عوارض کامپوزیت دندان و موارد ممنوعه

کامپوزیت دندان یکی از روش‌های محبوب در دندانپزشکی زیبایی است که برای بهبود ظاهر دندان‌ مورد استفاده قرار می‌گیرد اما ممنوعیت های مهمی برای انجام آن وجود دارد.
کد خبر: ۱۲۵۹۷۲۹
|
۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷ 15 September 2024
|
725 بازدید

در صورت داشتن هر یک از شرایط زیر، بهتر است از انجام کامپوزیت دندان خودداری کنید:

  • اگر مبتلا به دندان قروچه شبانه هستند
  • در دندان‌های خود سایش جدی دارید
  • بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نمیکنید
  • دندان‌های فک پایین و بالا شما به شکل نامناسبی نامرتب است
  • ورزش‌های رزمی پرخطر انجام میدهید
  • دچار بیمای هایی شدید دهان و دندان هستید
  • مشکلات لثه‌ای وخیم دارید
  • دندان‌ها ضعیف و لق دارید
  • مینای دندان هایتان آسیب دیده
  • دندان هایتان برجستگی شدید دارند

کامپوزیت دندان

خطرات کامپوزیت ونیرهای دندانی

در حالی که روکش ها می توانند مزایای قابل توجهی داشته باشند، درک نکات منفی و عوارض احتمالی که در ادامه به آنها اشاره شده است، بسیار مهم است.

ایجاد حساسیت دندانی

پس از عمل روکش دندان، غیر معمول نیست که بیماران حساسیت موقت دندان را تجربه کنند. این اغلب واکنشی به برداشتن مینای دندان در حین آماده سازی روکش است. در حالی که این حساسیت می تواند کمی ناراحت کننده باشد، معمولاً کوتاه مدت است و در عرض چند روز فروکش می کند؛ البته ویزیت های منظم می تواند به مدیریت این حساسیت کمک کند.

احتمال آسیب به دندان های زیرین

در حالی که روکش ها برای بهبود ظاهر دندان های شما طراحی شده اند، خطر آسیب به دندان طبیعی زیرین وجود دارد. این می تواند در مرحله آماده سازی یا به دلیل مراقبت نادرست رخ دهد.

به عنوان مثال، حذف بیش از حد مینای دندان می تواند باعث طولانی شدن و بدتر شدن حساسیت دندان شود. همچنین عدم رعایت اصول بهداشت دهان و دندان می تواند منجر به تجمع پلاک در اطراف روکش و افزایش خطر پوسیدگی دندان شود.

تغییر رنگ احتمالی کامپوزیت

در حالی که روکش ها و کامپوزیت ونیرها در برابر لکه مقاوم هستند، می توانند به مرور زمان تغییر رنگ دهند. عواملی مانند رژیم غذایی، سیگار کشیدن و برخی شرایط پزشکی می توانند در ایجاد این تغییر رنگ نقش داشته باشند. تمیز کردن منظم و حفظ بهداشت دهان و دندان می تواند به روشن و سالم نگاه داشتن روکش های شما کمک کند

خطر باندینگ و تعویض ونیر

ونیرها می توانند از سطح دندان جدا شده و نیاز به تعویض داشته باشند. اگر از روکش ها به درستی مراقبت نشوند یا در معرض فشار بیش از حد مانند دندان قروچه قرار بگیرند، این خطر افزایش می یابد.

عوارضی برای سلامت لثه

استفاده از روکش هایی با جنس نامناسب می توانند منجر به التهاب بافت لثه و سایر پیامدهای بهداشت دهان و دندان شوند. برای به حداقل رساندن این خطر، کار با یک دندانپزشک مجرب که می تواند روکش های دقیق تهیه کند، ضروری است. رعایت بهداشت و شستشوی منظم و دقیق اطراف خط لثه نیز می تواند به حفظ سلامت لثه در این دوران کمک کند.

بیماری لثه

جلوگیری از بروز عوارض ونیرهای دندانی

در حالی که روکش های دندانی می توانند لبخند شما را متحول کنند، درک نحوه مدیریت خطرات احتمالی آن ضروری است. این شامل مراقبت منظم از دندان، مراجعه به متخصصان دندانپزشکی ماهر برای انجام این روش است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟