اطلاع قبلی بایدن از حمله اوکراین به روسیه

کد خبر: ۱۲۵۳۶۹۷
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳ 14 August 2024
|
2014 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا؛ رئیس‌جمهور آمریکا در اولین واکنش به حمله اوکراین به خاک روسیه گفت واشنگتن با کی‌یف در ارتباط با حمله مداوم اوکراین به منطقه کورسک روسیه که برای مسکو مشکل ایجاد کرده است، در تماس است.

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نخستین اظهاراتش درباره حمله اوکراین به کورسک روسیه گفت: «من به طور منظم با کارمندانم هر چهار یا پنج ساعت در شش یا هشت روز گذشته صحبت کرده‌ام و این یک معضل واقعی برای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ایجاد کرده است.»

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، وی ادامه داد: «ما در تماس مستقیم و مداوم با اوکراینی‌ها بوده‌ایم. این تمام چیزی است که می‌خواهم در مورد آن بگویم.»

براساس این گزارش، به نظر می‌رسد رئیس جمهور ایالات متحده اشاره می‌کند که واشنگتن در برنامه‌ریزی تهاجم کی‌یف به منطقه کورسک نقش داشته است.

این اظهارات از سوی رئیس جمهور ایالات متحده در حالی مطرح شده که «جوزپ بورل» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دوشنبه گفته بود کی‌یف از «حمایت کامل» اتحادیه از حمله به کورسک برخوردار است.

واشنگتن و بروکسل قبلا با ذکر کلیات در مورد حمایت از اوکراین و سیاست‌های بدون تغییر به پرسش‌های مطبوعاتی درباره رویدادهای کورسک پاسخ داده‌ بودند.

در این میان، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا نیز روز جمعه گفته بود: «ما با همتایان اوکراینی خود در تماس هستیم و در تلاشیم تا درک بهتری از آنچه انجام می‌دهند، اهدافشان، استراتژی‌شان به دست آوریم. قبل از اینکه بخواهم آنچه را که در حال رخ دادن است توصیف کنم، باید یکسری گفت‌وگوها انجام شود.»

اواخر روز جمعه همچنین آمریکا مبلغ ۱۲۳ میلیون دلار دیگر برای کمک نظامی به اوکراین را اعلام کرد.

از سوی دیگر سناتور «لیندسی گراهام» هم روز دوشنبه به کی‌یف رفت و حمله اوکراین به کورسک را «جسورانه» و «زیبا» توصیف کرد. وی همچنین از خلبانان بازنشسته غربی خواست تا در نیروی هوایی اوکراین ثبت‌نام کنند و جنگنده‌های اف-۱۶ ناتو را علیه روسیه به پرواز درآورند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...