کمک صهیونیست‌ها به باکو در نوسازی تجهیزات نظامی

صهیونیست‌ها در باکو تجهیزات جمهوری آذربایجان برجامانده از شوروی سابق را نوسازی می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۶۴۴۹۷
|
۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱ 08 October 2024
|
1845 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس؛ در حالیکه جمهوری آذربایجان در حال تجهیز ارتش خود به سلاح‌های غربی است، نیم نگاهی نیز به تسلیحات دوران شوروی سابق دارد. به گزارش منابع خبری، در نمایشگاه اخیر نظامی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان تجهیزات این کشور متعلق به شوروی سابق به نمایش گذاشته شد.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های مختالف اینک سرگرم نوسازی این تجهیزات هستند. یک شرکت جمهوری چک توپ ضد هوایی خودکششی شیلکا که در خدمت نیرو‌های مسلح آذربایجان هستند را نوسازی کرده است. به گفته این شرکت، رادار این سامانه اینک می‌تواند به طورهمزمان تا ۱۰۰ هدف را ردیابی کند.

شرکت‌های صهیونیستی از جمله «البیت سیستم» نیز در این اقدام به کمک باکو شتافته‌اند. سامانه موشکی ضدهوایی اوسا نیز ارتقا یافته است. ویژگی اصلی این سامانه قابلیت شناسایی هدف تا برد ۹۰ کیلومتری است. علاوه بر این، این سامانه به سیستم مادون قرمز مجهز شده است. تانک‌های تی-۷۲ این کشور نیز با کمک صهیونیست‌ها ارتقا یافته‌اند. تانک‌های تی- ۷۲ ارمنستان که اینک در اختیار باکو هستند در حال نوسازی‌اند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟