بهانه تکراری پاکدامن درباره ناکامی شمشیربازی؛ داور امتیازات ما را نداد!

علی پاکدامن، کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران با ابراز ناراحتی از شکست این تیم برابر فرانسه و نرسیدن به مدال برنز گفت: نمی‌دانم این چه طلسمی است که گریبان شمشیربازی ایران را کرفته است.
کد خبر: ۱۲۵۱۱۷۷
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۰ 31 July 2024
|
5761 بازدید
|
۵

بهانه تکراری پاکدامن درباره ناکامی شمشیربازی؛ داور امتیازات ما را نداد!

به گزارش تابناک ورزشی، علی پاکدامن پس از شکست تیم ملی شمشیربازی ایران برابر فرانسه در دیدار رده‌بندی این رشته در سی و سومین دوره بازی‌های المپیک گفت: سه سال پیش که بازی‌های المپیک توکیو تمام شد به خودم گفتم طوری تمرین کنم که در المپیک پاریس مدیون خودم نباشم و امروز مدیون خودم نیستم.

کاپیتان تیم ملی شمشیربازی ایران ادامه داد: برخی اتفاقات مثل داوری و قرعه مسابقات در اختیار ما نیست. من در دو‌ المپیکی که شرکت کردم به دو‌ قهرمان جهان باختم. به همین خاطر تمرکزمان را روی بخش تیمی گذاشتیم.

پاکدامن ادامه داد: اگر بیرون از پیست زورمان بیشتر بود و داوری امتیاز ضربات ما می‌داد، می‌توانستیم به پیروزی برسیم.

وی ادامه داد: هر ورزشکاری که در اردوی تیم ملی بوده و با این تیم به پاریس آمده است همه توانش را گذاشت که تیم موفق باشد. حیف شد که نتوانستیم نتیجه دلخواه را بگیریم.

علی پاکدامن در واکنش به این پرسش که آیا ممکن است کریستین بائو گزینه فرانسوی هدایت تیم ملی ایران اطلاعات را به فرانسوی‌ها داده باشد گفت: شک ندارم که این اتفاق رخ داده و او به حریف ما اطلاعات داده است. از مربی گذشته تیم ملی آقای قربانی تشکر می‌کنم که ۳ سال کنار ما بود.

کاپیتان تیم ملی در مورد این که المپیک بعدی هم خواهد بود گفت: من نسبت به المپیک قبلی پیشرفت خیلی زیادی در رنکینگ جهانی داشته‌ام و آرزو می‌کنم در المپیک بعدی هم باشم. با این حال بستگی به شرایط دارد و مربی هم برای من خیلی اهمیت دارد.

بهانه تکراری پاکدامن درباره ناکامی شمشیربازی؛ داور امتیازات ما را نداد!

وی در مورد این که المپیک یک مدال به شمشیربازی ایران بدهکار است گفت: متأسفانه قرعه‌ای که من خورد یک بدشانسی کامل بود و اگر به کره‌جنوبی نمی‌خوردم شرایط متفاوت می‌شد.

علی پاکدامن در واکنش به این پرسش که پیمان فخری سرمربی تیم ملی در مورد وجود عدم یکدلی و صمیمت سکوت کرده است، گفت: من هم در این زمینه سکوت می‌کنم.

به گزارش تابناک، صحبت‌های علی پاکدامن در خصوص داوری در شرایطی مطرح می‌شود که شمشیربازی تیمی ایران در آستانه یک اتفاق تاریخی بود و برای رسیدن به فینال نیاز به اشتباهات کمتر و امتیازات بیشتر داشت. با این حال مرتبط کردن شکست به عملکرد داوری پس از هر ناکامی یک عادت دیرینه بین ورزشکاران و تیم‌های ورزشی ایران تبدیل شده که کاپیتان تیم ملی شمشیربازی هم از این عادت دست نکشید.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۰
کلا در تمام ناکامی ها فقط داور مقصره و در تمام برد ها ،خودمون ،خسته نشدین ازین همه بهونه
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
راست میگه داورخیلی به سودفرانسه میگرفت
ماهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
مگه دروغ گفت بیچاره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
سلام. من تو عمرم شمشیر بازی ندیده بودم. برای اولین بار از شبکه ورزش مسابقات رو دیدم (ممنون از صدا و سیما که لااقل این یکی رو قیچی نکرد). انصافاً بچه ها تمام تلاششون رو کردن. خوب بازی کردن و فقط با یک امتیاز به رده بندی رفتن و چهارم شدن. بازیهاشون بسیار نزدیک بود و با توجه به امکانات ما واقعاً باید بهشون تبریک گفت. خدا وکیلی داورهای مرحله نیمه نهایی خیلی قابل بحث بودن و تقریباً برای تمام امتیازها به باز بینی مانیتوری مراجعه میکردن که همین اعصاب بازیکن رو خرد میکنه. خسته نباشید برای بچه ها حتی اگر مدال آور نشدن.
پاسخ ها
سجاد
| Sweden |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
امکانات؟!!! یه شمشیر میخواد دیگه
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...