در گفتگو با تابناک مطرح شد؛

بورس از بازار‌های رقیب جا ماند/ نگاه بورسی‌ها به قد کشیدن دلار نیمایی است + پیش بینی

کارشناس بورس معتقد است: بازار سرمایه در ماه‌های اخیر محکوم به شکست بوده و حالا نیاز است تا فضای بازار مثبت شود و جذب سرمایه صورت بگیرد. این در حالی است که با رشد نرخ نیمایی، حمایت مثبتی از بورس می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۵۱۲۸
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷ 16 October 2024
|
1485 بازدید
|

سیگنال دلار نیمایی برای خرید سهام + پیش بینی روند بورس

بورس تهران در شرایطی آخرین روز کاری هفته را پشت سر می گذارد که طی هفته های گذشته با محدودیت دامنه نوسان فعالیت داشت و طی روزهای اخیر با فراز و فرود شاخص مواجه بوده است.

به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، در حالی که شاخص کل بورس دو روز ابتدایی هفته را با روند مثبت سپری کرد، اما از روز دوشنبه تا به امروز، در مجموع بیش از ۴۶ هزار واحد کاهش داشته است، روندی که سهامداران را نگران کرده است.

حمایت به جای محدودیت دامنه نوسان

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار تابناک با اشاره به تبعات محدودیت دامنه نوسان یک درصدی طی دو هفته گذشته اظهار داشت: اساسا اعمال محدودیت برای دامنه نوسان منجر به اتفاق ویژه برای بورس نمی‌شود و قیمت‌ها در هر سطحی که هستند، احتمالا بدون تغییر خواهند بود. متاسفانه به جای اینکه مسئولان به سمت حمایت عملی و موثر از بازار بروند، تنها کاری که انجام می‌دهند این است که بلافصله دامنه نوسان را محدود می‌کنند. البته اگر هم نیاز به اعمال محدودیت است، این کار صرفا برای یکی دو روز کافی است و بیشتر از این، موثر نیست و بعد از پایان یکی دو روزه این محدودیت ها، باید به سمت حمایت از بورس با پول به میزان کافی رفت.

دستکاری در بورس، تاثیر منفی دارد

این کارشناس بورس افزود: معتقدم محدودیت دامنه نوسان در روز‌هایی همچون هفته‌های اخیر، تا حدی می‌تواند بازار را نجات دهد، اما ادامه دار شدنش می‌تواند به بازار سهام آسیب بزند. چراکه هرگونه دستکاری در بورس، تاثیر منفی به دنبال دارد و می‌تواند به خروج پول از بازار سرمایه منجر شود. 

بازار سهام ۱۴۰ میلیارد دلاری داریم

به گفته الیاس کردی، بازار سرمایه نه تنها شش ماهه اول خوبی نداشته است، بلکه دو تا سه سال است که شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند و عملا از بازار‌های رقیب جامانده و این جاماندگی بسیار زیاد است.

این در شرایطی است که وزارت اقتصاد و رئیس سازمان بورس از بازار ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلاری صحبت می‌کنند، اما بازار سهام در حال حاضر ۱۴۰ میلیارد دلار است و تقریبا می‌توانیم بگوییم که نصف آن اعدادی است که در صحبت‌های مسئولان وزارت اقتصاد و سازمان بورس بیان شده است.

وی تاکید کرد: باید برای تحقق این اعداد بزرگ، اقدام موثر هم در دستور کار باشد. یعنی شرایط را برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی تسیهل کنیم. این در حالی است که سرمایه گذار داخلی در ماه‌ها و یکی دو سال اخیر، از بازار سرمایه فرار کرده و شرایط خوبی نداشته است.

سیگنال دلار نیمایی برای خرید سهام + پیش بینی روند بورس

پیش بینی روند بورس تا شب عید

این کارشناس بازار سهام در خصوص پیش بینی روند بورس طی نیم سال دوم اظهار داشت: در این باره باید به چند نکته توجه داشت؛ اول اینکه دلار نیمایی به دلار آزاد، نزدیک شده است که این روند بسیار خوبی است و نمی‌توان به سادگی از آن گذشت. بنابراین این اقدام خوبی است. دوما یادمان باشد که بازار سرمایه در ماه‌های اخیر محکوم به شکست بوده و حالا نیاز است تا فضای بازار مثبت شود و جذب سرمایه انجام شود. چراکه بازار‌های رقیب، فضای سوداگرایانه دارند و بالارفتن آن بازارها، روی معیشت و اقتصاد مردم تاثیر بدی می‌گذارد و اگر می‌خواهیم که آن بازار‌ها رشد نکند، باید بورس را تقویت کنیم.

الیاس کردی افزود: اگر قبول کنیم که مسئولان بورس به سمت حمایت‌های اثرگذار از بازار و تسهیل جذب سرمایه گذار بروند و از سوی دیگر شاهد کاهش تنش‌ها در نیم سال دوم باشیم، پیش بینی می‌شود که بازار سهام روند خوب و مثبتی را در شش ماهه دوم سال تجربه کند. این در حالی است که به گفته کارشناسان، شاخص ارزی و نرخ دلار نیز سمت و سوی افزایشی تا پایان سال دارد و با رشد نرخ نیمایی، حمایت مثبتی از بازار سرمایه می‌شود. بنابراین معتقدم بازار سهام در ماه‌های آتی از رقبایش، عقب نخواهند ماند و رشد می‌کند.

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
حیف که دیگه ملت شریف زیاد شبکه های تلوزیونی داخل را نگاه نمی کنند. اگر نه می شد با صدجور ترفند به سرمایه گزاری در بورس ترغیب شان نمود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
مردم حاظر نیستن پولشون رو بدن دست شرکت هایی که مدیران اونها با هزار توصیه و رانت منصوب می‌شوند و صرفا بله قربانگو و مجری اوامر دولتی ها هستند..الان لبو فروش سر کوچه بازدهی دارایی هاش بیشتر از خیلی از شرکت‌های بورسی هست.چون بالای سر مالش هست و دلش به حال اموال خودش میسوزه.مدیران بورسی تنها چیزی که براشون مهم نیست منافع سهامدار هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
پیش بینی نمیخواد هر روز منفی
پاسخ ها
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
هرگز نیمه اردیبهشت 1402 و دولت 13 رو فراموش نمیکنیم
در حالی ک بازار بعد از 3 سال داشت جان میگرفت با هماهنگی دولت 13 و رساندن رانت خبری به حقوقی ها و خودی ها سرمایه ملت را در بوس به آتش کشیدن و کمر بورس را دوباره شکستن
اعتمادی که در دولت 12 صدمه دیده بود در دولت 13 به آتش کشیده شده و همه را ناامید کرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
به امام حسین نابود شدیم به خدا از اول همین سال زلا خریده بودیم ۵۰درصد تو سود بودیم؟! چرا کسی به فریاد ما نمیرسه ؟؟! جناب همتی چرا باید مالیات معامله بورسی ۲درصد باشه ولی طرف سود ۳۵ درصدی بانکی یک درصد مالیات نده ؟؟ طلا یک ریال مالیات نده ،؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
دوست عزیز، در کشوری که سرمایه گذاری سالم نداریم و همه چیز به کان دلال هست دنبال چه می گردی؟ بعد از اون هم سرمایه گذاری
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
اگه به فرض محال شاخص ۳ برابر هم بشه کسی از سهامدار قدیم سودی نکرده تا دیر نشده دولت باید نابودی سهامدار رو جبران کنه که این آتش دامنگیر میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
واقعا اگه به خدا اعتقاد دارید چطور میخواین او دنیا جواب این همه ظلمی که به سهامدار کردین رو جواب بدین ؟ ۵تورم بالای ۵۰ درصد رد شده سهامدار ۵۰ درصد از اول همین سال تو ضرره ؟؟ روزی که سهام سیمان خریدم قیمت سیمان ۱۰۰۰۰ تومان بود و ارزش سهام ۸۰۰ حالا قیمت سیمان ۱۵۰هزار ارزش سهام ۲۵۰؟؟؟!!!@
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
کلا اقتصادی که رو به فروپاشیه سرمایه گذاری کردن تو بورسش اشتباهه. طلا بهترین گزینه سرمایه گذاریه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
دیروز رفتم فروشگاه دیدم قیمت یک دونه تخم مرغ با 80 سهم بانک دی برابری میکنه
این است اقتصاد در به داغون ایران
به نظر شما چی باید گفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
سرمایه گذاری در تولید به هر شکلی در این کشور اشتباه محض.کارخانجات فعلی اکثرا مربوط به سال‌های دهه ۶۰ تا ۸۰ هست.ساخت و ساز هم اگر هنوز وجود داره یک استثنا در بین صنایع هست.چون دست دولت در مداخله تا حدود زیادی بسته هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۵
هزار داستان تخصصی اقتصادی که بخواهید بسازید نهایتا میایید روی اینکه پول نیست... بودن پول هم وابسته است به دلار و البته درامد دلاری هم که تقریبا از همه جانب تحریمه و این ادامه پیدا کنه نون خوردن هم گیرمان نمی اید چه برسد به خوب شدن سهام هایمان...و اینو هم بگم که برداشتن پول سهامداران...فروش طلا...اوراق قرضه...مالیات و گران فروشی برداشت از چشمه ای است که منبع ان محدود است پس بیشتر از این بر ضعیف شدن مملکت و مردم اصرار نکنید که اخرش بحرانی مضاعف و غیر قابل حل خواهد بود.
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟