مدیرمسئول آفتاب نیوز در گفت وگو با «تابناک»:

هکرهای جاعل، تضعیف توان رسانه ای کشور را نشانه گرفته اند

هکرهایی که در جنگ نرم، قافیه را باخته با شیوه های نوین و ناجوانمردی، تلاش می کنند با نفوذ در سایت های خبری ـ سیاسی قانونی نظام و خبرگزاری های آن، سناریوهای خود را به منصه ظهور برسانند. واقعیت این است که منطق جنگ نرم، قدرت اقناع مخاطبان است؛ اما کارکرد جدید هکرها، نشان از آن دارد که صاحبان فکر، در اردوگاه دشمن، نتوانسته اند به اهداف خود در کشور ما برسند؛ بنابراین...
کد خبر: ۱۴۹۶۸۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۳ 22 February 2011
|
9378 بازدید
به دنبال هک شدن دو سایت خبری و انتشار خبر جعلی و دورغین در آنها، مدیرمسئول سایت آفتاب نیوز، در این باره اظهاراتی را مطرح کرده است.

مدیرمسئول آفتاب نیوز در گفت وگو با «تابناک اجتماعی» اظهار داشت: هکرهای جاعل، درصددند نخست توان رسانه ای کشور را تضعیف و با ایجاد کدورت و اختلاف میان سلیقه های وفادار به نظام، آنها را نسبت به هم بدبین کرده و همچنین با تشدید تضادهای فرعی، تضاد اصلی را که دشمنی با استعمار جهانی است، تحت الشعاع قرار دهند.

غلامعلی دهقان در ادامه گفت وگو اظهار داشت: هکرهایی که در جنگ نرم، قافیه را باخته با شیوه های نوین و ناجوانمردی تلاش می کنند با نفوذ در سایت های خبری ـ سیاسی قانونی نظام و خبرگزاری های آن، سناریوهای خود را به منصه ظهور برسانند.

واقعیت این است که منطق جنگ نرم، قدرت اقناع مخاطبان است؛ اما کارکرد جدید هکرها، نشان از آن دارد که صاحبان فکر، در اردوگاه دشمن، نتوانسته اند به اهداف خود در کشور ما برسند؛ بنابراین، با نفوذ به حریم رسانه های جمهوری اسلامی، تلاش می کنند، دیدگاه ها و اهداف خود را از راه همین رسانه ها بیان کنند.

مدیرمسئول آفتاب نیوز در ادامه یادآور شد: در همین راستا بود که هکرها برای رسیدن به اهداف خود در روز 25 بهمن، نخست به سایت واحد مرکزی خبر، وابسته به صداوسیما حمله برده و سپس به ترتیب، دو سایت «فرارو» و «آفتاب نیوز» را مورد تهاجم قرار داده و پس از آن، به سراغ سایت «رجانیوز» رفته که البته در این مورد موفق نشدند و در روزهای اخیر، خبرگزاری فارس را هم آماج قرار داده اند.

نگاهی به کارکرد اینان در روزهای اخیر، نشان می دهد که آنها پیچیده تر از گذشته رفتار کرده و افزون بر این که از طریق رسانه های دیگران، پیام خود را مطرح می کنند، به گونه دیگری انسجام ملی و وحدت ملت را خدشه دار می کنند و با ایجاد فضای بدبینی، نوعی اختلاف و تشتت را میان سلیقه های سیاسی درون نظام دامن می زنند.

دهقان همچنین افزود: برای مقابله با حملات سازماندهی شده هکرهای دشمن، باید سایت های خبری، سیاسی قانونی و خبرگزاری ها را بیش از گذشته، به فناوری های نو در دفاع از حریم خود مسلح کنند.

در همین زمینه، انتظار می رود، مقامات ذیصلاح با آموزش و تجارب خود، این سایت ها را یاری کنند تا بتوانند بهتر از این، از حریم خویش دفاع کنند.

مدیر مسئول آفتاب نیوز همچنین خاطرنشان کرد: آیا عقل سلیم می پذیرد جریان فکری ـ سیاسی که سالیانی است منادی میانه روی، اعتدال، وفاق ملی و انسجام ملت سر می دهد، خبری را تأیید کند که مشوق تندروی، هرج و مرج طلبی و بی قانونی است؟!

حال خود بخوان حدیثی مفصل از این مجمل!

دهقان در پایان درباره فعالیت دوباره آفتاب نیوز گفت: به زودی در این باره خبرهای خوبی خواهیم داشت.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟