اسرائیل در پی یک کابوس:؛

سنوار، مردی که خواب را از چشمان اسرائیل ربوده است!

یحیی سنوار، با نام کامل یحیی ابراهیم حسن سنوار، یکی از شخصیت‌های مهم سیاسی در جنبش حماس است. او به عنوان فردی با اراده و صاحب نظر در تحولات بزرگ شناخته می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۳۳
|
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶ 02 October 2024
|
5526 بازدید
|
۱

به گزارش تابناک؛ سنوار در اکتبر ۱۹۶۲ (آبان ۱۳۴۱) در خان‌یونس در جنوب نوار غزه به دنیا آمد و اکنون ۶۱ سال دارد. او در زبان عربی تخصص دارد و به زبان عبری نیز مسلط است. پس از آزادی از زندان در سال ۲۰۱۱، ازدواج کرد و صاحب سه فرزند شد.

او در اوایل دهه ۱۹۸۰ بار‌ها توسط رژیم صهیونیستی به دلیل فعالیت‌های ضد اشغالگری در دانشگاه اسلامی غزه دستگیر شد. پس از فارغ‌التحصیلی، سنوار به تأسیس شبکه‌ای از مبارزان برای مقاومت مسلحانه علیه رژیم صهیونیستی کمک کرد که بعد‌ها به گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس، تبدیل شد.
سنوار، مردی که خواب را از چشمانشان ربوده است!
سنوار به محض تأسیس حماس توسط شیخ احمد یاسین در سال ۱۹۸۷ به این گروه پیوست. سال بعد، او توسط نیرو‌های رژیم صهیونیستی دستگیر و به ۴ حبس ابد، معادل ۴۲۶ سال زندان، محکوم شد. سنوار ۲۳ سال از زندگی خود را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذراند و در این مدت زبان عبری را آموخت و با سیاست‌های داخلی آنجا آشنا شد.

او در سال ۲۰۱۱ به عنوان بخشی از توافق مبادله زندانیان آزاد شد و پس از آن به سرعت به فعالیت‌های خود در حماس ادامه داد. در سال ۲۰۱۲ به عنوان مسئول دفتر سیاسی این گروه انتخاب شد و وظیفه هماهنگی با گردان‌های القسام را بر عهده گرفت.

سنوار در حمله ۷ هفته‌ای رژیم صهیونیستی به غزه در سال ۲۰۱۴ نقش فعالی داشت و سال بعد، ایالات متحده او را در فهرست سیاه خود قرار داد. در سال ۲۰۱۷، وی رئیس حماس در غزه شد و جانشین اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی گروه، گردید.
سنوار، مردی که خواب را از چشمانشان ربوده است!
او همچنین یکی از بنیان‌گذاران «مجد»، سرویس امنیت داخلی حماس، است که مسئول تعقیب جاسوسان رژیم صهیونیستی است. سنوار در تلاش برای هماهنگی بین رهبری سیاسی و نظامی حماس در تجاوز ۲۰۱۴، تصمیم به آغاز نبرد شمشیر قدس در سال ۲۰۲۱ گرفت و برای تقویت روابط با محور مقاومت کوشید.

در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲)، حماسه طوفان الاقصی آغاز شد و رژیم صهیونیستی او را مغز متفکر این عملیات می‌داند و او در صدر فهرست هدف‌های خود در طول جنگ قرار دارد. خانه‌اش در جنگ ۲۰۱۲ بمباران شد و در سال ۲۰۱۵ نیز در فهرست سیاه وزارت خارجه آمریکا قرار گرفت.

سنوار، مردی که خواب را از چشمانشان ربوده است!

یحیی سنوار (نفر اول از چپ) در ویدئویی که پس از شهادت اسماعیل هنیه توسط سایت دفتر رهبر انقلاب منتشر شد.


اسرئیل در تونل‌های غزه به دنبال سنوار
روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از منابع خود گزارش داده است که اسرائیل در ماه‌های اخیر تونل‌های زیرزمینی حماس را که احتمال حضور یحیی سنوار در آنها وجود داشت هدف حملات خود قرار داده بود.
پیش‌تر نیز برخی رسانه‌ها گزارش‌هایی نیز در ماه دسامبر سال گذشته مبنی بر کشته یا مجروح شدن یحیی سنوار منتشر شده بود. در آن زمان این احتمال نیز مطرح شده بود که یحیی سنوار از نوار غزه به شبه‌جزیره سینا رفته است.

عکس عجیب از مردی که خواب را از چشمان اسرائیلی‌ها ربوده !
خرداد ماه امسال این تصویر که حرص محافل مختلف اسرائیل را درآورده، سنوار را نشان می‌دهد که روی صندلی خود بر خرابه‌های دفترش در نوار غزه در پی بمباران رژیم صهیونیستی که به دنبال ترورش بود، نشسته است.
سنوار، مردی که خواب را از چشمانشان ربوده است!
روزنامه یدیعوت آحارنوت هم در چارچوب گزارشی درباره رژه نظامی گردان‌های حماس در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه، این عکس را منتشر کرده است.

خبرنگار شبکه عبری کان در واکنش به این عکس آورده است: «هدایای سنوار تمامی ندارد و این بار سنوار بر خرابه‌های دفتر ویران شده اش در عملیات ترور او در غزه». وی اشاره کرده است که سنوار با این عکس، اسرائیل را که به دنبال ترورش بود، به چالش کشیده است.

شایعات رسانه‌های اسرائیلی درباره امضا‌های سنوار
روزنامه اسرائیلی معاریو هفته گذشته در گزارشی مدعی شد که مقامات اطلاعاتی در اسرائیل احتمال می‌دهند که تعدادی از پیام‌هایی که اخیراً به نام یحیی سنوار امضا شده است توسط یکی دیگر از مقامات حماس نوشته شده است.

از جمله، این پیام ها، پیام خطاب به سید حسن نصرالله، رهبر حوثی‌ها و رئیس جمهور الجزایر است. بر اساس این گزارش، این پیام‌ها به نام سینوار امضا شده، اما در عمل توسط یکی دیگر از مقامات حماس نوشته شده است.

تصویری از سنوار با علامت سوال در جلسه رئیس ستاد ارتش اسرائیل
در تصویری که ارتش اسرائیل روز یکشنبه هشتم مهرماه از جلسه‌ای که رئیس ستاد ارتش اسرائیل برگزار کرده بود، منتشر کرد، فهرستی از اهداف تروریسیتی روی صفحه نمایش در سالن دیده می‌شد که علامت سوالی نیز حول نام و عکس رهبر «حماس»، یحیی سنوار قرار داشت. بر اساس گزارشی که روزنامه «تایمز آو اسرائیل» منتشر کرده است، سنوار مدت نسبتاً طولانی از منظر عمومی غائب بوده و اسرائیل در حال تحقیق درباره امکان فوت اوست.

سنوار، مردی که خواب را از چشمانشان ربوده است! 

آمریکا به دنبال واسطه گری برای مذاکره با سنوار
سایت خبری اسرائیلی وای نت روز دوشنبه نهم مهرماه در خبری مدعی شد برخی واسطه‌ها سعی دارند سینوار را تشویق کنند تا با اسرائیل به توافقی برسد. در همین رابطه، اما سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می‌گوید که علیرغم تلاش‌های میانجی‌ها برای دریافت پاسخ به پیشنهادا، در چند هفته اخیر تماسی با رهبر حماس برقرار نشده است.

ادعای «یدیعوت آحارونوت» درباره مذاکره با اسرائیل
سه شنبه دهم مهرماه روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» مدعی شد که رژیم صهیونیستی اسرائیل امیدوار است که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس مذاکره با اسرائیل را قبول کند.
سنوار، مردی که خواب را از چشمانشان ربوده است!
ادعای جدید نخست وزیر رژیم اسرائیل
نخست وزیر رژیم اسرائیل در واکنش به حمله موشکی تلافی‌جویانه ایران به این رژیم، به طور ضمنی مدعی شهادت یحیی سنوار شد!

«بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نخستین واکنش به حمله موشکی ایران به این رژیم ضمن تهدید‌های تکراری گفت: هر کس به ما حمله کند، به او حمله خواهیم کرد. او در ادامه به ترور سیدحسن نصرالله و دیگر شهدای مقاومت اشاره کرده و از یحیی سنوار نیز در این بین نام برد.

سناریوی بدبینانه و ابهامات حول زندگی یحیی سنوار
در روزهای اخیر، برخی از فعالان شبکه‌های اجتماعی سناریویی مشکوک و بدبینانه در مورد زندگی و سرنوشت یحیی سنوار مطرح کرده‌اند. این افراد با اشاره به سابقه فعالیت‌های سنوار، دوران حبس او، تسلطش بر زبان عبری و آزادی‌اش از زندان‌های رژیم صهیونیستی و عدم ترور وی برخلاف سایر فرماندهان مقاومت، احتمال جاسوسی او را به میان آورده‌اند. 
این اظهارات با واکنش‌های منفی و انتقادات جدی از سوی بسیاری از فعالان و رسانه‌های داخلی روبه‌رو شده است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
رحیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۱
بهتره محتاطانه تر در مورد این افراد صحبت کنید. ایشون مضنون شماره یک هستن به جاسوسی برای اسراییل. گذشته مشکوک، زنده موندن مشکوک، انجام عملیات طوفان الاقصی که تماما به نفع اسرائیل بود.
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟