صدور هشدار نارنجی برای ۴ استان

با ورود جریانات شمالی به سواحل خزر بارش و کاهش نسبی دما در نوار شمالی پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۳۵۸۵
|
۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸ 04 October 2024
|
970 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین؛ کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «امروز جمعه (۱۳ مهر) در اردبیل و آذربایجان شرقی کاهش بارندگی مورد انتظار است اما در سایر نقاط استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق بارندگی ادامه دارد.»

شدت بارش‌ها امروز (۱۳ مهر) به شکل رگبار شدید باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در ارتفاعات احتمال بارش برف در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی با صدور هشدار نارنجی هواشناسی همراه است. مخاطرات این اثر شامل طغیان رودخانه‌ها و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل‌ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر عمومی، لغزندگی جاده‌ها، شکل گیری روان آب و سیلاب، سقوط سنگ و اشیاء از ارتفاعات، احتمال رانش کوه، وزش باد نسبتا شدید تا شدید است.

کبری رفیعی افزود: «روز شنبه (۱۴ مهر) فقط در مازندران و گیلان بارش پراکنده رخ می‌دهد و در بخش‌هایی از خراسان شمالی هم رگبار پراکنده و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.»

رفیعی ادامه داد: «جمعه (۱۳ مهر) و شنبه (۱۴ مهر) در جنوب غرب، شمال شرق شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و روز یکشنبه (۱۵ مهر) در شرق و جنوب شرق در برخی ساعات وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی می‌شود.»

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، روز یکشنبه (۱۵ مهر) در سواحل دریای خزر افزایش نسبی دما رخ می‌دهد. روز دوشنبه (۱۶ مهر) در بیشتر مناطق کشور جوی آرام مورد انتظار است.

تا ۳ روز آینده مناطق شمالی خلیج فارس مواج و متلاطم است.

آسمان پایتخت صاف، گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. نوسانات دمایی تهران ۲۸ و ۱۶ درجه سانتی گراد است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟