دانلود اپلیکیشن هدا و روش ثبت نام و کار با آن

برای خلاصی از ارائه کپی کارت ملی، شناسنامه و دیگر اوراق هویتی، به اپلیکیشنی نیاز دارید که در این مقاله لینک دانلود و آموزش نصب آن پیش رویتان قرار دارد.
کد خبر: ۱۲۶۱۴۴۳
|
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰ 23 September 2024
|
1113 بازدید

دانلود اپلیکیشن هدا HODA

به گزارش تابناک، بعد از کش و قوس‌های بسیار و حتی بازتاب این ماجرای عجیب در جوک‌ها و استندآپ کمدی، بالاخره سامانه‌ای مهیا شده و در دست بهره برداری قرار گرفته که قرار است پایان بخش دوران ارائه کپی مدارک و اسناد هویتی و به طور ویژه، جایگزین فتوکپی کارت ملی هوشمند باشد!

صحبت درباره سامانه هویت دیجیتال ایرانیان، یا «سامانه هدا» است که در راستای اجرای سند «نظام هویت معتبر در فضای مجازی کشور» ایجاد شده است. سامانه‌ای در زیرمجموعه سازمان ثبت احوال کشور که مسئولان وعده داده‌اند با کمک آن، برای همیشه اجبار به ارائه کپی مدارک شناسایی برچیده خواهد شد.


اگر با سامانه هُدا و کاربرد‌های آن آشنایی ندارید و قصد ثبت نام در آن و استفاده از هدا به جای ارائه کپی مدارک شناسایی را دارید، می‌توانید به اینجا رفته یا روی لینک زیر کلیک کرده و آموزش نحوه ثبت نام در سامانه هدا را مرور کنید:

سامانه هدا چیست و چگونه می‌توان در آن ثبت نام کرد؟


لینک دانلود اپ هدا

از جمله تدابیر جانبی اتخاذ شده برای تسهیل کار با این سامانه و دریافت کد رمز سامانه هدا، اپلیکیشن هدا است که در زمان رونمایی از سامانه، وعده ارائه آن داده شد و حالا مدتی است که رونمایی شده و می‌توانید از سایت سازمان ثبت احوال کشور یا با استفاده از لینک زیر آن را دانلود کرده و روی تلفن همراه خود نصب نمایید.

 

برنامه «سامانه هدا» برای اندروید

حجم:

13.5 مگابایت

نسخه:

1.2.1

لینک دانلود اپلیکیشن هدا دانلود فایل به صورت زیپ شده

 

دقت کنید که اپ هدا هنوز در نسخه‌هایی ابتدایی است و نه در گوگل پلی و نه در بازار‌های ایرانی اپلیکیشن‌های سیستم عامل اندروید در دسترس کاربران قرار ندارد و همچنین نسخه مناسب برای آی او اس و گوشی‌های آیفون و نسخه تحت وب (وب اپلیکیشن) آن عرضه نشده است.

روش نصب و ثبت نام اپ سامانه هدا

برای دانلود و نصب برنامه سامانه هدا باید روی لینک فوق کلیک کرده و بعد از بارگیری اپلیکیشن، روی گزینه نصب (instal) کلیک کنید. اگر با هشدار نصب مواجه شدید، به برنامه اجازه نصب دهید (روی گزینه allow کلیک کنید) تا اپ هدا نصب شود.

ورود به اپ هدا با کد ملی

با نصب اپ، ورود به اپ هدا نیازمند وارد کردن شماره ملی در کادر مربوطه است. دقت کنید که اگر در سامانه هویت دیجیتال ایرانیان ثبت نام نکرده باشید، باید ابتدا در این سامانه ثبت نام کنید. برای این کار باید نام، نام خانوادگی، کدملی، شماره تلفن همراه (موبایلی که به آن دسترسی دارید تا بتوانید کد رمز را دریافت کنید) و در نهایت، تاریخ تولد (به تفکیک روز، ماه و سال شمسی) را وارد کنید.

ثبت نام در اپ هدا

در این مرحله کد شش رقمی به شماره موبایل شما پیامک می‌شود که باید آن را در کادر مربوطه وارد نمایید تا ثبت نام در هدا کامل شده و وارد اپلیکیشن سامانه شوید. در این صفحه نام و نام خانوادگی و تصویر ثبت و ذخیره شده از شما در سامانه سازمان ثبت احوال کشور نمایش داده می‌شود.

صفحه اول اپ هدا و مشخصات فرد

ارتقای سطح احراز هویت ثبت احوال

احراز هویت الکترونیک شهروندان در سامانه سازمان ثبت احوال کشور، در سه سطح تعریف شده است؛ سطح هویت اولیه، سطح هویت قوی و سطح نهایی یا سطح گواهی امضای الکترونیک که قرار است در آینده به کمک آن بسیاری از امور برخط و الکترونیکی به انجام برسد.

ارتقای سطح احراز هویت ثبت احوال

سطح هویت اولیه

اگر پذیرنده‌ای، اعتبار سنجی شهروند را تا سطح هویت اولیه در خواست کند، با وارد کردن اقلام هویتی و تطبیق آن با اطلاعات ثبت احوال و همچنین تایید مالکیت شماره تلفن همراه شهروند این سطح از احراز انجام می‌شود.

سطح هویت قوی

اگر پذیرنده‌ای، اعتبار سنجی تا سطح احراز هویت قوی را بخواهد، در ابتدا تصویر شهروند گرفته می‌شود و سپس با پایگاه داده ثبت احوال تطابق داده می‌شود. پس از انجام این سطح، شهروند می‌تواند ادامه فرایندی را که در سایت یا اپلیکیشن پذیرنده نیاز به این سطح داشته را انجام دهد. 
توجه داشته باشید که برای انجام این سطح از احراز تنها یکبار پرداخت کافی است و اگر برنامه حذف شود، نیاز به پرداخت مجدد و دوباره نیست.

لوگوی اپلیکیشن هدا

شرایط تصویربرداری برای احراز هویت

- بدون آرایش
- نمایش گردی کامل صورت (شامل گوشه ابروها، چانه، گونه‌ها و پیشانی)
- بدون عینک طبی یا آفتابی، کلاه و ماسک

سطح گواهی امضای الکترونیک

در صورتی که نیاز است شهروند برای پذیرنده سند یا قرار دادی را امضا کند، نیاز به صدور گواهی امضای دیجیتال دارد و باید سطح احراز هویت خود را به این سطح عالی ارتقا دهد.
توجه داشته باشید که برای انجام این سطح از احراز باید پرداخت انجام شود و با حذف نرم افزار یا اطلاعات آن، باید یکبار دیگر پرداخت انجام شده و گواهی امضای جدید برای وی صادر شود.

هزینه ارتقای سطح ارتقای هویت

در صورتی که روی گزینه ارتقاء سطح کلیک کنید، به صفحه تازه هدایت می‌شوید تا با کمک دوربین سلفی موبایل، فرایند تطبیق چهره (زنده سنجی) را انجام دهید، اما این فرایند هزینه بر است و پیش از انجامش بایستی عملیات پرداخت را انجام دهید.

تطبیق تصویر چهره در اپ هدا

هزینه تشخیص چهره در سامانه هویت دیجیتال ایرانیان در سال ۱۴۰۳، مبلغ ۴۰ هزار ریال (چهار هزار تومان) است که به کمک کارت بانکی و رمز دوم، از درگاه اینترنتی بانکی قابل پرداخت است.

عملیات پرداخت بانکی در اپلیکیشن هدا

دریافت گواهی امضای الکترونیک

در صورتی که سطح هویت قوی دارید و می‌خواهید آن را به سطح گواهی امضا الکترونیک ارتقا دهید، باید در کادری که مشخص شده امضا کرده و در مرحله بعد، نام و نام خانوادگی تان را به انگلیسی در کادر‌های مربوطه وارد نمایید و روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

هزینه صدور گواهی امضا در سامانه هویت دیجیتال ایرانیان در سال ۱۴۰۳، مبلغ ۱۰۰ هزار ریال (ده هزار تومن) است.

فواید گواهی امضای دیجیتال

  • احراز هویت ملی به صورت یکپارچه و متمرکز در سطوح مختلف اطمینان (LOA)
  • حفظ محرمانگی و حریم خصوصی کاربران در فضای مجازی
  • کاهش مخاطرات ناشی از هویت جعلی
  • دسترسی آسان شهروندان به خدمات متعدد دولتی و خصوصی از طریق فضای مجازی
  • کاهش جرایم فضای مجازی

چرا باید اپ سامانه هدا را نصب کنیم؟

آن گونه که در سایت سامانه هدا توضیح داده شده، در دستور کار مسئولان قرار دارد که تمامی فرایند‌های احراز هویت کاربران دنیای مجازی در آینده با سامانه هدا و به واسطه کد رمز اختصاصی احراز هویت صورت پذیرد و یک راه تولید پسورد احراز هویت، اپ موبایلی سامانه هدا خواهد بود؛ کدی که باید در اختیار ادارات و نهاد‌ها و کسب و کار‌های که آن را مطالبه می‌کنند، قرار گیرد تا فرد بدون دادن کپی مدارک هویتی، احراز هویت شود.

شماره تلفن پشتیبانی اپ هدا

شماره تلفن ۱۵۱۰ (نیاز به شماره گیری پیش شماره و کد هیچ شهری نیست)، پاسخگوی ۲۴ ساعته سامانه به سوالات و اشکالات مخاطبان معرفی شده است. علاوه بر این، می‌توانید از طریق رایانامه (ایمیل یا پست الکترونیک) hoda@sabteahval.ir هم با مرکز پشتیبانی سامانه هدا در ارتباط باشید.

قوانین و مقررات پشتوانه سامانه هویت دیجیتال ایرانیان

سازمان ثبت احوال کشور بعنوان تنها مرجع احراز هویت افراد حقیقی در کشور در راستای اجرای تکالیف قانونی زیر، این سامانه را دایر کرده است:

  1. مصوبه جلسه پنجاه و نهم مورخ ۱۳۹۸/۰۶/۹ شورای عالی فضای مجازی با موضوع (نظام هویت معتبر در فضای مجازی کشور)، نگاشت نهادی آن مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
  2. بخشنامه شماره ۳۰۹۶۲۸ مورخ ۱۳۹۹/۶/۱۷ سازمان اداری و استخدامی کشور به دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری با موضوع ممنوعیت دریافت کپی مدارک هویتی توسط دستگاه‌های اجرایی از خدمت گیرندگان
  3. مصوبه جلسه یکصد و بیست و هفتم مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ شورای عالی فضای مجازی با موضوع ضرورت و الزام بهره برداری از سامانه هدا اقدام به راه اندازی سامانه هدا نموده است که جانشین کلیه سامانه‌های احراز هویت در کشور می‌شود.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟