به گزارش تابناک، شرکت تیپاکس از جمله شرکتهای پست خصوصی در ایران است که قدمت زیادی هم دارد، اما عمده توسعه آن در سالهای اخیر رقم خورده و در نتیجه، کاربران زیادی در کار با آن سوالات و ابهاماتی دارند که گاه مجبورند برای یافتن پاسخ شان، ساعات زیادی را صرف کرده یا به نمایندگیهای تیپاکس مراجعه کنند.
از جمله پرتکرارترین سوالات، چگونگی رهگیری مرسوله ارسال شده با تیپاکس است. خدمتی که با گسترش خدمات اینترنتی از جمله خرید آنلاین و دریافت بسته خریداری شده از سایتها و فروشگاههای اینترنتی در آدرس، اهمیت بسیار زیادی یافته و در نتیجه شرکتهای فعال در این زمینه، راههای متنوعی برای رهگیری مرسولات برای مشتریان تدارک میبینند.
پیشتر در مقالهای با سامانه رهگیری مرسولات پستی شرکت ملی پست ایران آشنا شدیم که به کمک آن میتوان مرسوله پستی و مرسولات سازمان و انتظامی را به روشهای مختلف آنلاین و غیر آنلاین رهگیری نمود و این کار را با کد رهگیری ۲۴ رقمی یا کد ملی، شماره موبایل یا اطلاعات هویتی و ... به انجام رساند. اگر در این زمینه نیازمند راهنمایی هستید، به اینجا بروید یا روی لینک زیر کلیک کنید:
اگر هماکنون در حال استفاده از تیپاکس هستید و قصد دارید تا وضعیت و موقعیت بسته خودتان را رهگیری کنید، با ما در ادامه همراه باشید.
برای پیگیری غیرحضوری و آنلاین بسته ارسال شده با تیپاکس، باید به سایت این شرکت به آدرس tipaxco.com بروید و در صفحه نخست روی گزینه «رهگیری بسته» در گوشه پایین صفحه کلیک کنید. البته «رهگیری» در منوی دسترسی سریع هم گنجانده شده و از آنجا هم قابل استفاده است.
بسته من در چه وضعیتی قرار دارد؟ به دست گیرنده رسیده یا در راه است؟ دقیقا چه زمانی مرسوله به دستم میرسد؟ بستهای که فرستادم به موقع به دست گیرنده میرسد یا خیر؟
پاسخ همه این سوالات با ورود به بخش رهگیری بسته تیپاکس و وارد کردن «شماره سفارش» یا «کد رهگیری» یا «شماره بارکد» ممکن است چراکه با رهگیری بسته، گزارش آخرین وضعیت ارسال و زمان رسیدن بسته پیش رویتان قرار میگیرد.
در بخش رهگیری بسته، یک لینک با عنوان «کد رهگیری بسته خود را فراموش کردهام» قرار گرفته تا در صورتی که کد رهگیری بسته تیپاکس را گم کرده بودید، بتوانید با ورود به آن، کد رهگیری را بازیابی کنید.
با کلیک روی این لینک، پنجرهای باز میشود که در آن شماره تلفن همراه خواسته میشود و با وارد کردن آن و کلیک روی دکمه «ثبت»، فرایند احراز پیامکی (یعنی پیامک حاوی کد موقت رمز، که کدی چند رقمی است، به شما SMS میشود تا فرد دیگری نتواند از شماره موبایل شما سو استفاده کند) انجام میشود که با انجامش، جدول حاوی کد رهگیری بسته یا بستههای شما نمایش داده میشود.
۲- رهگیری بسته تیپاکس از طریق «مای تیپاکس»
اگر از مشتریان پر و پا قرص تیپاکس هستید، یک راه دیگر برای رهگیری مرسوله تیپاکس به صورت آنلاین، استفاده از اپلیکیشن تیپاکس است که مای تیپاکس نام دارد. این اپ هم نسخه اندروید دارد که روی گوگل پلی و بازارهای ایرانی اپهای اندرویدی در دسترس کاربران قرار دارد و هم نسخه تحت وب یا وب اپلیکیشن آن برای کاربران آیفون و به اصطلاح، دارندگان گوشیها و تبلتهای اپل در دسترس است.
برای رهگیری بسته تیپاکس در مای تیپاکس، باید بعد از نصب برنامه و تکمیل فرایند ثبت نام در آن و ورود به حساب تیپاکسی خود، از منوی سمت راست، گزینه «رهگیری سفارشات» را انتخاب کنید تا وارد داشبورد رهگیری شده و اطلاعات و تاریخچه سفارشات را مشاهده کنید. با این برنامه هم میتوانید کد رهگیری فراموش شده را بازیابی کنید.
اگر مایل به نصب اپ تیپاکس نبودید یا به اینترنت دسترسی نداشتید، نگران نباشید؛ اگرچه راهی برای رهگیری بسته تیپاکس از طریق پیامک یا کد دستوری (ussd) وجود ندارد، اما مرکز تماس پشتیبانی شرکت تیپاکس، یک راه دیگر رهگیری مرسولههای ارسال شده با تیپاکس است.
برای این کار میتوانید در تمامی ساعات شبانه روز، با شماره تلفن ۸۴۵۷ (با پیش شماره تهران، ۰۲۱) تماس بگیرید و از منوی صوتی، گزینه «پیگیری سفارش» را انتخاب نموده و کد رهگیری را وارد نمایید. با این یادآوری که برخی گزارشها از ایجاد اختلالهای گاه و بیگاه در این بخش دارد!