تبهکاری‌های مرد موسفید در داخل و خارج ایران

در خارج برای خوشگذرانی و تهیه هزینه‌های تفریحاتم با همین شیوه سرقت می‌کردم که البته در آنجا راحت‌تر بود چرا که مردم و همسایه‌ها دخالتی نداشتند و شاید تنها به پلیس زنگ می‌زدند و مثل ایران نبود که خودشان برای دستگیری دزد دست به کار شده و هواخواه همسایه‌هایشان باشند.
کد خبر: ۱۴۵۳۵۰
|
۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۲ 31 January 2011
|
3613 بازدید
وطن امروز: مرد موسفید با بازگشتن به خاک ایران به سرقت‌های میلیونی از خانه‌های ‌اعیانی در شمال پایتخت دست می‌زد.

این مرد 43 ساله که مقیم یکی از کشورهای غربی بود اعتراف کرد برای خوشگذرانی و ولخرجی‌هایش به 150 سرقت از خارجی‌ها دست زده است.

چندی پیش، مردی با پلیس 110 تماس گرفت و ادعا کرد به خانه یکی از همسایه‌هایش در طبقه پایینی مجتمع مسکونی‌شان واقع در قلهک دستبرد زده‌اند و مرد ناشناس هنوز در ساختمان است.

این مرد که ترسیده بود ادعا کرد ابتدا صدای شکسته شدن در آپارتمانی را شنیده و بعد در راه‌پله‌ها با مردی ناشناس که موهای سفیدی داشته مواجه شده است.

با این ادعاها، تیمی از ماموران کلانتری 124 قلهک وارد عمل شدند و در حالی که در برابر در خروجی مجتمع به کمین نشسته بودند مرد موسفید را دیدند که کیسه بزرگی در دست داشت.

دزد شبانه با دیدن خودروی پلیس پا به فرار گذاشت و هنوز سوار خودرویش نشده بود که در محاصره ماموران گرفتار شد.در همان تحقیقات میدانی، ماموران از کیسه بزرگ، 8 سکه طلای قدیمی، چندین سکه بهار آزادی، حلقه‌های انگشتری، سنگ‌های قیمتی و ساعت‌های مچی‌ مارک‌دار به دست آوردند و مشخص شد مرد موسفید همه این اثاثیه میلیونی را از همان خانه سرقت کرده است.

این مرد که «کامران» نام دارد پس از اینکه اعتراف کرد با استفاده از خلوت بودن محله به صورت اتفاقی‌ زنگ یکی از طبقات که چراغ‌هایش خاموش بود را می‌زده و با مطمئن شدن از اینکه کسی در خانه نیست به اجرای نقشه سرقت می‌پرداخته است با دستور بازپرس صادقی‌زاده از شعبه 13 دادسرای ناحیه 3 تهران در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت.

دزد موسفید در بازجویی‌های تخصصی کارآگاهان گفت: «با لگد در را باز کردم و داخل مجتمع مسکونی شدم، پس از شکستن قفل در آپارتمان داخل آنجا شده و دست به سرقت سکه‌ها و دیگر اشیای قیمتی زدم».

وی اصرار کرد تنها یک سرقت انجام داده است اما وقتی مشخص شد در همان حوزه استحفاظی سرقت‌های مشابه دیگری نیز رخ داده است چاره‌ای جز اعتراف ندید و پذیرفت نه تنها در تهران بلکه در خارج از ایران با همین روش بیش از 150 سرقت انجام داده است.

کامران در اعترافات عجیب خود گفت: «20 سال پیش به خاطر مشکلاتی که در شهرمان با چند جوان آشنا داشتم متهم به کمونیست بودن شدم و به اصرار پدر و مادرم به یکی از کشورهای غربی رفته و در آنجا پناهندگی اجتماعی گرفتم. در این سال‌ها پس از اینکه دوره تحصیلات کلاسیک را گذراندم به عنوان کارگر ساختمانی و سرکارگر در یکی از شهرهای بزرگ خارجی مشغول به کار شدم تا اینکه مادرم زنگ زد و با گفتن اینکه پیر شده است خواست نزدش بازگردم، چون زن و بچه‌ای نداشتم پذیرفتم به شهرمان بازگردم و در اینجا با دختری ازدواج کردم و یک‌بچه خردسال نیز دارم».

وی افزود: «در خارج برای خوشگذرانی و تهیه هزینه‌های تفریحاتم با همین شیوه سرقت می‌کردم که البته در آنجا راحت‌تر بود چرا که مردم و همسایه‌ها دخالتی نداشتند و شاید تنها به پلیس زنگ می‌زدند و مثل ایران نبود که خودشان برای دستگیری دزد دست به کار شده و هواخواه همسایه‌هایشان باشند. وقتی به شهرمان رفتم در حالی که همه تصور می‌کردند پولدار هستم در ساخت آپارتمان چند طبقه‌ای به مشکلات مالی برخوردم، باید کاری می‌کردم و چون قبلا سابقه سرقت داشتم هرازگاهی به تهران سفر می‌کردم و با سرقت از خانه‌های بالای شهر همه اثاثیه سرقتی را به شهرمان برده و در آنجا به فروش می‌رساندم».

وی ادامه داد: «اصلا تصور نمی‌کردم بازداشت شوم اما حالا می‌بینم اگر زرنگ‌ترین دزد هم باشی یک روز مچت را خواهند گرفت».

با توجه به 7 سرقت این مرد موسفید در خیابان‌های شریعتی، میرداماد و سهروردی ارزش ریالی پول‌های بادآورده وی 100 میلیون تومان است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟