مردم ایران به تک‌تک مدافعان جان بر کف سرزمینشان افتخار می‌کنند

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس در مراسم رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اهواز حضور یافت.
کد خبر: ۱۲۶۱۰۰۵
|
۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳ 21 September 2024
|
438 بازدید

مردم ایران به تک‌تک مدافعان جان بر کف سرزمینشان افتخار می‌کنند

به گزارش تابناک، سردار سرلشکر دکتر محسن رضایی با تبریک هفته دفاع مقدس به نیروهای مسلح، ارتش قهرمان، سپاه دلاور، فراجای فداکار و بسیجیان جان بر کف گفت: شما جان بر کف گذاشته ‌اید و لباس شهادت بر تن دارید تا از وطن دفاع کنید و مردم به تک تک شما افتخار می‌کنند.

وی با بیان اینکه تقارن میلاد نبی اکرم(ص) با هفته دفاع مقدس بی حکمت نیست، اظهار داشت: گویی دوباره سپاه محمد (ص) قرار است در مقابل سپاه کفر بایستد؛ امروز غرب آسیا شاهد جنایات یک رژیم سفاک و یک فرد روانی به نام نتانیاهو است که پس از فجایع به بار آمده در غزه حالا به سمت لبنان روانه شده‌ و توطئه‌ای بزرگ در حال شکلگیری است و شاید پس از لبنان چشم بر سوریه و عراق و حتی نگاهی به ایران هم داشته باشند فلذا دوباره انگار جنگ حق و باطل در غرب آسیا در پیش است.

سرلشکر محسن رضایی با اشاره به حوادث پیش از وقوع جنگ جهانی دوم یادآور شد: دنیا در اشتباه است همانگونه که در مورد اشغال اتریش توسط هیتلر اشتباه و سکوت کردند و حاصل آن جنگ جهانی دوم شد و امروز نیز سکوت و مماشات در مقابل جنایات اسرائیل خطر بزرگی برای جهان خواهد داشت.

وی ادامه داد: غربی ها بترسند از روزی که جهان اسلام و مردم کشورهایی چون ترکیه و مصر و مالزی و اندونزی و سایر کشورهای مسلمان بخروشند و آنگاه دیگر کسی نمی تواند جلو این سیل را بگیرد.

سردار رضایی با اشاره به عملیات تروریستی اسراییل در لبنان گفت: در کجای دنیا مواد منفجره را وارد خانه و مامن زن و بچه‌ها می‌کنند و این با کدام حقوق بشر تطابق دارد؟

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس با اشاره به حضور مسلمانان در سرتاسر کشورهای جهان گفت: کدام کشور در جهان وجود دارد که در آن مسلمان نباشد و بترسید از جوشش خون مسلمانان که عالم را به آتش خواهد کشید؛ ما امیدواریم جهان و غرب سر عقل بیاید و جلو این سگ زنجیر پاره کرده را بگیرد اما بدانند که اگر امروز نجابت به خرج می‌دهیم به این دلیل است که طالب جنگ نیستیم کما اینکه در بازه ۶ ماه پیش از حمله سراسری که صدام در مرزهای ما حملات و خرابکاری انجام می‌داد و ۶۰۰ نفر را به شهادت رساند نجابت کردیم اما بالاخره در جایی این خویشتن‌داری پایان یافت و امروز هم اگر خون مسلمانان به جوش آمد جهان به آتش کشیده می‌شود.

وی در پایان گفت: رژیم صهیونیستی بواسطه ۱۱ ماه بمباران کودکان و زنان یک منطقه کوچک و مظلوم دچار توهم شده است و همین حالا وقت آن است که جلوی این سگ هار گرفته شود.

مردم ایران به تک‌تک مدافعان جان بر کف سرزمینشان افتخار می‌کنند/جهان قبل از به جوش آمدن خون مسلمانان جلو رژیم صهیونیستی را بگیرد

سردار رضایی سپس در همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در استان خوزستان حضور یافت.

وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان همایش، و گرامیداشت یاد  شهدای ارتش و سپاه، گفت: انشالله که شرمنده آن‌ها نباشیم؛ شما کسانی بودید که امام و ملت ایران را شاد کردید؛ دفاع مقدس اتفاق ساده ای نیست، اروپا و آمریکا این جنگ را یک منازعه نام می‌بردند تا بار حقوقی آن  را بکاهند حال آنکه از سمت آن‌ها جنگ بود و اما از سوی ما یک انقلاب دفاعی بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس افرود: شما دلاوران، جنگ تحمیلی را تبدیل به انقلاب دفاعی کردید و با مقایسه این جنگ با سایر جنگ‌ها و همچنین حوادثی که پس از دفاع مقدس رخ داد این انقلاب دفاعی تبیین می‌شود.

دکتر رضایی با اشاره حمله انگلستان در زمان جنگ جهانی دوم و اشغال ایران طی چند روز و اخراج حقارت آمیز رضا شاه با کشتی اشغالگران افزود: این در حالی بود که ارتش به اصطلاح نوین و مدرن رضاشاه بیش از ۱۵۰ هزار نیرو داشت که در عرض چند روز محو و نابود شد.

وی با قیاس این حمله با جنگی که صدام علیه ایران با ۱۲ لشکر تا بن دندان مسلح و دارای پشتیبانی از سوی تمام قدرت‌های جهان آغاز کرد، تصریح کرد: صدام نیز درست از همان محورهای حمله انگلیس، به ایرانی حمله کرد که تازه دچار انقلاب شده بود و با ارتشی فروپاشیده و سپاهی کم تجربه و دارای عدم سازماندهی جنگ را آغاز کرد و با این حال حتی یک سانتیمتر از کشورمان اشغال نشد.

وی ادامه داد: این را مقایسه کنید با اشغال کل خاک کشور در حمله انگلیس و قحطی و مرگ نیمی از جمعیت کشور و می‌بینید که دفاع مقدس چه حادثه عظیمی است.

سرلشکر محسن رضایی درباره دستاوردهای مهم دفاع مقدس گفت: اولین دستاورد، دستیابی و پیشرفت در صنعت دفاعی بود؛ کشوری که حتی سیم خاردار هم برایش تحریم بود حال پیشرفته ترین تکنولوژی‌های نظامی را داراست.

دوم این که ما جنگ را یاد گرفتیم و اینکه چگونه روی پای خود بایستیم؛ چیزی که تا پیش از این نمی‌دانستیم و اینگونه سمرقند و بخارا و باکو و نخجوان را از دست دادیم و به گونه ای از جنگ به نام "جنگ انقلابی" رسیدیم که نه کلاسیک و نه چریکی است و امروز این نوع جنگ را به محور مقاومت نیز آموختیم.

سوم کادرسازی و تربیت نیروی انسانی و فرماندهان زبده بوده است و حال آنکه ارتش کشور ما را زمانی ۱۲ هزار قزاق وابسته به روسیه تشکیل می‌دادند.

وی خطاب به فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: شما وارثان جنگ و انقلابید و با چنگ و دندان و خون دل خود و خانواده‌هایتان آن را به ثمر رساندید و تعلق شما به این مسائل بسیار زیاد است و این دفاع فرزند شماست و بازنشستگی در این حوزه بی معناست و باید محکم پای حفظ این میراث بایستیم.

چه شیرینی بهتر از اینکه در سال‌های پایانی عمرمان با همان روحیه دفاع مقدس به استقبال مرگ برویم و مبادا تعلق خاطر ما به این مساله کم شود.

سردار رضایی با اشاره به حوادث منطقه اظهار داشت: تحرکات خطرناک رژیم صهیونیستی در منطقه شاید پای حتی ما را به جنگ بکشاند و ما باید با همان انگیزه دفاع مقدسی آماده باشیم. امروز در آمریکا گروه طرفداران ترامپ  نتانیاهو را تشویق به کشتار و جلو رفتن می‌کنند و دسته طرفدار بایدن هم هدف اسراییل را قبول دارند اما شیوه را نمی‌پسندند؛ دشمنان می‌بینند که رهبر معظم انقلاب چگونه کشور را در آرامش پیش می‌برند و از این جهت با اقدامات جنایتکارانه چون بمباران سفارتخانه ما در دمشق و ترور شهید هنیه قصد کشاندن پای ما به جنگ تمام عیار را دارند.

وی تصریح کرد: این شرایط درست مثل وقایع پیش از حمله سراسری عراق به ایران بود و آبشخور ۳ پدیده صدام، داعش و اقدامات نتانیاهو یکسان است و از برادران در دولت و مجلس و نیروهای مسلح می‌خواهم مساله را جدی بگیرند و باید در مواجهه امروز هم با همان شیوه و روحیه دفاع مقدس پیش رویم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در پایان گفت: خوزستان همیشه پیشگام در دفاع و سپربلای ایران بود و از شما می خواهم بسیجیان و جوانان را آموزش دهید و به بازی‌های سیاسی اعتنایی نکنید و بدانید که همه ما جبهه انقلاب هستیم. در جنگ نیز از همه گروه‌ها حضور داشتند و شرط کافی، اعتقاد به شخص امام و انجام درست وظایف محوله بود و اینگونه در دهان دشمنان زدیم و وفاق داشتیم لذا اولین گام احیای برادری است.

مردم ایران به تک‌تک مدافعان جان بر کف سرزمینشان افتخار می‌کنند/جهان قبل از به جوش آمدن خون مسلمانان جلو رژیم صهیونیستی را بگیرد

گفتنیست در پایان مراسم از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و همچنین مدال آوران استان خوزستان در مسابقات پارالمپیک تقدیر بعمل آمد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات