عارف:دولت باتمام‌توان درخدمت راهبردتوسعه‌فناوری‌است

معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به شرکت کنندگان در نخستین المپیک فناوری گفت: قول می‌دهم که دولت با تمام توان خود در خدمت شما باشد.
کد خبر: ۱۲۶۸۴۷۳
|
۰۷ آبان ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۸ 28 October 2024
|
638 بازدید

به گزارش «تابناک» به نقل از ایمنا، محمد رضا عارف عصر امروز_دوشنبه، ۷ آبان_ در مراسم اختتامیه نخستین المپیک فناوری با بیان اینکه ما می‌خواهیم سد شکنی کنیم، خطاب به معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، اظهار کرد: چه کار باید کنیم؟ مانع کار کجاست؟ چرا ما نتوانسته‌ایم علی رغم داشتن امکانات و پتانسیل‌ها به جایگاهی که شایسته است برسیم؟

وی افزود: علی رغم همه زحماتی که در طول ۴۰ سال اخیر کشیده شده، اما اگر قرار باشد به حاکمیت هوش مصنوعی که امروز یک راهبرد جدی نظام است برسیم، نمی‌توانیم کاری کنیم.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: می‌خواهیم صادر کننده فناوری باشیم، می‌خواهیم برای کشورهای اسلامی به استناد سند چشم انداز الهام‌بخش باشیم و بتوانیم در خدمت نه فقط کشور خودمان، بلکه در خدمت کشورهای دوست و همسایه باشیم.

عارف خواستار ارائه راهبرد سه ماهه در حوزه فناوری -حداقل تا دهه فجر برای برون رفت از وضعیت فعلی شد.

وی با بیان اینکه قول می‌دهم که دولت با تمام توان خود در خدمت شما باشد، افزود: دکتر پزشکیان هم این اختیار را به من می‌دهند که تمام توان رئیس‌جمهور محترم نیز در خدمت شما باشد.

معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: امیدواریم دستاوردی از این جمع نخبگانی، جوانان و نوجوانان عزیز داشته باشیم تا امسال راهبرد رسیدن به شرایطی که در شان کشور و اسناد بالادستی هست را با مشخص کردن موانع داشته باشیم.

عارف با بیان اینکه از نظر قانون و ضوابط مشکل نداریم و اتفاقاً تورم قانون داریم، گفت: به ما بگویید که چه مانعی به ما اجازه حرکت در راه را نمی‌دهد؛ آن‌را بدون تعارف مطرح کنیم.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # قیمت طلا # مهاجران افغان # یارانه # حمله اسرائیل به ایران # خودرو
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟