هشدار درباره تکرار فاجعه پیجرها در موبایل‌های وارداتی

با توجه به حادثه نفوذ و انفجار پیجرها در لبنان، باید نسبت به تکرار این فاجعه در خصوص تلفن‌های وارداتی ری‌پک و رفرش و همچنین گوشی‌های تولیدشده در قالب ODM هشیار بود.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۸۵
|
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۸ 02 October 2024
|
1331 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، اخیراً رضا تقی‌پور نماینده مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق ارتباطات در مصاحبه‌ای با اشاره به واقعه انفجار پیجرها در لبنان، از احتمال وقوع این امر برای تلفن‌های همراه وارداتی خصوصاً برند آیفون خبر داد.

وی در این رابطه گفت: اتفاق پیجرها ممکن است برای آیفون‌های موجود در ایران رخ دهد، البته یک شرکت معتبر آبروی حرفه‌ای خود را این‌گونه هزینه نمی‌کند ولی در لبنان چنین اتفاقی افتاد.

احتمال وقوع حادثه‌های انفجار پیجرها برای آیفون‌های رفرش و ری‌پک

نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کرد این است که یکی از دلایلی که احتمال دستکاری یا هرگونه سوءاستفاده‌ای از گوشی‌های وارداتی (خصوصاً برند آیفون) را افزایش می‌دهد، نبود نمایندگی رسمی این برندها در داخل کشور است.

به‌هرحال اگر نمایندگی رسمی برندهای تلفن همراه در داخل کشور وجود داشته باشند، می‌توان انتظار رفتارهای مسئولانه‌تری در خصوص حوادثی شبیه انفجار پیجرها داشت، همچنین لازم به ذکر است احتمال وقوع چنین حادثه‌هایی در تلفن‌های رفرش و ری‌پک به‌شدت بالاتر از تلفن های اصلی و بااصالت است.

اما نکته دوم که باید به آن اشاره کرد این است که احتمال دستکاری و وقوع حوادثی شبیه انفجار پیجرها در تلفن‌های همراه odm است. گفتنی است؛ در روش تولید تلفن همراه با برون‌سپاری (odm) به‌سفارش شرکت مادر که شرکتی داخلی است، یک شرکت خارجی محصول را تولید می‌کند و برند شرکت مادر روی آن محصول درج می‌شود، طبیعتاً در این حالت نیز امکان دستکاری و نفوذ در تلفن‌های همراه تولیدشده به‌شدت بالا است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟