قیمت برنج ایرانی در بازار امروز 11 مهرماه

کمتر از یک روز بعد از آنکه مجری طرح گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد انبارها پر از برنج است و نیازی به واردات نیست وزارت صنعت با اشاره به رسوب برنج در گمرک نسبت به بروز بحران در بازار برنج هشدار داد و از افزایش ۵۰ درصدی قیمت برنج وارداتی در بازار خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۳۲۷۲
|
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳ 02 October 2024
|
1815 بازدید
|
۳

به گزارش تابناک به نقل از ایران جیب؛ کمتر از یک روز بعد از آنکه مجری طرح گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد انبارها پر از برنج است و نیازی به واردات نیست وزارت صنعت با اشاره به رسوب برنج در گمرک نسبت به بروز بحران در بازار برنج هشدار داد و از افزایش ۵۰ درصدی قیمت برنج وارداتی در بازار خبر داد.

هر سال در این دوره بحث برسر ایجاد تعادل در بازار برنج و واردات اوج می گیرد. برخی بر این باورند که واردات باید شدت پیدا کند و برخی دیگر مخالف اند. امسال نیز بحث ها درباره واردات برنج و ایجاد تعادل در بازار ادامه دارد به طوری که روز یکشنبه سهراب سهرابی مجری طرح گندم و برنج وزارت کشاورزی گفت: انبار کارخانه‌های شالی‌کوبی و کشاورزان در سال جاری مملو از برنج است و دغدغه اصلی کشاورزان فروش این محصول است.

اما درست یک روز بعد از این اظهارات علیرضا شاه میرزایی معاون تجارت و خدمات وزیر صمت در نامه‌ای به دبیر ستاد تنظیم بازار و قائم مقام وزیر در امور بازرگانی با اشاره به موضوع رسوب برنج در گمرکات بر ضرورت اتخاذ تدابیر برای بازار ملتهب برنج تاکید کرد.

در این نامه آمده است: با توجه به اینکه برنج خارجی مورد مصرف مستقیم ۶ دهک کم برخوردار درآمدی است و این کالا همواره به عنوان محور امنیت غذایی و دومین کالای استراتژیک کشور مطرح بوده لذا اتخاذ تدابیر فوری در این راستا عاجل و ضروری به نظر می‌رسد.

معاون وزیر صنعت همچنین تاکید کرده است: با توجه به انباشت برنج‌های پشت گمرک و ناترازی برنامه واردات وزارت جهاد کشاورزی با نیاز واقعی کشور پیش بینی خالی شدن بازار از برنج وارداتی پس از ماه‌های محرم و صفر که بالاترین پیک مقطعی تقاضای این کالا در کشور است متأسفانه محقق شده و اکنون علاوه بر برنج وارداتی بازار اقلام برنج ایرانی نیز دچار التهاب شده و با افزایش قیمت و بعضاً کمیابی مواجه شده است.

او تاکید کرده است: در صورت تداوم این وضعیت احتمال بروز بحران در بازار برنج و سرایت به سایر بازارها قابل پیش بینی است. ضمن اینکه با وجود تمام تمهیدات نظارتی شاهد افزایش حدود ۵۰ درصدی قیمت برنج وارداتی در سطح بازار هستیم.

قیمت روز برنج ایرانی:

برنج طارم هاشمی
کیلویی 128,000 تومان

برنج سرلاشه طارم هاشمی
کیلویی 90,000 تومان

برنج راتون کارخانه ای
کیلویی 131,000 تومان

برنج طارم محلی ممتاز
کیلویی 117,000 تومان

برنج نیم دانه طارم هاشمی
کیلویی 60,000 تومان

برنج طارم هاشمی ممتاز
کیلویی 118,000 تومان

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
اینا که همش برنج های درجه دو ایران و مال مازندرانه - چرا قیمت برنج های درجه یک ایران که برای استان گیلانه رو نمیزارین
شهروز فضائیلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
با سلام و وقت بخیر:
برنج طارم هاشمی: کیلویی ۱۲۸ تومان قید شده
ولی
برنج طارم هاشمی ممتاز : کیلویی ۱۱۸ تومان!؟
نتیجه گیری: قاعدتا" می بایست، برنج ممتاز گران‌تر از معمولی باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
واقعا باید گفت بانی افزایش برنج و کاهش واردات خدابیامرزی گفت یا قوت اکثر مردم برنج خارجی به خصوص تایلندیاز نوع مر غوب چرا دارید ظلم به طبقه متوسط به پایین می کنید کی میتواند کیسه برنج ده کیلوی یک میلیون به بالا خریداری کند چرا برنج وارد نمی کنید برنج شمال را صادر کنید
برچسب منتخب
# سید حسن نصرالله # لبنان # طبس
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟