جام جهانی فوتسال - ازبکستان؛

آبروی فوتسال آسیا در خطر/ غروب غریبانه در حوالی خانه!

حذف تیم ملی فوتسال تایلند برابر فرانسه یعنی آسیا در یک چهارم نهایی جام جهانی هیچ نماینده‌ای ندارد و این برای فوتسال آسیا اتفاقی باورنکردنی است.
کد خبر: ۱۲۶۲۳۱۳
|
۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱ 28 September 2024
|
873 بازدید
 
پرونده آسیایی‌ها در جام جهانی بسته شد
به گزارش تابناک به نقل از ورزش سه، جام جهانی فوتسال در ازبکستان فرصت بزرگی برای تیم‌های آسیایی بود که از این امتیاز بزرگ ضمن یک سهمیه بیشتر در آوردگاه بهترین دستاورد و نتایج را کسب کنند. حضور تماشاگران وزنه تیم‌های آسیایی را در رویارویی با حریفان سنگین‌تر می‌کرد و همچنین از نماینده‌هایی چون ایران ارباب آسیا، ازبکستان و تایلند انتظار می‌رفت تا یک‌چهارم نهایی میعادگاه بهترین‌ها حرکت کنند. با این حال ازبکستان میزبان در عین ناباوری همان مرحله گروهی کنار رفت، تاجیکستان در اولین حضور خود بیش از دور مقدماتی پیش نرفت و تیم‌های ایران، تایلند و افغانستان نیز مطابق پیش‌بینی به یک هشتم نهایی صعود کردند.
 
پرونده آسیایی‌ها در جام جهانی بسته شد
در نخستین ایستگاه حذفی، تیم‌های آسیایی با نمایشی عجیب از جام جهانی خارج شدند. درحالی‌که مربیان بزرگی در قاره کهن مشغول به کارند، مثل خوزه وناسیو لوپز در ازبکستان و میگل رودریگو در تایلند تصور می‌شد پیشرفت چشمگیری در نتایج و عملکرد آنها دیده شود اما یکی پس از دیگری با آوردگاه بزرگ وداع کردند. به‌خصوص ایران قهرمان آسیا و تیم چهارم رنکینگ دنیا پس از سه دوره حضور متوالی در جمع هشت تیم برتر جهان با هدایت وحید شمسایی به شکل تاسف‌باری کنار رفت.
 
پرونده آسیایی‌ها در جام جهانی بسته شد
آخرین باری که تیم‌های آسیایی در جمع هشت تیم پایانی جام جهانی جایی نداشته‌اند به سال ۲۰۱۲ باز می‌گردد که ایران مقابل کلمبیا، ژاپن برابر اوکراین و تایلند در تقابل با اسپانیا شکست خوردند و از صعود به یک چهارم نهایی باز ماندند.
 
پرونده آسیایی‌ها در جام جهانی بسته شد
در یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۲۴، تیم ملی فوتسال ایران در برابر مراکش مغلوب شد، افغانستان علیرغم نمایشی جذاب از پس پاراگوئه برنیامد و در آخرین شانس آسیایی تایلند نتیجه را به فرانسه واگذار کرد تا پرونده نماینده‌های قاره‌کهن در آوردگاه بزرگ زودتر از حد انتظار بسته شود.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات