به دولت سایه نیاز نداریم باید آفتابی باشیم

جهانبخش محبی‌نیا، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که جلیلی بعد از شکست انتخاباتی در برابر پزشکیان بر ادامه روند دولت سایه تاکید کرد. تحلیل شما درباره مبنای حقوقی تشکیل دولت سایه چیست، گفت:‌ تشکیل دولت سایه مبنای حقوقی ندارد.
کد خبر: ۱۲۴۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۷ 16 July 2024

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، جهانبخش محبی‌نیا، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سوال که جلیلی بعد از شکست انتخاباتی در برابر پزشکیان بر ادامه روند دولت سایه تاکید کرد. تحلیل شما درباره مبنای حقوقی تشکیل دولت سایه چیست، گفت:‌ تشکیل دولت سایه مبنای حقوقی ندارد. می‌تواند زیرساخت سیاسی داشته باشد و اگر از منظر علم سیاست با تکیه بر حکمرانی و سیاست‌گذاری عمومی و برنامه‌ریزی باشد، خوب است. ولی باز همه ماجرا نیست. بلکه یک نوع توقف در استیلای برانگیخته کردن و تقویت شعارهای سیاسی است که در گذشته نشان داده شده با این نوع روایت‌ها و فرازها در جامعه ایران به جایی نمی‌رسیم. ما در جامعه ایران به دولت سایه نیاز نداریم، اتفاقا باید خیلی آفتابی باشیم تا مردم بتوانند وقتی در انتخابات رای نیاوردیم، نقدهای ما را در قبال دولتی که رأی آورده و می‌خواهیم امر سیاسی را زنده نگه‌داریم، بدانند که چه فرآیندی شکل می‌گیرد.

وی افزود: دولت سایه آقای جلیلی از زمان آقای رئیسی هم راه به جایی نبرد و بیشتر حالت شعاری داشت. ایشان وقتی عضو شورای عالی امنیت ملی کشور است، چطور می‌تواند در حوزه اقتصاد، سیاست، فرهنگ، IT، هوش مصنوعی و روابط بین‌الملل امر موجود را ارزیابی کند و از طرفی امر مطلوب را پیشنهاد دهد. مگر آنکه حزب داشته باشد. در جامعه ایران حزب معنا و مفهوم ندارد. دولت سایه در بعضی از کشورهای غربی در حالت یک نظریه باقی مانده و امروز احزاب به خوبی این وظیفه را به عنوان حزب موافق یا مخالف انجام می‌دهند و امر سیاست را مدیریت می‌کنند. برخلاف فرهنگی که در غرب گسترش پیدا کرده، در جامعه ایران به دولت تفاهم و دولت‌یار نیاز داریم. در همه انتخابات‌ها متاسفانه آنهایی که در رقابت شکست خوردند، یا به هر دلیلی با اعتماد مردم مواجه نشدند، هرگز دولت‌یاری نکردند بلکه دولت‌شکنی کرده و دود این نوع منازعه‌ها به چشم فقرا، منافع ملی و همبستگی اجتماعی رفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
مال مفت و دل بی رحم !
اگر به گفته آقای جلیلی اعتماد کنیم و بپذیریم که آقای جلیلی بابت حضور در دولت سایه حقوقی دریافت نمیکند و به افراد و کارشناسانی که هزاران ساعت جلسه و گزارش را سامان داده اند ریالی پول پرداخت نمیکند ، باید سوال کنیم این حجم انبوه کار در کدام ساعات عمر ایشان بانجام رسیده است که اگر در ساعات اداری باشد که خیانت در امانت کرده اند ! ایشان اگر قصد تداوم حضور در دولت سایه را دارند باید از تمام مشاغل و مناصب دولتی که حقوق و مزایا دریافت میکنند استعفا بدهند و هر کاری را که دلشان میخواهد انجام بدهند !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
جالبه که از همه ی مسافرت هاش به اقصی نقاط کشور،فیلمبرداری کرده بود،به عبارت دیگر نیاز به مستندسازی را خوب پیش بینی کرده بود،بعد میگفت این افراد مفت و مجانی کار میکنند!!!خدا را شکر که (هرچند اکثریت رأی ندادند)مردمی که رأی دادند گول این سیاهبازی این شخص،را نخوردند،دم مردم گرم!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
وقتی مردم ایران اجازه ندادند ایشان آفتابی شوند لاجرم باید وسایه باشن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۶
اگه منظورتون آقای جلیلیه ایشون دولت سایه ضد فساده و امروز مقابله با فساد پشتیبانی ۱۴ میلیونی پیدا کرده
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان