بلاتکلیفی بلای جان استقلال!

سیدمهدی فاطمی
کد خبر: ۱۲۶۵۵۷۱
|
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷ 14 October 2024
|
679 بازدید

بلاتکلیفی بلای جان استقلال!

نزدیک به ۲۰ روز از استعفای جواد نکونام از سرمربی‌گری استقلال گذشته، اما هنوز جانشین او معرفی نشده است!

مدیران باشگاه استقلال بعد از گذشت تنها پنج هفته از آغاز لیگ برتر و کسب نتایج دور از انتظار و مأیوس کننده، عطای کار با جواد نکونام را به لقایش بخشیده و استعفای این مربی موفق فصل گذشته را پذیرفتند. کنار رفتن نکونام اگرچه با انتخاب سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی موقت همراه شد، اما وعده وعید‌های مدیران باشگاه مبنی بر استخدام سرمربی بزرگ خارجی همچنان در حد حرف و ادعا مانده است.

استقلال با سهراب، هوادار را با نمایشی بهتر و روان‌تر از بازی‌های قبلی با پیروزی پشت سر گذاشت، اما برای تیمی که در سه جبهه لیگ، جام حذفی و رقابت‌های مهم آسیایی شرکت دارد، لازم است تا به سرعت از بلاتکلیفی خارج شده و سرمربی قطعی این تیم بزرگ معرفی شود.

اگر نگاه هیئت مدیره و به ویژه احمد شهریاری نماینده با نفوذ این هیئت در رأس هرم تصمیم‌گیری باشگاه، تداوم حضور بختیاری‌زاده به عنوان نفر اصلی کادر فنی‌ست، شاید بهتر باشد که خیلی زود و پیش از مسابقه مهم با النصر عربستان تعیین تکلیف شود!

چنانچه به دنبال استخدام فرهاد مجیدی هستند هم باید شرایط این مربی بررسی شده و همه جوانب امر را در نظر بگیرند. مجیدی البته در حال حاضر چهره مقبولی بین تمامی هواداران استقلال نیست و هنوز بخش اعظم از طرفداران آبی دلخوری‌هایی از او بابت خالی کردن پشت استقلال در حساس‌ترین شرایط و مقاطع فصل را دارند. آنها معتقدند شماره ۷ سابق استقلال دو سؤال مهم‌شان در خصوص چگونگی انتقال مهدی قایدی به فوتبال امارات، نقش سرمربی وقت آبی‌ها در این انتقال و همینطور حق باشگاه استقلال از قرارداد سنگین و نجومی مجیدی با اتحاد کلبا که به قیمت جدایی‌اش، علیرغم داشتن قرارداد سه ساله با استقلال را بی جواب گذاشته است.

از طرفی توانایی استخدام مربی بزرگ خارجی در شرایط فعلی که سایه شوم جنگ، منطقه خاورمیانه را در بر گرفته کمی دور از توانمندی مدیران فعلی استقلال به نظر می‌رسد. مربیان شاخص دنیا طبیعتاً این روز‌ها تیم داشته یا اساساً قصد فعالیت ندارند. مربیان متوسط هم چنین وضعیتی دارند و تنها کنار مانده‌های بدون کارنامه و اعتبار می‌مانند که عنان و اختیارشان را دست دلالان سپرده‌اند تا برای‌شان تیم پیدا کنند. متاسفانه باید گفت سهم استقلال از بازار فعلی مربیان خارجی دسته سوم خواهد بود!

به هر حال عدم تصمیم گیری نهایی در انتخاب سرمربی قطعی استقلال بیشترین زیان را برای آبی‌ها خواهد داشت. این انتخاب چه در بین داخلی‌ها و چه خارجی‌ها باشد باید سریع و البته سنجیده باشد. استقلال امتیازات زیادی را در همین چند هفته نخست از دست داده و فرصت‌سوزی بیشتر قطعاً به نفع آنها نخواهد بود.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟