تنها باری که «نیاگارا» خشک شد+تصاویر

در تصاویری که به تازگی منتشر شده، مشخص شده در سال 1969 به دلیل فرسایش و تخریبی که آبشار نیاگارا بوجود آورده بود، مهندسان آمریکایی و کانادایی با ایجاد سد و بستن آب وردوی به این ابشار به اصلاح مهندسی مسیر جریان آب اقدام کردند.
کد خبر: ۱۳۶۵۰۲
|
۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۷:۱۱ 18 December 2010
|
19308 بازدید
|
۶
سال 1969 میلادی تنها باری بوده است که زیباترین آبشار دنیا خالی از آب بوده است.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، آبشار نیگارا که زیباترین و دومین آبشار بزرگ دنیاست، تاکنون تنها یک بار خشک شده و خالی از آب بوده است، آن هم نه به خاطر خشکسالی و کم آبی بلکه به دلیل پر آبی و تخریب فراوان.





در تصاویری که به تازگی منتشر شده، مشخص شده در سال 1969 به دلیل فرسایش و تخریبی که آبشار نیاگارا به وجود آورده بود، مهندسان آمریکایی و کانادایی با ایجاد سد و بستن آب ورودی به این آبشار، به اصلاح مهندسی مسیر جریان آب اقدام کردند.


سال 2009- متوسط ریزش آب بین 4 تا شش میلیون فوت مکعب در دقیقه است

آبشارهای نیاگارا ترکیبی از دو آبشار بسیار بزرگ و یک آبشار کوچکتر است که بر رودخانه نیاگارا واقع است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی، آبشار نیاگارا در مرز ایالت نیویورک در آمریکا و کانادا در جنوب استان انتاریو بین دو شهر نیاگارا فالز اونتاریو و نیاگارا فالز نیویورک قرار دارد. آبشار بزرگتر اصطلاحاً به آبشار کانادایی یا آبشار نعل اسب معروف است و آبشار کوچکتر به آبشار آمریکایی معروف است.



علت اصلی شهرت آبشار نیاگارا نه به علت ارتفاع آن، بلکه به علت عریض بودن آن است. به طور متوسط نزدیک به ۱۱۰ هزار متر مکعب آب از آبشارها در دقیقه سرازیر می‌گردد.

سال 1966- آغاز فرسایش و تخریب ها در تصویر مشخص است


آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
علی
|
Canada
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۷
همنطوری که اشاره شد این آبشار از دو بخش تشکیل شده و و فقط قسمت کوچک آن بعلت فرسایش بسته شده بود همنطور که در عکس شماره 2 نیز فابل مشاهده است قسمت نعل اسبی آن در زمان بازسازی بستر بخش آمریکایی آن داری آب است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۰ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۷
راستی مهندسین ایرانی چه میکنند ؟؟!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۷
"آغاز فرسایش و تخریب ها" در کجای عکس آخر، مشخص شده!!!؟
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟