بم تنها شهری است که تیم فوتبال زنانش به تیم مردان ارجحیت دارد

اختصاصی با مرضیه جعفری: خیلی سخت می گذرد، خودم کنار زمینم ولی ملیکا نیست/ مونا، نیمار فوتبال زنان است

خاتون بم در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان زنان آسیا صاحب دو پیروزی شد و مرضیه جعفری و دخترانش بعد از این تاریخ‌سازی، از مهرماه به ماجراجویی خود در آسیا ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۱۲۵۷۱۵۲
|
۱۳ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴ 03 September 2024
|
19011 بازدید
|

مرضیه جعفری: خیلی سخت می گذرد، خودم کنار زمینم ولی ملیکا نیست/ مونا، نیمار فوتبال زنان است/ بم تنها شهری است که تیم فوتبال زنانش به تیم مردان ارجحیت دارد

تابناک ورزشی- مهدی ملکی: تیم فوتبال خاتون بم دست به کار مهمی زد و به هدفی بزرگ دست یافت تا قاب‌هایی زیبا و ماندگار از بازیکنان این تیم و البته فوتبال زنان ایران در آسیا ثبت شود. تیم تحت هدایت مرضیه جعفری خالق لحظاتی است که بسیاری از زنان عاشق فوتبال با تمام کم و کاستی ها، سال‌ها برای آن زحمت کشیدند تا حالا شاهد تحقق آن باشند. 

خاتون بم در مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان زنان آسیا با کسب دو پیروزی ۲ بر یک و ۲ بر صفر مقابل آر‌تی‌سی و کیتچی (قهرمانان کشورهای بوتان و هنگ کنگ)، موفق شد به مرحله گروهی لیگ قهرمانان زنان آسیا راه پیدا کند و باید در گروه دوم به مصاف سه حریف سرسخت برود. مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان زنان آسیا با حضور ۱۲ تیم برتر آسیا از ۱۵ تا ۲۱ مهرماه به شکل متمرکز در کشور تایلند برگزار می‌شود و خاتون بم به ترتیب به مصاف ملبورن‌سیتی استرالیا، کایا ایلویلو فیلیپین و کالج اسکالرز تایلند خواهد رفت.

پس از این موفقیت ارزشمند، گفت‌وگویی با مرضیه جعفری انجام دادیم و سرمربی تیم فوتبال خاتون بم حین بازگشت به ایران به سؤالات خبرنگار تابناک پاسخ داد.

تابناک: خانم جعفری، تبریک بابت موفقیت تیم خاتون بم و صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان. در ابتدا درباره بازی دوم و تاریخ‌سازی تیم‌تان صحبت کنید.

بازی خیلی خوبی بود و حریف هم تیمی قوی بود. علاوه بر بازیکنان خوبی که در تیم هنگ‌کنگ حضور داشت، آنها در ترکیب خود چند لژیونر هم داشتند، اما ما شناخت خیلی خوبی از این تیم داشتیم چون بازی قبلی‌شان را آنالیز کرده بودیم و از نقاط ضعف و قوت‌شان آگاه و روی آنها کار کرده بودیم. موقعیت‌های زیادی خلق کردیم و در سمت دیگر با توجه به آنالیزی که داشتیم اجازه ندادیم در حملات به ما ضربه بزنند. خدا را شکر بچه‌ها توانستند نتیجه‌ای که می‌خواهیم را به دست بیاورند.

تابناک: مونا حمودی در این دو دیدار درخشید و در هر بازی گل زد.

مونا بازیکنی است که فوتبالش را از بم آغاز کرد و از ابتدای فوتبالش بازیکن خود من محسوب می‌شود. در این سال‌ها فقط یکی دو سال در بوشهر بازی کرد. بازیکن بسیار خوبی است و علاوه بر توانمندی‌های فنی، بازیکنی باغیرت است و همیشه می‌گوید تیم اول و آخرم، بم است. فکر می‌کنم همین غیرت و تعصبش خیلی تأثیر داشته و در هر شرایطی و با هر آسیبی برای تیم بازی کرده است. بُعد فنی‌اش هم که کاملاً مشهود است و پارسال گل‌های مهم و زیبایی در لیگ زد و امسال هم بازیکنی بود که نمایش خیره کننده‌ای داشت. مونا، نیمار فوتبال زنان است و به خاطر توانایی فنی‌اش ما به او می‌گوییم نیمار.

تابناک: نظرتان درباره مرحله بعد مسابقات و حریفانی که باید مهرماه با آنها مصاف داشته باشید، چیست؟

تمام هدف‌مان این بود که صعود کنیم و خوشبختانه به جمع ۱۲ تیم برتر آسیا رسیدیم. حالا در مرحله بعد با تیم‌های استرالیا، تایلند و فیلیپین همگروه هستیم و تمام تلاشم این است که آنجا بتوانم پیشرفت بچه‌ها را نسبت به این مرحله از مسابقات ببینم. چون از لحاظ نتیجه که نمی‌توانیم معجزه کنیم و باید با واقعیت روبه‌رو شویم. مثلاً استرالیا جزو ابرقدرت گ‌های فوتبال زنان در دنیاست و همین تیم علاوه بر کلی بازیکن ملی‌پوش، چند لژیونر هم دارد یا نماینده فیلیپین علاوه بر بازیکنان خودش چند بازیکن امریکایی دارد.

مرضیه جعفری: خیلی سخت می گذرد، خودم کنار زمینم ولی ملیکا نیست/ مونا، نیمار فوتبال زنان است/ بم تنها شهری است که تیم فوتبال زنانش به تیم مردان ارجحیت دارد

تابناک: رمز موفقیت و پیشرفت بم در فوتبال زنان چیست؟

معمولاً تیم‌های دیگر بازیکنان غیربومی زیادی دارند، اما این تیم از ابتدا با بازیکنان بومی تشکیل شد و همیشه هم جزو تیم‌های مدعی بودیم. خود من در هر جا که کار می‌کنم سعی دارم نفر اول باشم و مسئولیتم را به خوبی انجام دهم و معمولاً بازیکنانم هم همینطور هستند و تلاش می‌کنند فوتبال را به نحو احسن انجام دهند و در مقابل کاری که از آنها خواسته شده، مسئولیت‌پذیر باشند.

تابناک: فضا و جو بم در خصوص تیم فوتبال زنان مثبت است و مردم توجه زیادی به این تیم دارند...

مردم شهر بم خیلی این تیم را دوست دارند. فکر می‌کنم تنها شهری است که تیم فوتبال زنانش به تیم مردان ارجحیت دارد. در کل تیم خاتون بم میان مردم استان کرمان به خصوص شهر بم بسیار محبوب است. بارها شاهد بودم کسانی هستند که فقط پیروزی‌های این تیم باعث لبخند روی لب‌های آنها می‌شود و با توجه به زلزه‌ای هم که در بم آمد، این تیم خیلی برای آنها حائزاهمیت است و دلخوشی مردم محسوب می‌شود. فکر می‌کنم انگیزه خاصی برای بازیکنان است که می‌بینند چنین هوادارانی دارند. از طرفی شاید از لحاظ مادی تیم ما تیم چهارم، پنجم باشد، اما مسئولانی داریم که تمام تلاش‌شان برای فوتبال بانوان و موفقیت این تیم است و بُعد مسئولیت اجتماعی را در نظر می‌گیرند، چون می‌بینند که این تیم چقدر بین مردم محبوب است. تعدادی مسئول داریم که بین فوتبال بانوان و آقایان تفاوتی نمی‌گذارند و حتی شاید اولویت‌شان فوتبال بانوان باشد. همه این موارد در کنار تمریناتی که داریم باعث موفقیت تیم شده است. گاهی خود من به خاطر تمرینات سنگین آن هم در شرایط سختی که داریم، دلم برای بچه‌ها می‌سوزد و هر ساعتی که من می‌گویم تمرین می‌کنند و از جان و دل برای تیم مایه می‌گذارند. کمک خدا، تلاش خود بچه‌ها و مواردی که باعث انگیزه مضاعف می‌شود، در روند تیم خیلی تأثیرگذار بوده است.

تابناک: پیش از این اعلام شد که یکی از الزامات AFC برای صدور مجوز باشگاه‌های فوتبال مردان، تیمداری در بخش زنان است. شما اطلاعی از این موضوع و روند کار دارید؟

در ابتدا این را بگویم که باشگاه‌ها ملزم به تیمداری در لیگ برتر نیستند و می‌توانند در لیگ دسته اول یا دوم یا حتی در سطح استان تیم بانوان داشته باشند و فکر می‌کنم بیشتر باشگاه‌ها می‌خواهند تیم فوتبال زنان را هم تشکیل دهند.

تابناک: مثلاً باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس اقدامی در این خصوص داشته‌اند؟

اکثر تیم‌ها درخواست داده‌اند که در لیگ دسته دو تیم داشته باشند که مسابقات آن از اسفندماه شروع می‌شود. می‌دانم که استقلال و پرسپولیس می‌خواهند در بخش زنان تیم داشته باشند، اما اینکه در چه سطحی می‌خواهند تیمداری کنند را دقیق نمی‌دانم. شنیده‌ام که پرسپولیس به دنبال امتیاز تیم در سطح دسته یک و حتی لیگ برتر است. در هر حال اگر باشگاهی بخواهد در لیگ برتر فوتبال زنان تیم داشته باشد باید امتیاز تیمی را بخرد چون لیگ برتر با همان ۱۰ تیم برگزار خواهد شد.

مرضیه جعفری: خیلی سخت می گذرد، خودم کنار زمینم ولی ملیکا نیست/ مونا، نیمار فوتبال زنان است/ بم تنها شهری است که تیم فوتبال زنانش به تیم مردان ارجحیت دارد

تابناک: به نظر شما چقدر این موضوع می‌تواند به گسترش و پیشرفت فوتبال زنان کمک کند؟

به هر حال هر چقدر که اسپانسر و تیم بیشتری داشته باشیم، بچه‌های ما راحت‌تر فوتبال بازی می‌کنند و از سویی تعداد دختران بیشتری جذب فوتبال حرفه‌ای می‌شوند و از طرفی بچه‌ها هم وقتی خوب حمایت شوند، انگیزه بیشتری پیدا می‌کنند. در کل ما پتانسیل و استعداد خوبی در سطح فوتبال بانوان داریم. همانطور که تیم خاتون بم در این سطح از مسابقات قاره‌ای آن را ثابت کرد. تعدادی از مربیان خارجی که در باشگاه‌ها یا حتی در سطح ملی فعالیت می‌کنند و من با آنها در ارتباط هستم، بازی‌ها را که دیده بودند، می‌گفتند تیم شما خیلی خوب هم صاحب تاکتیک تیمی و هم تکنیک فردی است. بچه‌ها این توانایی را دارند آنچه از آنها خواسته می‌شود را اجرا کنند. بنابراین قطعاً تیمداری در بخش بانوان کمک زیادی به ارتقا و پیشرفت بچه‌ها می‌کند و در کنارش هم مربیان می‌توانند سطح کیفی خود را ارتقا دهند. از سویی نیاز داریم در تورنمنت‌ها و مسابقات بین‌المللی مختلف، حضور مستمر داشته باشیم.

تابناک: در پایان ضمن گرامیداشت یاد خانم ملیکا محمدی، از فقدان او و حس و حالی که در این مسابقات داشتید، صحبت کنید.

وقتی وارد کشور بوتان شدم حالم خیلی بد شد و نبود ملیکا واقعا نمود بیشتری پیدا کرد و مشهود بود. با خودم اصلاً نمی‌توانستم کنار بیایم که بروم در دوره‌ای از مسابقات شرکت کنم که ملیکا نباشد. مخصوصاً در این سطح که می‌دانستم چقدر دوست داشت در آن باشد و بازی کند. نبود ملیکا علاوه بر اینکه از لحاظ روحی و روانی خیلی مرا به هم ریخت، از بُعد فنی هم خیلی تأثیرگذار بود. ملیکا بازیکنی بود که هم از لحاظ اخلاقی و هم فنی جزو بازیکنان درجه یک ایران و حتی آسیا محسوب می‌شد. نبودش خیلی خیلی مرا اذیت کرد و می‌دانم که برای بچه‌ها هم همینطور بود، اما سعی می‌کردیم خیلی به روی خودمان نیاوریم و آن را نشان ندهیم چون من می‌دانستم بچه‌ها بیشتر اذیت می‌شوند و آنها هم متقابل همین حس را نسبت به من داشتند. تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که واقعاً نبودش برای ما خیلی سخت می‌گذرد و حتی در فوتبالی که من عاشقانه آن را دوست دارم، اما بازهم اذیت می‌شوم؛ وقتی خودم کنار زمینم ولی ملیکا نیست.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
مایه افتخار ایران هستید خاتونهای عزیز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
با آن زلزله مهیبی که در سال1382 در بم اتفاق افتاد و آن همه مصیبت یک چنین پیشرفتی در شهر باور نکردنی است.
به امید شکوفایی و پیشرفت بم در همه جنبه های ورزشی و اجتماعی
پاسخ ها
شهروند راینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
بله واقعاً چنین پیشرفتی در شهر بم باور نکردنی است!
باور نکردنی‌تر از آن اینکه شهری مثل راین که از بم به مرکز استان کرمان نزدیک تر است متاسفانه هیچ پیشرفتی نکرده و حتی یک زمین چمن برای تفریح جوانان راینی ندارد!
مگه بم چی داره که راین نداره؟!
بزرگترین معادن درحال بهره‌برداری در راین هستند ولی هیج منفعتی از آن به جیب مردم راین نمیشود!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
حیف که محدوداند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
اونا محدود هستن یا ما راینی‌های بدبخت و بی امکانات؟؟!!
مانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
هیچ کس با ورزش مخالف نیست ولی خانم های عزیز بدانید هرکاری مخالف با فطرت و رسالت خود انجام بدهید بعدا پشیمان خواهید شد.
بچسبید به تربیت فرزندانتان و همسر خود که خیلی از حرفه ای ها و مدال اوربیاران قهار از یاد و خاطره مردم فراموش شده اند ولی ثمره زندگی شما و نسل بعدی که حاصل تربیت شماست تا اخر عمر پیش چشم شماست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
وقتی استعدادی در خلقت کسی نهاده شده آیا بیهوده بوده؟ مگه فطرت زن از خلقتش جداست؟ اینهمه استعداد بانوان رو حروم کردن با حرفهای کلیشه ای. تلف کردن استعداد دیگران گناه بزرگی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
اختصاصی با مرضیه جعفری؟!
انگار با علی دایی گفتگو گرفتین
)):
جعفری کیه؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
گل گفتی
آتنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
موفق‌ترین مربی فوتبال زنان ایران؛ حتما باید علی دایی و جواد نکونام باشن یا حتما باید مرد باشن مورد احترام قرار بگیرن؟ مغزهای کوچک زنگ زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
مغزتو بزار جلوی آفتاب کمی باز بشه این خانم در فوتسال کمتر دایی نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
برو توی خیابون ببین چند نفر علی دایی را میشناسین، چند نفر خانم جعفری ؟؟؟؟ بعد بیا حرف بزنیم
آتنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
چه ربطی داره. علی دایی که اسطوره هستش و قابل احترام. مگه چون علی دایی معروف تره باید بیخیال بقیه شد؟ وقتی نوشتی جعفری کیه یعنی کلا داری نادیده میگیری. مغزت رو درست کن بعد بیا حرف بزنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
خانم آتنا
بحث سر اینه که وقتی نوشته اختصاص با خانم جعفری، باید اینقدر سرشناس باشه همه سریع بشناسن کدوم خانم جعفری است.

الان بنویس اختصاصی با مهدوی کیا

همه ایران میشناسنش

گرفتی یا همچنان درگیر مغر بقیه هستی؟
آتنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
مرضیه جعفری تو حوزه فوتبال شاید به اندازه علی دایی و مهدوی کیا و بقیه معروف نباشه، اما به اندازه کافی معروفه آقا یا خانم ناشناس
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
بدبخت ملتی که در معیارهای پیشرفت راه را گم و اشتباه برود
مخالف فوتبال زنان نیستم اما نه بودنش نشانه پیشرفت است و نه نبودنش و نباید از هر دو طرف تعصب نشان داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
مغزهای کوچک زنگ زده.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
دمتون گرم تمام دخترای سرزمینم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
مگه فوتبال مردان باعث پیشرفت میشه؟ چرا وقتی در حوزه ی زنان بحثی مطرح میشه فقط به نفع اش برای جامعه فکر می کنید، خود زن مگه دل نداره؟
شهروند راینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
شهر بم با وجود زلزله سال ۱۳۸۲ پیشرفت کرد و الان تیم فوتبال بانوانش توی لیگ قهرمانان آسیا حضور داره ولی شهر ما راین که تازه نزدیک مرکز استان کرمان هست و پیشینه تاریخی داره هیچ پیشرفتی نکرده و حتی تیم فدتبال نونهالان هم نداره! آیا مشکل از مسئولین شهر راین هست یا چیز دیگه‌ای؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
حرفت کاملاً درسته. بمی که زلزله زده هست هزاران برابر بهتر از راینی شده که زلزله زده نیست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
فوتبال زنان هیچ جذابیتی نداره و این مختص به ایران نیست بلکه در هیچ کجای دنیا کسی فوتبال زنان رو تماشا نمیکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
بم زلزله زده تیم فوتبال بانوانش توی لیگ قهرمانان آسیا حضور داره ولی توی شهر راینی که تا حالا هیچ زلزله‌ای نداشته یک زمین چمن وجود ندارد! اشکال کار واقعا کجاست؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
بم مخروبه‌ای بود که با درایت مسئولین‌اش تبدیل به آبادی شد و اما شهر راین استان کرمان شهری آباد بود که با عنایت مسئولینش تبدیل به مخروبه‌ای شد که تا چند سال آینده آب هم ندارد چیزهای دیگر که بماند... بیمارستان ندارد. زمین چمن ورزشی مناسب ندارد. و...
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...