داوطلبان امسال پشت کنکور بمانند یا خیر؟

داوطلبان آزمون سراسری، این روزها در انتظار اعلام نتیجه هستند و برخی از آن‌ها که در نتایج اولیه تراز بالایی نیاورده‌اند به این مسأله فکر می‌کنند که آیا پشت کنکور بمانند یا با همان تراز انتخاب رشته کنند.
کد خبر: ۱۲۵۶۱۲۴
|
۰۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۴ 27 August 2024
|
29004 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از فارس، براساس اعلام سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، کارنامه اعلام رتبه علمی داوطلبان (کارنامه ملاک انتخاب رشته) در هفته اول شهريور ماه و زمان انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری در هفته دوم شهريور ماه است.

داوطلبان آزمون سراسری، این روزها در انتظار اعلام نتیجه نهایی هستند و برخی از آن‌ها که در نتایج اولیه تراز بالایی نیاورده‌اند به این مسأله فکر می‌کنند که آیا پشت کنکور بمانند یا خیر. 

مشاوران آموزشی بر این عقیده‌اند که بهتر است داوطلبان آگاهانه و با اطلاعات کافی انتخاب رشته کنند. صحبت مشاوران آموزشی با داوطلبان این است که سال آینده باید در امتحانات نهایی یازدهم شرکت کنید و برای امتحانات نهایی دوازدهم هم ترمیم معدل کنید، تاثیر امتحان نهایی 60 درصد و تاثیر کنکور 40 درصد است؛ یعنی تاثیر امتحانات نهایی از تاثیر کنکور در قبولی آزمون بیشتر است؛ بنابراین هم تعداد امتحانات و هم تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

از طرفی سال آینده امتحانات نهایی هم از سوی سازمان ملی سنجش برگزار می‌شود.به عقیده مشاوران آموزشی، داوطلبان کنکور باید با در نظر گرفتن تمام موارد برای انتخاب رشته خود اقدام کنند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...