عارف: مردم نباید تاوان افت شبکه توزیع برق را بدهند

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه بخش مهمی از ناترازی صنعت برق از افت شبکه توزیع ناشی می‌شود، گفت: مردم نباید هزینه پایین بودن بهره‌وری و افت شبکه توزیع برق را متحمل شوند.
کد خبر: ۱۲۶۱۵۲۰
|
۰۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰ 24 September 2024
|
605 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از روزنامه شهروند؛ محمدرضا عارف، صبح دوشنبه، دوم مهرماه ۱۴۰۳، در جلسه مدیریت و رفع ناترازی صنعت برق که با حضور وزیر نیرو، رؤسای سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، سخنگوی دولت و مسئولان دستگاه‌های تصمیم‌گیر برگزار شد، تأکید کرد: راهکارها و برنامه‌های حل ناترازی در صنعت برق در حد شعار نماند و با بررسی‌ها و ارائه طرح‌های دقیق و زود بازده مشکل ناترازی تولید و مصرف برق حل شود.

وی گفت: باید رفع ناترازی و افزایش تولید برق به‌صورت عملی در زندگی مردم و بخش صنعت نمایان شود و با افزایش تولید برق با همراهی گسترده بخش خصوصی کیفیت سامانه توزیع برق افزایش و خاموشی‌ها کاهش یابد.
معاون اول رئیس‌جمهور اظهار کرد:‌ در این راستا چندین طرح و برنامه کاربردی و عملیاتی در سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو بررسی و ارائه شده است که درصورت اجماع بر عملیاتی بودن و غیرتورم‌زا بودن، طرح‌ها عملیاتی خواهد شد.

وی با قدردانی از برنامه توسعه جهشی نیروگاه‌های تجدیدپذیر وزارت نیرو افزود: انرژی‌های تجدیدپذیر به‌ویژه انرژی خورشیدی به‌دلیل تأثیرات محیط‌زیستی و همچنین بازدهی بالا نقش مهمی در حل مشکل ناترازی برق کشور به‌ویژه در ساعات اوج مصرف در تابستان دارند و باید این برنامه توسعه جهشی نیروهای تجدیدپذیر با همکاری و هم‌افزایی سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی عملیاتی شود.

معاون اول رئیس‌جمهور همچنین دستور داد تا ظرف چند روز آینده کارگروهی متشکل از بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو نحوه تأمین مالی، محاسبات شاخص‌های اقتصادی و جزئیات برنامه توسعه جهشی نیروگاه‌های تجدیدپذیر را برای طرح در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تهیه و تدوین کنند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟