آیا گیاهان می توانند با یکدیگر صحبت کنند؟

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که گیاهان هم احساس دارند و ابراز محبت را درک می کنند. فراهم کرد شرایط مناسب به رشد آن ها کمک می کند.
کد خبر: ۱۲۴۰۲۲۸
|
۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷ 31 May 2024
|
2895 بازدید

آیا گیاهان می توانند با یکدیگر صحبت کنند؟

به گزارش تابناک به نقل از تلنگر؛ گیاهان هم احساس دارند، می توانند حرف های شما را بشنوند وقتی که به آن ها ابراز محبت کلامی می کنید. البته روشی که گیاهان گوش می دهند و واکنش نشان می دهند با انسان ها متفاوت است.

آیا گلها نسبت به محیطشان واکنش نشان می‌دهند؟

شاید گیاهان غیر فعال به نظر برسند اما سیستم احساسی خود را دارا هستند و به گونه ای هستند که به خطرات یا سایر تغییرات در محیط واکنش نشان می دهند. گیاهان شاید چشم، گوش و یا زبان نداشته باشند اما پوست آن ها می تواند بسیاری از این عملکرد ها را برایشان انجام دهد. گیاهان می توانند تاریکی و رو شنایی را درک کنند. گیاهان از زمان بارش مطلع می شوند یا زمانی که باد می وزد آگاهند، بلکه می توانند واکنشی مناسب نیز نشان می دهند.

دکتر کیم جانسون محققی در دانشکده علوم گیاهی دانشگاه ملبورن، که گیاهان هم احساس دارند را مورد پژوهش قرار‌می‌دهد. به گفته دکتر کیم، گیاهان بطور مرتب تحت تأثیر فشارهای محیطی خود هستند. شما در واقع می‌توانید ببنید گیاهان و گلها چگونه به این استرس های فیزیکی واکنش نشان‌می‌دهند، زیرا شکل شان را تغییر می‌دهند. بنابراین اگر گیاهی در معرض باد مداوم قرار بگیرد، شکل ظاهریش را برای مقاومت بهتر تغییرمی‌دهد. اگر ریشه‌هایش به سنگی برخورد کنند، به دور آن رشد می‌کنند. بنابراین آن‌ها محیط اطراف خود را در‌می‌کنند. پژوهش دکتر جانسون می‌تواند اثر شگرفی بر روی صنایع دنیا ازجمله صنعت کشاورزی، داشته باشد.

آیا گیاهان می توانند با یکدیگر صحبت کنند؟


گیاهان هم احساس دارند ولی چگونه باید با آن‌ها صحبت کرد

صحبت کردن با گیاهان برافزایش رشد آنها تأثیر بسزایی دارد نیازی نیست که برای هرکدام هدفون بگذارید فقط کافی است که به آن‌ها حرف‌های قشنگ بزنید. تحقیقات موسسه ملی بیوتکنولوژی کشاورزی در خارج نشان می‌دهد که گیاهان با شدت ۷۰ دسی‌بل شروع به واکنش به صدا می‌کنند. صدای مکالمه انسان ۷۰ دسی‌بل است. شما می‌توانید با صدای بلند کتاب بخوانید و موسیقی بگذارید که هم به آرامش شما و هم به رشد گل کمک می‌کند.


مزایای صحبت کردن با گیاهان آپارتمانی

گیاهان احساس دارند و دارای حافظه بلندمدتی هستند و با حرف زدن و یا شعر خواندن برای آن‌ها می‌توانید در مدت‌زمان کوتاهی متوجه سرحال شدن گیاهان کاشانه‌ای خود بشوید.

صحبت کردن با گیاهان آپارتمانی نه‌ تنها به آن‌ها کمک‌کننده است بلکه می‌توان بسیاری از انرژی‌های منفی خود را به‌طور کامل از بین ببرد که این امر نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بهتر است بدانید که گیاهان تولید فتوسنتز را در پاسخ به دی‌اکسید کربن، که حصول تنفس و صحبت کردن انسان است تولید می‌کنند. گیاهان تحت تأثیر تمام تغییرات محیطی اطراف خود هستند و به تک‌تک اتفاقات واکنش نشان می دهند.

دانشمندان گیاهانی را یافته‌اند که باریشه‌های خود صحبت می‌کنند، آنها به معنای واقعی کلمه اطلاعات را از طریق شبکه‌های قارچی زیرزمینی به اشتراک می‌گذارند. در این‌گونه شبکه‌ها می توانند شرایط مختلف را با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و مواد غذایی را به درخت نیازمند بفرستند. به این صورت است که می‌گوییم گیاهان هم احساس دارند.

آیا گیاهان می توانند با یکدیگر صحبت کنند؟

تفاوت رشد گیاهان با انسان‌ها

گیاهان به شکل متفاوتی از ما انسان‌ها رشد می‌کنند انسان‌ها ساختار پیچیده‌ای دارند ولی گیاهان ساختار ساده‌ای دارند که با آن شروع به رشد می‌کنند و بعد ترجمان‌ها، برگ‌ها، ریشه‌ها و گلها به دنیا می‌آیند. نکته دیگر واکنش گیاهان به عوامل بیرونی پوستشان است. درست مانند انسان‌ها، گیاهان نیز لایه‌ای محافظ دارند تا میان بخش درونی و محیط ناخوشایند بیرونی قرار می‌گیرد.

اپیدرمی پوست یک گیاه همانند اپیدرمی پوست انسان است و از ساختار درونی محافظت و مانع از دست دادن آب می‌شود.

پوست گیاه کارهای زیادی انجام‌شده. اپیدرم گیاه لایه‌ای از سلول‌هاست که باید به‌قدری نازک باشد تا نور خورشید اجازه عبور به لایه درونی سلول‌های مسئول فتوسنتز گیاه را بدهد. اما از طرفی هم باید به‌قدری محکم باشد که بتواند از آسیب و فشار به گیاه جلوگیری‌ کند.

درنتیجه نگهداری گیاهان در خانه بسیار مفید است زیرا که گیاهان هم احساس دارند وتوای تمیزی در خانه ایجاد می‌کنند با نگهداری گیاهان در خانه می‌توانید از انرژی منفی که در اثر اتفاقاتی برای شما پیش می‌آید بکاهید و خانه‌ای سرشار از انرژی مثبت داشته باشید.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟