلات قرض الحسنه پرداخت .

نحوه محاسبه کارمزد وام قرض الحسنه تغییر کرد

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار؛ برای کاهش میزان کارمزد قرض الحسنه اعطایی و کمک به اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر و جوانان در اخذ تسهیلات قرض الحسنه نظیر ازدواج و فرزند آوری ... بانک ها و موسسات اعتباری غیر بانکی مجاز شدند نحوه محاسبه کارمزد قرض الحسنه اعطایی را با تصویب در هیئت مدیره و منوط به اخذ تاییدیه از بانک مرکزی و با رعایت سقف نرخ کارمزد قرض الحسنه ابلاغی توسط بانک مرکزی تعیین کند.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایرانی
|
Poland
|
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
یعنی چه هز روش دیگر محاسبه کنند؟!
اگر قصد کلاهبرداری و گول زدن مردم رو ندارید چهار درصد یعنی چهار درصد! نه اینکه از فرمولهای من دراوردی استفاده کنین و نرخ کارمزد رو در عمل از ۴ به ۷ تا ۹ درصد برسونید.
در محاسبات همیشه ۲ ضربدر ۲ میشود چهار مگر اینکه بخواهید کلاهبرداری کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
الان چهار درصد دوازده ساله را به صورت سالانه دریافت میکنند
یعنی شما اگر 100 میلیون وام بگیرید
سال اول 4 ملییون ازتون میگیرن ... سال دوم 3520 و سال سوم .... اینجوری تا پایان 12 سال 26 میلیون ازتون میگیره که متوسط میشه سالی 2.16 درصد
ولی خوب برای یک وام سنگین تر این 4 درصد سالانه سنگین میشه
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...