کاربرد های ورق پلی اتیلن در صنایع مختلف

امروزه پلی اتیلن و به طور کلی پلاستیک نقش بسیار پر رنگی در زندگی جوامع بشری پیدا کرده است . در این بین ورق پلی اتیلن یکی از محصولات نیمه آماده است که خود برای ساخت محصولات دیگر یا در صنایع مختلف کاربرد های بسیار متنوعی دارد . البته میلگرد پلی اتیلن نیز یکی دیگر از پلاستیک های صنعتی است که بسیار پر کاربرد است و خصوصیات مختص به خود را دارد ولی ما در این مقاله به اختصار به صنایع مختلفی میپردازیم که ورق پلی اتیلن در آن ها استفاده میشوند.
کد خبر: ۱۲۴۲۱۲۱
|
۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰ 15 June 2024
|
1100 بازدید

کاربرد های ورق پلی اتیلن در صنایع مختلف

کاربرد ورق پلی اتیلن در ساخت وسایل بهداشتی و ماسک محافظ

از ورق پلی اتیلن در ساخت وسایل مختلف بهداشتی و محافظتی استفاده میشود از جمله آنها میتوان به ماسک محافظ صورت اشاره کرد که در محیط های بیمارستانی ، تراشکاری ، فرزکاری ، برشکاری و یا برای فرآیندهایی مثل نقاشی و سم پاشی یا زنبور داری از آن میتوان بهره برد تا از آسیب به صورت و خصوصا چشم ها جلوگیری شود . این ماسک های پلی اتیلن سبک و نشکن هستند و مقاومت فیزیکی بالایی دارند و از ورق پلی اتیلن نازک در ساخت آنها استفاده میشود.

کاربرد ورق پلی اتیلن در فعالیت های عمرانی و سازه ها

ورق های پلی اتیلن با توجه به مقاومت فیزیکی بالا و عایق بودن و وزن سبک براحتی میتوانند در صنعت ساختمان جایگزین ورق های فلزی شوند . نکته جالب توجه در مورد این ورق ها آنجاست که در عین مقاوم بودن وزن سبک تری نسبت به ورق های فلزی دارند و این مسئله به ایمنی ساختمان کمک شایانی خواهد کرد.

برای مشاهده و ثبت سفارش انواع ورق پلی اتیلن درجه یک میتوانید به سایت تفلون سپید مراجعه کنید.

کاربرد ورق پلی اتیلن در صنایع الکتریکی

از آنجا که ورق پلی اتیلن خاصیت عایق الکتریکی دارد لذا در ساخت بسیاری از قطعات الکتریکی از آن استفاده میشود . این یک خاصیت بسیار ویژه است که در عین حالی که پلاستیک عایق الکتریسته است ولی به هیچ عنوان در اثر عبور جریان گرم نمیشود و عایق گرما نمیز میباشد. معمولا شما وقتی محصلات الکتریکی را باز میکنید با تعداد زیادی از قطعات روبرو میشوید که از جنس ورق پلی اتیلن هستند.

کاربرد ورق پلی اتیلن در صنایع غذایی و آشپزخانه

بسیار از محصولاتی که در فضای آشپزخانه ای استفاده میشود چه در سایز خانگی یا صنعتی از ورق پلی اتیلن ساخته یا حداقل بخشی از آنها از این متریال استفاده شده است که بیشتر به تخته کار پلی اتیلن یا تخته کار پلاستیک فشرده یا تخته قصابی پلی اتیلن معروف هستند که دارای استاندارد های بهداشتی میباشند و فاقد هر گونه مواد ضایعاتی و جانبی و آثار زیان بار هستند و به طور مستقیم در صنایع غذایی مورد استفاده قرار میگیرند.

کاربرد ورق پلی اتیلن در کشاورزی

ورق پلی اتیلن در ساخت تجهیزات کشاورزی مورد استفاده فراوانی دارد زیرا که این متریال دارای قدرت نفوذ ناپذیری زیادی در برابر رطوبت میباشد و مقاومت فیزیکی و شیمیایی قابل قبولی از خود نشان میدهد و از طرفی بدلیل فرآیند پذیری و خوش تراش بودن برای ساخت قطعات مختلف بسیار مناسب است.

استفاده از ورق پلی اتیلن در ساخت مخازن آب و مایعات گوناگون

از دیگر کاربرد های ورق پلی اتیلن میتوان به ساخت انواع مخازن آب و مواد شیمیائی اشاره کرد که بدلیل جوش پذیری خوب و مقاومت به مواد شیمیائی و اسید و باز و ... از این ورق ها به طور گسترده در ساخت مخازن وختلف و وان استفاده میشود .

استفاده از ورق پلی اتیلن در ساخت انواع استخر

معمولا از ورق پلی اتیلن نازک یا ورق پلی اتیلن ژئوممبران در ساخت استخر پرورش آبزیان مختلف استفاده میشود زیرا کار با این ورق ها بسیار آسان بوده و نیاز به زیر سازی خاصی نداشته و برای جوشکاری نیاز به اور لپ بالائی ندارند و هزینه ها را بسیار کاهش میدهند و میتوان از آنها به جای بتن و سیمان استفاده کرد که برای استخر های بزرگ بسیار به صرفه است در عین حال مشکلات ناشی از نشست و ترک خوردگی بتن نیز مرتفع میگردد .

استفاده از ورق پلی اتیلن در گل خانه ها

گلخانه ها یکی از مراکز اصلی استفاده از محصولات ورق پلی اتیلن هستند که معمولا از ورق پلی اتیلن آنتی یووی یا ضد اشعه آفتاب استفاده میکنند . این ورق ها در برابر اشعه آفتاب و باران و باد و ... مقاوم هستند و تا حدودی نور را عبور میدهند و از طرفی قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای دارند.

اینها و بسیاری دیگر از صنایع مختلف هستند که امروزه از ورق پلی اتیلن به عنوان محصول نمی ساخت برای اجرای پروژه های تولیدی و صنعتی بهره میبرند و روز به روز بر تعداد آنها افزوده میشود . برای آشنایی بیشتر با جداول قیمتها ی این محصول به سایت تفلون سپید مراجعه کنید

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...