عراقچی از عراق به عمان رفت

وزیر امور خارجه ایران پس از حضور در بغداد و رایزنی با مقامات عراقی به منظور دیدار با مقامات عمان درباره اوضاع منطقه راهی مسقط شد.
کد خبر: ۱۲۶۵۳۸۹
|
۲۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۶ 13 October 2024
|
900 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی و در ادامه رایزنی‌هایش با کشورهای منطقه امروز (یکشنبه) ۲۲ مهرماه و در نخستین مقصد دور سوم سفرش به منطقه در بغداد حضور داشت، پس از رایزنی با مقامات عراقی درباره اوضاع منطقه راهی مسقط مقصد دوم سفرش شد.وی امروز در بغداد با فؤاد حسین وزیر امور خارجه، عبداللطیف رشید رئیس‌جمهور و محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.اسماعیل بقایی سخنگو، مهدی شوشتری دستیار وزیر و مدیرکل غرب آسیا و شمال آفریقا و محمد علی‌بک دستیار وزیر و مدیرکل خلیج‌فارس نیز عراقچی را در این سفر همراهی می‌کنند.

وزیر امور خارجه در بغداد هدف از این سفر را رایزنی با دوستان در دولت عراق و در ادامه رایزنی‌هایی خواند که در منطقه داشته و گفت: طبیعی است با دولت عراق همیشه رایزنی‌های بسیار نزدیک داشتیم و اشتراک مواضع بسیار نزدیکی بین دو کشور وجود دارد و لازم است در خصوص شرایط خاص منطقه بیشتر و از نزدیک با هم صحبت کنیم.براساس اخبار رسانه‌ها عراقچی قرار است ظرف‌ روزهای آینده و در دور جدید سفرهایش به منطقه به مصر نیز سفر کند.وزیر امور خارجه در دور نخست این سفرها به بیروت و دمشق و در دور دوم به ریاض و دوحه سفر کرد.وی پیش از این و قبل از سفرش به ریاض اعلام کرده بود که قرار است به برخی پایتخت‌های منطقه سفر کند. وزیر خارجه پس از سفر به قطر هم عنوان کرد که رایزنی‌ها برای توقف جنایات صهیونیست‌ها ادامه خواهد داشت.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟