عراقچی: برای هر سنارویی آماده هستیم

ما برای هر سناریویی آماده هستیم، اگرچه جنگ یا تشدید تنش را نمی‌خواهیم.
کد خبر: ۱۲۶۴۷۳۴
|
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹ 10 October 2024
|
908 بازدید

عراقچی: برای هر سنارویی آماده هستیم

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم،«عباس عراقچی» وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با الجزیره به بیان مواضع کشورمان در خصوص تحولات منطقه پرداخت.

عراقچی در این گفت‌وگو تاکید کرد که اگرچه ایران به دنبال جنگ و تشدید تنش در منطقه نیست، اما برای هر سناریویی از سوی دشمنان آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اسرائیلی‌ها می‌توانند اراده ما را بیازمایند. ما خواهیم دید که حمله چگونه خواهد بود و بر اساس آن ماهیت واکنش خود را که به دقت به بررسی آن خواهیم پرداخت مشخص می‌کنیم.

عراقچی ادامه داد: «اسرائیل» به دنبال جنگ فراگیر و کشاندن کشورهای دیگر به این جنگ است. ایران تنها کشوری نیست که خواستار جنگ گسترده نیست، بلکه همگان از فاجعه‌آمیزبودن این جنگ آگاهی دارند.

وی افزود: مقاومت می‌تواند به رژیم «اسرائیل» واکنش نشان دهد. نتانیاهو هدف جنگ خود در غزه مبنی بر از بین‌بردن حماس را محقق نکرده است و با همین وضعیت در لبنان مواجه خواهد شد.

عراقچی گفت: حمایت ما (از مقاومت) به حمایت سیاسی و دیپلماتیک محدود نخواهد بود و ما هر آنچه را برای آنان ضروری باشد، ارائه خواهیم داد. ما هرگز از حمایت از مقاومت دست نخواهیم کشید. من در بیروت اعلام کردم که ایران هرگز پشت مقاومت را خالی نخواهد کرد.

وی افزود: دیدارهای من در بیروت جدی و خوب بودند و هیچ‌گونه تنشی طی آن وجود نداشت. ما از تصمیم‌های دولت لبنان و مقاومت حمایت خواهیم کرد.

عراقچی گفت: مشورت‌هایی را در خصوص چگونگی برقراری آتش بس، توقف جنایت‌ها، کشتار و ویرانی انجام دادیم. کشورهای بزرگ منطقه می‌توانند در خصوص تشدید تنش رخ‌داده، به ایفای نقش بپردازند. نقش عربستان در منطقه پررنگ است، قطر نیز کشوری تاثیرگذار است. ما مشورت‌هایی را با این ۲ کشور در خصوص توقف جنگ صورت می‌دهیم.

وی افزود: کانال‌های دیپلماتیک با آمریکا از طریق کشورهای دیگر باز است و ما به صورت غیرمستقیم به تبادل نظر می‌پردازیم. اهتمام جهان نسبت به رخ‌دادهای لبنان و غزه مهم‌ترین نتیجه این ارتباطات است. توافقی در خصوص ضرورتِ یافتن راه حلی دیپلماتیک برای این بحران وجود دارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟