عظیمی راد عنوان کرد:

لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور را جدی بگیرد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی دغدغه و تاکید اعضای کمیسیون آموزش مجلس مبنی بر لغو تأثیر قطعی معدل و افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ سال را جدی بگیرد.
کد خبر: ۱۲۶۶۷۴۸
|
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳ 20 October 2024
|
10289 بازدید
|
۴

لغو تاثیر قطعی معدل در کنکور را جدی بگیرد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، احسان عظیمی‌راد در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود خطاب به جبهه مقاومت در منطقه گفت: ملت بزرگ ایران مقتدرانه و تا ابد از مبارزات جبهه حق علیه باطل دفاع خواهد کرد؛ از مسئولان کشور خواستار پاسخ های بازدارنده علیه رژیم تروریستی و جعلی صهیونیستی هستیم.

وی در ادامه اظهار کرد: نسل جوان کشور آینده سازان این کشور هستند که به راحتی نباید با آینده آنها بازی کرد پس اگر تصمیمات نهادهای حاکمیتی در شرایط عادلانه نباشد نه تنها آینده آن‌ها را خراب می کند که امید و اعتماد آنها به حاکمیت و نظام را خدشه دار خواهد کرد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: در شرایطی که باید شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاستگذار و تعیین‌کننده خط مشی مسائل فرهنگی و آموزشی کشور باشد، در اقدامی بی سابقه خود را به جای قوه مقننه در قانون‌گذاری گذاشته است. این شورا خود را پاسخگوی هیچ مرجع عمومی نمی‌داند و با دخالت در قانونگذاری به ویژه در حوزه آموزش و فرهنگ ناامیدی و بی‌اعتمادی را به سطح جامعه به ویژه نسل دانش آموز و دانشجو گسیل داشته است.

عظیمی راد ادامه داد: تصویب تاثیر قطعی معدل و اصرار بر اجرای آن علیرغم اثبات ناکارآمدی آن در تحقق عدالت آموزشی، ورود به تعیین سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان که باعث عدم ورود نسل جوان نخبه در مرز استیصال شده، محرومیت دانش آموزان در کنکور کارشناسی و اخیرا محرومیت داوطلبان کارشناسی ارشد و احتمالا کنکور دکتری همه و همه باعث شده تا ورود غیرکارشناسانه این شورا را در مسائل غیرمرتبط با وظایف آنها شاهد باشیم لذا انتظار می رود رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی دغدغه و تاکید اعضای کمیسیون آموزش مجلس در نشست اخیر با ایشان مبنی بر لغو تأثیر قطعی معدل و افزایش سن داوطلبان دانشگاه فرهنگیان به ۳۰ سال را جدی بگیرد؛ در این زمینه مدیریت قاطعانه ایشان را خواستاریم.

وی همچنین معلمان کشور را چشم و چراغ نمایندگان ملت خواند و گفت: وزیر آموزش و پرورش در جلسه رأی اعتماد قول داد که وضعیت معلمان خرید خدمات را به قرارداد کار معین قطعی کند و وضعیت سایر وضعیت معلمان از جمله پیش دبستانی ها و نهضتی ها تکلیف شود. بر همین اساس طرحی تهیه کرده ام تا یک بار برای همیشه در نظام جمهوری اسلامی شاهد از بین رفتن این مشکلات برای معلمان باشیم.

این نماینده مجلس دانشگاه را مبدا تحولات جامعه دانست و افزود: دانشگاه خوب باعث سعادت جامعه و دانشگاه بد موجب شقاوت جامعه می شود. نسل نخبه، بصیر، متعهد و مدیر جامعه در دانشگاه پرورش می یابد. یکی از ارکان مهم در دانشگاه ها مدیران هستند لذا بدون تردید انتخاب مدیرانی انقلابی، بصیر، شجاع، تحول خواه و پایبند به ارزش های اسلامی لازمه تحول در دانشگاه ها است پس اگر بنا است دغدغه های رهبر انقلاب در زمینه تحقق دانشگاه های مسأله محور را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: اگر بنا است آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دچار تغییر و تحول اساسی شود و دانشگاه ها در زمینه مهارت محوری و انسان سازی به عنوان یک کارخانه موفق در پرورش نیروهای جوان، مؤمن، انقلابی، متعهد و متخصص عمل کنند، یکی از ارکان اثرگذار مدیران و رؤسای دانشگاه ها هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: آقای سیمایی صراف وزیر علوم در جلسات کمیسیون آموزش قول دادند انتخاب روسای دانشگاه ها بر مبنای شاخص های اسلامی و نگاه مدیریت انقلابی صورت پذیرد که این موضوع هیچ تناقضی با شعار وفاق ندارد اما انتصابات این مدت باعث شده تا جو دانشگاه‌ها و مجموعه‌های انقلابی آزرده خاطر شود که برای رفع این مسأله به وزیر تذکر می‌دهیم.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
اتفاقا این تاثیر قطعی معدل بسیار عالی است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
کنکوری که 80درصد دانش آموزان در یک عنوان درسی درصد منفی دارند و 50درصد دانش آموزان میانگین منفی دارند چه برتری نسبت به امتحان نهایی دارد؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
یکی از بهترین طرحهایی که تو این چند سال تصویب شد همین تاثیر معدل بر کنکور بوده . حداقل یه خرده باعث شده که دانش اموزان یه تکونی به خودشون بدن. و در نتایج کنکور هم کمتر دستکاری بشه
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۷/۲۹
به نظر بنده که یک معلم هستم و سالها با دانش آموزان سروکار داشته ام. کار شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تآثیر قطعی معدل کار درست و بجایی است. اما بهتر است که معدل نهایی پایه های دوازدهم و یازدهم هر کدام بیست درصد و جمعا چهل درصد به معدل نهایی و شصت درصد به کنکور اختصاص داده شود. مدیران مدارس غیر انتفاعی و آموزشگاه داران و مدرسین این آموزشگاه ها خواهان حذف تآثیر قطعی معدل نهایی هستند، نه اکثریت دانش آموزان
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات