پیش بینی افت حباب سکه در هفته آینده

کارشناس بازار طلا، حباب سکه را هشت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عنوان کرد و گفت در هفته ای که گذشت با وجود کاهش نرخ انس جهانی، قیمت طلا و سکه در ایران به دلیل تحولات سیاسی در منطقه و هیجانات نرخ ارز، افزایشی شد.
کد خبر: ۱۲۶۳۶۴۶
|
۱۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰ 04 October 2024
|
817 بازدید

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ «محمد کشتی‌آرای» امروز (جمعه) درباره تحولات بازار طلا در هفته‌ای که گذشت، گفت: هفته گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی برخلاف هفته های پیش از آن تقریبا اندکی ثبات بیشتری داشت و نوسانات آن در حدود ۱۰ تا ۱۵ دلار بود، بنابراین این هفته افزایش قیمت انس جهانی طلا را نداشتیم.

کاهش ۱۳ دلاری قیمت انس جهانی طلا

این کارشناس بازار طلا اظهار داشت: در هفته‌های گذشته یکی از علل افزایش قیمت طلا و سکه، افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی بود، اما در پایان این هفته که قیمت انس جهانی به ۲ هزار و ۶۴۵ دلار رسید ۱۳ دلار کاهش قیمت انس جهانی طلا را در بازارهای جهانی تجربه کردیم. با این حال در داخل کشور با توجه به تحولات داخلی، همچنین مسائل سیاسی منطقه‌ای نرخ ارز تحت تاثیر این وقایع قرار گرفت و نوساناتی را به بازار تحمیل کرد.

وی تصریح‌کرد: هیجانی شدن قیمت ارز سبب شد با اینکه قیمت انس جهانی طلا کاهش یافت، اما در این هفته قیمت طلا و سکه در داخل افزایش یابد.

کشتی‌آرای ادامه‌داد: نسبت به ابتدای هفته البته، نوسانات قیمتی در طول روزها و ساعات هفته ادامه داشت و نوسانات سینوسی بود، یعنی قیمت در ساعات یا یک روز افزایش یا فردا کاهش می‌یافت.

وی گفت: بازار در مجموع، با وجود نرخ ارز و قیمت های جدید به دور از هیجانات معمول داد و ستدهای عادی خود را داشت و اتفاق خاصی در بازار رخ نداد و قیمت‌ها افزایشی شد.

قیمت هر گرم طلا ۴ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان شد

کارشناس بازار طلا افزود: در هفته ای که گذشت قیمت سکه طرح قدیم با یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۴۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح جدید با یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۴۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسید. البته این افزایش قیمت سکه واقعی نبود و دیروز حباب سکه به هشت ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

وی تصریح‌کرد: قیمت نیم سکه با ۷۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۵۰۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و سکه‌های گرمی با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به هشت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید و همه این افزایش قیمت‌ها در اصل به دلیل افزایش کاذب حباب بوده است.

کشتی آرای اظهار داشت: در واقع قیمت ارز باعث شد قیمت انواع سکه افزایش پیدا کند، اما قیمت واقعی سکه به دلیل کاهش قیمت جهانی طلا این نبوده است.

وی اضافه‌کرد: همچنین قیمت هر مثقال طلای آب شده آن هم با نوسانات معمول در آخرین روز هفته (پنجشنبه) به ۱۷ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رسید که نسبت به ابتدای هفته ۵۶۶ هزار تومان افزایش یافت.

کارشناس بازار طلا افزود: هر گرم طلای ۱۸ عیار دیروز چهار میلیون و ۱۱۰ هزار تومان بود که به نسبت ابتدای هفته ۱۳۱ هزار تومان افزایش داشت.

پیش بینی افت حباب سکه با کاهش تنش ها در هفته آینده

وی، حراج های سکه توسط بانک مرکزی را در این شرایط بی تاثیر ندانست و پیش بینی کرد: با توجه به کاهش تنش ها و حراج‌هایی که بانک مرکزی روزهای دوشنبه هر هفته انجام می‌دهد، در صورتی که قیمت انس جهانی طلا در هفته آینده تغییری نداشته باشد، شاهد کاهش حباب سکه باشیم.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟