قالیباف: او فرمانده ملی و اثرگذار بود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید طوسی از فرماندهان برجسته ملی و اثرگذار دوران مقدس بوده است.
کد خبر: ۱۲۵۳۳۳۵
|
۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۸ 12 August 2024
|
3554 بازدید

اجلاسیه ملی سردار رشید اسلام سرلشکر شهید «محمد حسن طوسی» جانشین لشکر ویژه عملیاتی ۲۵کربلا و شهید ملی اطلاعات و عملیات ملقب به «نابغه فاو» عصر پنجشنبه (۱۸ مرداد ۱۴۰۳) با حضور خانواده های معظم شهدا، مسئولین کشوری و لشکری و با سخنرانی «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد.

به گزارش تابناک، «محمد باقر قالیباف» روز پنجشنبه در اجلاسیه سردار شهید محمد حسن طوسی اظهار کرد: شهیدان بی هیچ شرطی در میدان جنگ حضور پیدا کردند. یک نمونه آن همین خانواده شهید طوسی است. اعضای این خانواده همه با هم در میدان جنگ بودند. از این خانواده‌ها در کشور زیاد داریم. باید از آنان عبرت بگیریم و افتخار داشتم که در دوران دفاع مقدس هم رزم شهدا و رزمندگان استان مازندران بوده‌ام. استان مازندران در دوران دفاع مقدس و غیر آن برای دفاع از کشور کم نگذاشتند. شهید طوسی، بصیر، شیرودی و کشوری از افتخارات استان مازندران هستند.

وی با بیان اینکه مازندران در دوران دفاع مقدس و جبهه و جنگ کم نگذاشته است، افزود: جایی را در این سرزمین پیدا نمی‌کنید که خون فرزندان مردم مازندران در آن جاری نشده باشد.

وی با بیان اینکه مردم مازندران در حوادث مختلف از جمله دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، دفاع از حرم و غیره نقش آفرینی کرده‌اند، گفت: وقتی موضوع دفاع از حرم رخ داد دیدیم که جوانان امروز نیز محکم‌تر از دوران ما در دفاع مقدس ایستادند و و در خانطومان جانانه جنگیدند و رشادت به خرج دادند که نشانه وفاداری مردم به انقلاب است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیانی که مردم مازندران همواره در راه اسلام و شیعه گام برداشته است و باید از دوران دفاع مقدس پند بگیریم و بدانیم که خدای دفاع مقدس، خدای اقتصاد و فرهنگ نیز هست و فکر نکنیم مشکلات امروز لاینحل است.

وی تصریح کرد: اگر در جایی ناموفق هستیم ریشه در عوامل غفلت است و تردید نکنیم در این جاها از فضای فرهنگ جهاد و شهادت فاصله گرفتیم و اگر مسیر را درست نرویم و دست از آن برداریم، دچار غفلت می‌شویم.

قالیباف گفت: باید باورهای خود را به سنت‌های الهی محکم‌تر کنیم و باید با درایت و پختگی فرزند زمانه خویش باشیم و در مسیر حرکت کنیم.

قالیباف با بیان که دوران دفاع مقدس فقط جنگ نظامی نبود بلکه روش حکمرانی، زندگی، مدیریت و تصمیم گیری بود، گفت: مبنای آن ایثار گذشت ایمان و اعتماد بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که که دوران دفاع مقدس دوران خلاقیت بود، گفت: امروز نیز در شرایط سخت و در حوزه اقتصاد و فرهنگ نیز باید از فرهنگ دفاع مقدس بهره گیریم.

در پایان این اجلاسیه از چند خانواده شهید دفاع مقدس و مدافع از استان های مازندران، گیلان و گلستان تجلیل شد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟