بازدید 3089
تیم یحیی شایسته پیروزی نبود

توقف پرسپولیس در شمال مثل سپاهان

دو تیم شمالی کشور، مدعیان قهرمانی لیگ را متوقف کردند. بعداز تساوی سپاهان در مازندران، پرسپولیس هم در گیلان امتیاز از دست داد تا استقلال تیم خوشبخت هفته هشتم باشد
کد خبر: ۱۲۰۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 29 October 2023

پرسپولیس صدرنشین هفته گذشته لیگ برتر فوتبال، همانند دیگر رقیب مدعی خود سپاهان، در خانه میزبان شمالی متوقف شد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ مصاف ملوان بندر انزلی و پرسپولیس در ورزشگاه تختی انزلی به تساوی بدون گل انجامید تا قرمزپوشان تهرانی نیز مثل زردپوشان اصفهان در بازی خارج خانه شان در استان های شمالی، دو امتیاز حساس از دست بدهند.

ترکیب ملوان: افشار صداقت، آرمان اکوان، میلاد باقری،‌ حامد نورمحمدی، پدرام قاضی‌پور، مجید عیدی، پویا پورعلی (46 - محمدرضا سلیمانی)، حسین صادقی (80 - امین پورعلی)، مهران احمدی (66 - ابوذر صفرزاده)، رضا جعفری (67 - مسعود زائر کاظمینی (5+90 - محمدرضا بردبار)) و سهیل فداکار.

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، محمدحسین کنعانی‌زادگان، گئورگی گولسیانی، وحدت هنانوف، علی نعمتی، مسعود ریگی، دانیال اسماعیلی‌فر، سروش رفیعی (46 - میلاد سورگی)، سعید صادقی، محمد عمری ( 76 - نبیل باهویی) و شهاب زاهدی (46 - مهدی ترابی).

توقف پرسپولیس در شمال مثل سپاهان

شاگردان مهدی تارتار در ادامه نتایج و نمایش های خوب خود در لیگ بیست‌وسوم، ترمز تیم گل‌محمدی را کشیدند تا باعث خوشحالی صدرنشینان لیگ شوند.

تیم‌های فوتبال پرسپولیس و ملوان بندر انزلی از ساعت 16:20 امروز (یکشنبه)، در آخرین دیدار از هفته هشتم مسابقات لیگ برتر فوتبال و در ورزشگاه مرحوم سیروس قایقران انزلی به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی صفر - صفر به پایان رسید.

این مسابقه به دلیل ازدحام هواداران و شلوغی اطراف ورزشگاه مرحوم قایقران، با 20 دقیقه تأخیر آغاز شد. ملوانان در این بازی‌، تیم برتر زمین بودند و فرصت‌های گلزنی بیشتری ایجاد کردند که نتوانستند از آنها استفاده کنند.

پرسپولیس که با برتری در این مسابقه به صدر جدول صعود می‌کرد، 16 امتیازی شد و در رتبه دوم جدول باقی ماند تا استقلال همچنان صدرنشین باشد. سرخپوشان در چهار بازی قبلی خود (دو دیدار در لیگ و دو مسابقه در لیگ قهرمانان آسیا) پیروز شده بودند و در روزی که سپاهان مقابل رقیب شمالی خود متوقف شد، به ملوان امتیاز داد.

شاگردان مهدی تارتار در تیم ملوان هم به روند خوب خود در لیگ بیست‌وسوم ادامه دادند. قوی سپید انزلی در شش دیدار اخیر خود، به‌صورت میانگین دو امتیاز از هر مسابقه کسب کرده و با 12 امتیاز، در رده پنجم جدول قرار گرفته است.

هافبک های پرسپولیس در این مسابقه کیفیت پایینی از خود نشان دادند و نتوانستند در زمین سنگین انزلی مهاجمان را تغذیه کنند. همچنین نبیل باهویی که حدود ۲۰ دقیقه در زمین بود، هیچ حرکت مثمر ثمری انجام نداد تا کم کم کیفیت نازل این خرید خارجی مشخص شود.

لحظات حساس 

دقیقه 27: سانتر بازیکن ملوان را علیرضا بیرانوند مهار کرد تا دروازه پرسپولیس باز نشود.

دقیقه 36: اشتباه عجیب گولسیانی نزدیک بود روی دروازه پرسپولیس خطرساز شود اما مدافعان خیلی زود این توپ را دور کردند.

دقیقه 38: رضا جعفری اولین موقعیت جدی را روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد اما ضربه او با فاصله کم از بالای دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه 39: ملوان یک موقعیت دیگر به دست آورد اما ضربه حسین صادقی از بالای دروازه پرسپولیس با فاصله به اوت رفت.

دقیقه 58: سانتر خطرناک مهدی ترابی روی دروازه ملوان راهی کرنر شد.

دقیقه 64: بازیکنان ملوان موقعیت خوبی مقابل دروازه بیرانوند به وجود آوردند اما ضربه سلیمانی به شکل خطرناکی از کنار دروازه پرسپولیس راهی اوت شد.

دقیقه 70: صفرزاده نزدیک بود دروازه پرسپولیس را باز کند اما ضربه کم دقت او از بالای دروازه بیرانوند راهی اوت شد.

دقیقه 83: شوت ناگهانی و دیدنی وحدت حنانوف بعد از برخورد به پای بازیکن ملوان، با شیرجه صداقت دروازه‌بان ملوان به سختی راهی کرنر کرد.

دقیقه 6+90: سانتر ضعیف ترابی در بازگشت ، ضد حمله بسیار خطرناکی را نصیب ملوان کرد که شش بازیکن این تیم مقابل دو مدافع پرسپولیس قرار گرفتند اما پاس نهایی انزلی‌چی‌ها با خروج بیرانوند مهار شد.

توقف پرسپولیس در شمال مثل سپاهان

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری