توضیحات وکیل الهه محمدی از صدور رای تبرئه در دادگاه تجدیدنظر

دادگاه تجدیدنظر، رای پرونده الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن را صادر کرد.
کد خبر: ۱۲۵۳۱۵۰
|
۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲ 11 August 2024
|
5195 بازدید

 

به گزارش تابناک به نقل از هم میهن و به گفته وکیل این خبرنگار، شعبه ۳۱ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، الهه محمدی را از اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم تبرئه، اما حکم صادره را درباره دو اتهام دیگر یعنی ۵ سال حبس برای اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و یک سال حبس برای اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام، تایید کرده است.

شهاب‌الدین میرلوحی، وکیل الهه محمدی در این باره گفت: 

«پس از اعتراض به حکم محکومیت الهه محمدی، خبرنگار روزنامه هم‌میهن، پرونده جهت رسیدگی مجدد به شعبه ۳۱ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع و نهایتا این دادگاه الهه محمدی را از اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم تبرئه کرد. اما حکم صادره درخصوص دو اتهام دیگر یعنی ۵ سال حبس برای اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و یک سال حبس برای اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام تایید و این حکم در تاریخ ۱۶ تیرماه سال جاری جهت اجرا به شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۳  ارجاع شد و رأی قطعی در اجرای احکام به وکلا ابلاغ شد. البته طبق دادنامه دادگاه تجدیدنظر، حکم اشد (یعنی ۵ سال حبس) قابل اجراست.»

او ادامه داد: 

«با توجه به اینکه دو اتهام باقیمانده از شرایط کامل بخشنامه عفو سال ۱۴۰۱برخوردار است، امیدواریم الهه محمدی مشمول عفو شده و این پرونده با صدور قرار موقوفی اجرا مختومه شود.»

 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟