محمود عباسزاده مشکینی بروزرسانی قیمت محصولات ایران خودرو بر اساس صورت های مالی جدید، رعایت استانداردهای 85 گانه و ایجاد امکانات رفاهی برای رانندگان را گامی رو به جلو در تعیین قیمت واقعی و یا آزادسازی قیمت خودرو عنوان و بیان کرد: تفاوت بهای تمام شده تولید خودرو با نرخ بازار حاکی از این است که قیمت خودرو در کشور ما واقعی نیست و برای تعیین قیمت ها منطق اقتصادی وجود ندارد و متاسفانه این ما به التفاوت به جیب سوداگران رفته است.
وی با تاکید بر اینکه قیمت خودرو باید بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شود، تصریح کرد: شورای رقابت مرجع مناسبی برای تعیین قیمت خودرو نیست چراکه جایگاه بسیاری از اعضای این شورا ارتباطی به خودرو و اقتصاد خودرو ندارد.
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی با توجه به زیان انباشته چند ده هزار میلیارد تومانی خودروسازان، تعیین قیمت خودرو با نرخی کمتر از بهای تمام شده منطقی نخواهد بود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد قابل توجه بهای نهاده های تولید و تاثیر آن بر قیمت تمام شده تولید خودرو اظهار داشت: تثبیت قیمت محصول نهایی در حالی که بهای مواد اولیه هر لحظه در حال افزایش است با هیچ گونه منطق اقتصادی همخوانی ندارد و از آنجا که بهای نهاده های تولید 80 درصد قیمت خودرو را تشکیل می دهند قطعا باید نرخ ملزومات تولید را در بهای تمام شده خودرو لحاظ کرد.