تبریک تلفنی بارزانی به پزشکیان

«نیچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق عصر امروز (چهارشنبه) در تماسی تلفنی با «مسعود پزشکیان» انتخاب وی را بە عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران تبریک گفت.
کد خبر: ۱۲۴۷۴۰۹
|
۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۴ 11 July 2024
|
1654 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، «نیچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کُردستان عراق، در تماسی تلفنی انتخاب دکتر «مسعود پزشکیان» را بە عنوان رئیس جمهور منتخب مردم ایران تبریک گفت.

آژانس خبری «باس نیوز» عراق گزارش داد که شامگاه امروز چهارشنبە ۲۰ تیر ماە جاری (۱۰ جولای ۲۰۲۴) در پی تماسی تلفنی «نیچیروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان، بە مناسبت انتخاب رئیس جمهور منتخب مردم ایران، بە دکتر «مسعود پزشکیان» تبریک گفت و برای ایشان در انجام این مسئولیت مهم، آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

«نیچیروان بارزانی» بر آمادگی اقلیم کُردستان و مردم کردستان، بر گسترش روابط دوستانە و تاریخی و نیز همکاری‌های مشترک در همە حوزەها با جمهوری اسلامی ایران تٲکید کرد کە منافع مشترک و همسایگی و همچنین پیشرفت دو ملت و دو کشور را بە همراە داشتە باشد.

«نیچیروان بارزانی» همچنین اطمینان خاطر کرد کە ریاست آقای پزشکیان، مایە تقویت روابط دو طرف باشد، همچنانکە در آخرین دیدار خود با رهبر انقلاب اسلامی و دیگر مسئولان عالی رتبە جمهوری اسلامی، بە نگرانی اقلیم کردستان دربارە همکاری مشترک بە خاطر آیندەای بهتر هر دو کشور و همچنین برای برقراری صلح و ثبات در منطقە اشارە کردە بود.

دکتر «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب ایران، خوشحالی خود را از تماس تلفنی رئیس اقلیم کردستان ابراز داشت و از ایشان تشکر و قدردانی و بر تقویت روابط جمهوری اسلامی ایران با عراق و اقلیم کردستان تٲکید کرد.

در پایان این تماس تلفنی، دکتر پزشکیان بە روابط دوستانە و تاریخی ملت ایران، جمهوری اسلامی با مردم اقلیم کردستان اشارە کرد.

گفتنی است سران کشورهای مختلف منطقه و جهان امروز شنبه با ارسال پیام‌هایی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم ایران را تبریک گفتند.

دکتر مسعود پزشکیان در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران با کسب ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رأی از مجموع ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رأی مأخوذه، پیروز شد. سعید جلیلی دیگر نامزد این انتخابات نیز ۱۳ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ رأی را به دست آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
نظرسنجی
اگر پدر/مادر یک دختر باشید، با ازدواج دخترتان با پسری که درآمد ماهانه اش ۲۰ میلیون تومان باشد...