«بي‌پناهي» ترفند سارق جوان

به بهانه بي‌سر پناهي با امير دوست شدم و يك روز كه به خانه او رفته بودم، كليد خانه شان را از جيبش برداشته و به بهانه خريدن تنقلات بيرون رفته و از روي آن كليدي يدك ساختم. كليد را به افشين دادم و او هم شبي كه مطمئن بود امير و خانواده‌اش به مهماني رفته‌اند به خانه آنها رفته و به آنجا دستبرد زد.
کد خبر: ۱۳۰۸۷۸
|
۲۴ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۰ 15 November 2010
|
3957 بازدید
تهران امروز: «بي‌پناه بودن»، دروغ دل نرم كن پسر جوان براي ورود به خانه ثروتمندان بود.

آبان ماه امسال مردي در منطقه پاسداران طي تماس با پليس از سرقت طلاهاي همسرش خبر داده و گفت: امشب(شنبه شب) براي شركت در جشن تولد به خانه يكي از بستگان خود رفته بوديم. قبل از ترك خانه درها را قفل كرده و پس از اطمينان از بسته بودن راه‌هاي ورودي به مهماني رفتيم. اما چند ساعت بعد وقتي برگشتيم متوجه به‌هم ريختگي اسباب و اثاثيه منزل شديم.

همسرم در اولين اقدام به سراغ صندوق طلاهايش رفت و بعد از وارسي آن گفت جواهراتش كه پنج ميليون تومان ارزش داشته است به يغما رفته است.با اين شكايت پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي قرار داده شد و ماموران ويژه مبارزه با سرقت اين مركز با بررسي صحنه سرقت كه خوشبختانه دست نخورده مانده بود، دريافتند اين سرقت «خانگي» بوده و بايد رد يك آشنا را در آن جست و جو كرد چرا كه سارق با كليد وارد منزل شده و هيچ اثري از تخريب قفل ديده نمي‌شود.

به همين خاطر از مرد مالباخته خواسته شد تا نام افراد مظنوني كه احتمالا به منزل وي رفت و آمد داشته‌اند را بگويد. اين مرد هم گفت به شخص خاصي مشكوك نيست فقط چند وقتي است پسري به نام حميد رضا با فرزند او امير دوست شده و به خانه آنها رفت و آمد پيدا كرده است.

مالباخته از حميد رضا به عنوان جوان بي‌پول و بي‌پناهي نام برد كه چون كسي را ندارد گاهي به آنها سر مي‌زند.

با اين اطلاعات فرداي آن‌روز حميد رضا بازداشت و به اداره اگاهي منتقل شد. حميد رضا در جريان بازجويي اعتراف كرد كه توسط يكي از دوستانش به نام افشين طلا و جواهرات مادر امير را به سرقت برده است: به بهانه بي‌سر پناهي با امير دوست شدم و يك روز كه به خانه او رفته بودم، كليد خانه شان را از جيبش برداشته و به بهانه خريدن تنقلات بيرون رفته و از روي آن كليدي يدك ساختم. كليد را به افشين دادم و او هم شبي كه مطمئن بود امير و خانواده‌اش به مهماني رفته‌اند به خانه آنها رفته و به آنجا دستبرد زد.

با دستگيري افشين كه نام واقعي‌اش فرهاد بود، مشخص شد حميد رضا با افراد ثروتمند طرح دوستي ريخته و پس از جلب اعتماد آنها نقشه سرقت طلا و پول‌هاي آنها را مي‌كشيده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟