گفتگوی اختصاصی با سفیر پیشین آمریکا؛

حزب دموکرات گزینه ای بهتر از بایدن ندارد/ «کامالا هریس» توان رقابت با ترامپ را دارد

«ریچارد کوزلاریچ» معتقد است اگر «کامالا هریس» به عنوان کاندیدا انتخاب شود، نه به میزان بایدن اما توان رقابت با ترامپ را دارد.
کد خبر: ۱۲۴۷۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۲ 11 July 2024

بین الملل تابناک: پس از عملکرد ضعیف «و بایدن»، رئیس‌جمهوری آمریکا در مناظره با «دونالد ترامپ»، نامزد حزب جمهوریخواه بسیاری از دموکرات‌ها و رسانه‌های حامی آنها از جمله نیویورک‌تایمز آشکارا این سؤال را مطرح کردند که آیا برای او باید جایگزینی انتخاب شود یا نه. در حالی که در جریان این مناظره هر دو نامزد سعی کردند نظر رأی‌دهندگان را جلب کنند، پاسخ‌های مردد و متزلزل بایدن در ۳۰ دقیقه اول مناظره بیش از هر چیز جلب توجه کرد.

این مناظره انتقادهای بسیاری را به همراه داشت، تا آنجا که شورای سردبیری نیویورک‌تایمز نیز در یادداشتی با عنوان «بایدن برای نجات کشورش باید از انتخابات کناره‌گیری کند»، از رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا خواست از رقابت‌های انتخاباتی کناره‌گیری کند و به نامزد دموکرات دیگری اجازه بدهد در انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر شرکت کند.

به نقل از سی ان ان، چند نماینده از حزب دموکرات از بایدن خواستند از رقابت انتخابات ریاست جمهوری این کشور کناره گیری کند. این نمایندگان دموکرات از نیویورک و کالیفرنیا این موضوع را با «حکیم جفریز» رهبر اقلیت دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در میان گذاشتند. چند نماینده دیگر دموکرات هم نسبت به وضعیت بایدن در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ابراز نگرانی کردند. نمایندگان دموکرات سنا نیز درباره ادامه حضور بایدن در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نشست برگزار کردند.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به پرسش مجری شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» که آیا او تا آخر در انتخابات ریاست‌جمهوری باقی خواهد ماند یا کس دیگری جایگزینش می‌شود، با عصبانیت پاسخ داد که «هیچ جا نمی‌روم و بهترین کسی هستم که می‌توانم دونالد ترامپ را شکست دهم.»

در این راستا خبرنگار تابناک گفتگویی با «ریچارد کوزلاریچ» مدیر اندیشکده علوم و سیاست‌گذاری انرژی در دانشگاه جرج میسون، مدیر موقت برنامه سیاست عملیات صلح (POPP ) و سفیر پیشین آمریکا در جمهوری آذربایجان انجام داده که در ادامه می آید.

*بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس، از هر سه دموکرات، یک نفر فکر می‌کند که جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده باید به تلاش برای انتخاب مجدد خود را پایان دهد. این در حالی است که ترامپ ۷۸ ساله و بایدن ۸۱ ساله از حمایت ۴۰ درصد از رای دهندگان ثبت نام شده برخوردار هستند و این نشان می دهد که دستکم بایدن از زمان مناظره تاکنون جایگاه خود را از دست نداده است. به نظر شما بایدن باید از انتخابات کناره گیری کند؟ لطفا دلایل خود را شرح دهید.

بسیاری از دموکرات ها بر این باورند که بایدن باید از روند انتخابات کناره گیری کند. در حال حاضر وی توان رقابت با دونالد ترامپ را دارد اما نگرانی دموکراتها مربوط به دوره دوم ریاست جمهوری بایدن در صورت پیروزی در انتخابات 2024 است – اینکه توانایی انجام وظایف ریاست جمهوری را دارد یا خیر. این نگرانی بجاست.

*در این نظرسنجی دمکرات‌های برتر هم بعنوان نامزد جایگزین بایدن معرفی شدند که تنها «میشل اوباما» همسر «باراک اوباما» دارای مقبولیت لازم بود و دیگران به نظر پرسش شوندگان بهتر از بایدن نبودند. نظر شما در این ارتباط چیست؟

میشل اوباما با صراحت اعلام کرده است که علاقه ای به ریاست جمهوری ندارد و کاندیدا نخواهد شد. قطعا هر نامزدی که از طرف حزب دموکرات انتخاب شود حتی کامالاهریس، نمی تواند بهتر از بایدن عمل کند و محبوبیت بیشتری کسب نماید.

 

*از آنجا که مخالفت خاصی با حضور بایدن وجود ندارد، اما احتمالا با انصراف یا برکناری او چندین نامزد وارد میدان می‌شوند، اما اولویت مشخصی در میان آنها وجود ندارد. کامالا هریس قطعا در صدر فهرست خواهد بود، اما او هم مشکلاتی دارد، ازجمله اینکه نظرسنجی‌ها نشان‌ می‌دهند حامیان چندانی ندارد. در صورت برکناری بایدن،  به نظر شما چه کسی از طرف حزب دموکرات به عنوان نامزد انتخاب خواهد شد؟

کامالا هریس شرایط کاندیدا شدن توسط حزب دموکرات را دارد و چهره ای شناخته شده است. نتایج نظرسنجی های مختلف نیز نشان می دهد که وی از محبوبیت بالایی میان رای دهندگان برخوردار است.

*اگر فرد دیگری به عنوان نامزد انتخابات از طرف حزب دموکرات انتخاب شود آیا می تواند رقیب جدی برای «دونالد ترامپ» باشد؟

اینکه کاندیدا دیگری از طرف حزب دموکرات بتواند با ترامپ رقابت کند بستگی به این مهم دارد که فرد مورد نظر کیست و عملکرد وی چگونه بوده است. اگر هریس به عنوان کاندیدا انتخاب شود، نه به میزان بایدن اما توان رقابت با ترامپ را دارد.

*روند انتخابات آمریکا را چگونه ارزیابی می کنید؟

باید منتظر ماند و دید.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
قدرت نظامی آمریکا چنان است که اگر با سه کشور شرور روسیه، چین و کره شمالی همزمان وارد جنگ شود، آنها را شکست خواهد داد.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
چه ترامپ رییس جمهور شود و چه بایدن، آمریکا قدرت اول نظامی، علمی، اقتصادی و سیاسی جهان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
لطفاً هر وقت از خواب بیدار شدید، تقویم را چک کرده و بعد اگر خواستید نظر بدهید؛ اکنون اواخر سال 2024 است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
غربگداها روز به روز فلک زده تر میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
داداش شما مرجع آمارت کیه؟ رتبه یک تولید علم و تکنولوژی چند ساله چینه. حتی گوشی ملی امریکا و خودروی ملی امریکا داره توی چین تولید میشه. با تمام تنفرم از چین ، از امریکا هم متنفرم و هرگز بین دو دشمن بشریت هیچ یک رو انتخاب می کنم
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
سران کشورهای عضو ناتو دیروز با انتشار بیانیه‌ای تاکید کردند که همچنان روسیه را مهم‌ترین و مستقیم‌ترین تهدید برای خود می‌دانند. آنها همچنین با انتقاد از چین و تاکید بر حمایت از اوکراین، بی‌ثباتی در آفریقا و خاورمیانه و از جمله اقدامات جمهوری اسلامی را به زیان خود و شرکای ناتو دانستند.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
میخوان جنگ اکراین تموم بشه تضمین بده ناتو موشک هاشو نمیاره لب مرز روسیه بزاره جنگ درجا تموم میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
کاش همه پیمانهای نظامی ملغی می شد.بدون انها جهان بهتری داریم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
ترامپ یک فرد پوپولیست و خود شیفته است که در خارج از آمریکا نه تنها محبوبیتی ندارد بلکه مورد تنفر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
حق با شماست ولی در درجه اول این موضوع مهمتر است که شخص در داخل کشور خودش از چه میزان محبوبیت و مقبولیت برخوردار است خارج از کشور در درجه دوم اهمیت است
س ااس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
قطعا این خانم رئیس دولت آمریكاست.
فیلم زنبور دار و ورود جیسون استاتهام به ویلا رئیس جمهور ( كاخ سفید) ومبارزه با fbi -cia و اراذل و اوباش مدافع كاخ سفید از آینده ای مشوش در كاخ خبر میدهد.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
جالبه
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
فقط و فقط زوج انتخاباتی « آنتونی بلینکن - جِیک سالیوان » می توانند ترامپ را شکست دهند هم جوان هستند و هم مورد قبول و پشتیبانی لابی های خبیث و با نفوذ صهیونیستی. البته من که می خواهم اصولا سر به تن آمریکا و نظام فاسدش نباشد.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان