رازگشایی از یک سرقت بزرگ با دفن سکه ها در باغچه

معمای یک سرقت بزرگ از خانه تاجری ثروتمند که دزدان با سه شب خوابیدن در آنجا، رقم زده و دو هزار سکه تمام بهار آزادی را برداشته بودند زمانی رازگشایی شد که یکی از سارقان حرفه ای به همدستانش رکب زده و سکه ها را در باغچه خانه خود دفن کرد اما خبر نداشت پیرزن همسایه او را زیر نظر دارد.
کد خبر: ۱۲۶۵۹۰۰
|
۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۸ 16 October 2024
|
400 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از همشهری آنلاین، پرونده این سرقت بزرگ بیستم شهریور امسال ورق خورد. آن روز گزارش دستبرد به گاوصندوق خانه یک تاجر با شکایت یکی از بستگان وی، به پلیس پایتخت اعلام شد. آنطور که شاکی می گفت، صاحب خانه،‌تاجری ثروتمند بود که برای انجام کارهایش به چند کشور اروپایی سفر کرده بود ، به همین دلیل کلید خانه وی در اختیار خواهرش بود تا هر ازگاهی برای سرکشی به خانه او بروند.مرد تاجر ساکن یکی از واحدهای آپارتمانی در برج لوکسی واقع در شمال پایتخت بود اما وقتی خواهر او به خانه اش رفت با در تخریب شده مواجه شد. او وقتی قدم در خانه گذاشت متوجه بهم ریختگی وسایل، بازبودن در گاوصندوق و سرقت محتویات داخل آن شد. داخل گاوصندوق مرد تاجر 2 هزار سکه تمام بهارآزادی، 10 هزار دلار و 10 میلیون تومان پول نقد وجود داشت که به سرقت رفته بود.

شروع تحقیقات

با این شکایت، پرونده ای تشکیل شد و پیش روی قاضی مصطفی تقی زاده بازپرس شعبه پنجم دادسرای وی‍ژه سرقت قرار گرفت. در نخستیم گام، کارآگاهان به بازبینی تصاویر دوربین های مداربسته پرداختند. دوربین ها نشان می داد چهار مرد جوان، صورت هایشان را با ماسک و کلاه پوشانده و زمانی وارد برج شدند که نگهبان به سرویس بهداشتی رفته بود. آنها حتی پلاک ماشینشان را هم مخدوش کرده بودند اما نکته عجیب ماجرا این بود که سارقان،‌این سرقت بزرگ را در مدت 3 شب متوالی رقم زده بودند و عجیب تر اینکه دو نفر از سارقان هر سه شب در خانه مرد تاجر مانده بودند. با کشف این حقایق و سرنخ های موجود،‌جست و جو برای شناسایی و دستگیری سارقان آغاز شد تا اینکه اتفاق جالبی رقم خورد که به شناسایی ودستگیری سارقان منجر شد.

شاهدی در تاریکی

چند شب قبل، پیرزنی که ساکن یکی از شهرستان های شمال غربی کشور بود با پلیس تماس گرفت و گفت: پسری جوان به نام فرامرز که در همسایگی ما زندگی می کند، یک مجرم سابقه دار است و من ساعتی قبل دیدم درحالیکه بی خوابی به سرم زده بود و از پنجره به بیرون نگاه می کردم، فرامرز را دیدم که سراسیمه و مضطرب بود. او در حال حفر گودال در باغچه بود و چند نایلون را زیر خاک دفن کردم. نمی دانم بقایای جسد بود یا چیز دیگر اما چون فرامرز مجرم سابقه دار است، به او مشکوک شدم.

ماموران شبانه راهی آنجا شدند و زیر خاک، کیسه ای پیدا کردند که داخل آن پر بود از سکه و دلار. در این شرایط بود که فرامرز پسر جوان که بارها به جرم سرقت ، زندانی شده بود، دستگیر شد.

رازگشایی از دستبرد به خانه تاجر تهرانی

فرامرز در بازجویی ها اعتراف کرد که سکه ها را در جریان دستبرد به خانه تاجر ثروتمند، به دست آورده است اما در این سرقت به همدستانش رکب زده بود. وی ادامه داد: من سارق سابقه دار هستم اما آخرین بار که از زندان آزاد شدم با خود پیمان بستم که دور خلاف را خط بکشم اما پیشنهاد وسوسه کننده سرقت خانه تاجر باعث شد که عهدم را بشکنم. وی گفت: چند وقت قبل یکی از دوستانم که صاحب کافه ای در شهرمان است به من پیام داد که شخصی به نام مهران به دنبال سارق حرفه ای منزل است تا نقشه ای که در سر دارد را عملی کند. وقتی شنیدم سوژه مورد نظر تاجر است و بالای هزار سکه در خانه اش دارد،‌ وسوسه سرقت به جانم افتاد. تا جاییکه من می دانم مهران برای مرد تاجر کار می کرد و من نیز با استخدام دو سارق دیگر، راهی چنین سرقت بزرگی شدیم.

رودست

این سارق حرفه ای ادامه داد: بعد از سرقت، از آنجا که من این کار را گرفته بودم، به همدستانم رکب زدم و سهمشان را ندادم. سکه ها را در باغچه خانه دفن کردم اما خبر نداشتم در آن نیمه شب، پیرزن همسایه مرا زیر نظر دارد.

آتش کینه

با اطلاعاتی که این سارق حرفه ای در اختیار تیم تحقیق قرار داد، دو همدستش و مهران طراح نقشه سرقت که برای مرد تاجر کار می کرد، توسط کارآگاهان پلیس پایتخت بازداشت شدند.مهران طراح نقشه در بازجویی ها گفت: سالها بود که برای تاجر ثروتمند کار می کردم اما به خاطر یک موضوع پیش پا افتاده اخراجم کرد. من هم از او کینه به دل گرفتم و تصمیم گرفتم برای انتقام،‌نقشه سرقت از خانه اش را عملی کنم.وی ادامه داد: می دانستم، مرد تاجر به کشورهای اروپایی رفته و برای اجرای این سناریو، به دنبال سارقان حرفه ای منزل گشتم. در نهایت صاحب یک کافه،‌50 سکه به عنوان دستمزد از من گرفت و سارقان حرفه ای به من معرفی کرد.وی ادامه داد: دلیل اینکه سارق حرفه ای و من ناچار شدیم سه شب در آنجا بخوابیم، این بود که تجهیزات لازم برای باز کردن گاوصندوق آقای تاجر را نداشتیم. البته یک روز تمام گشتیم و جای گاوصندوق را یافتیم و سرانجام با تخریب آن، سکه ها را سرقت کردیم.

تحقیقات تکمیلی از متهمان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟