سرقت سريالي از مغازه‌ها با تخريب ديوار

در بازجويي‌هاي تخصصي از 3دزد سابقه‌دار معلوم شد آنها يك هفته پيش از هر سرقت به‌عنوان مشتري وارد مغازه‌هاي مختلف مي‌شدند و با بررسي موقعيت مغازه‌ها، مقدمات سرقت را فراهم مي‌كردند.
کد خبر: ۱۶۲۴۲۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۵ 03 May 2011
|
3539 بازدید
جام جم: 3 سارق حرفه‌اي كه با تخريب ديوار مغازه‌ها در مشهد، دزدي مي‌كردند، پس از دستگيري به 8 فقره سرقت اعتراف كردند.

چندي پيش به دنبال تماس تلفني يكي از شهروندان مشهد با مركز فوريت‌هاي پليسي 110، ماموران از سرقت يك طلافروشي در يكي از محله‌هاي مركزي شهر باخبر شدند. ماموران با اعزام به محل حادثه مشاهده كردند سارقان نيمه‌شب با تخريب ديوار طلافروشي وارد محل شده و با از كار انداختن زنگ خطر و دوربين مداربسته، طلاها را سرقت‌ كرده‌اند.

دومين سرقت به شيوه‌اي مشابه

در حالي كه جستجوها براي دستگيري سارقان ادامه داشت، صاحب يك مغازه‌ فروش بدليجات با پليس تماس گرفت و از سرقت اموالش خبر داد.

ماموران در بررسي اين محل مشاهده كردند ديوار اين مغازه نيز تخريب و اموال موجود به ارزش ده‌ها ميليون تومان سرقت شده است.

در حالي كه تحقيقات در اين زمينه ادامه داشت، به فاصله يك هفته 2 مغازه فروش گوشي‌ تلفن همراه و ساعت نيز به شيوه مشابه مورد سرقت قرار گرفت.

ردپاي 3 دزد حرفه‌اي در سرقت‌هاي سريالي

درپي اين سرقت‌هاي سريالي، ماموران كه احتمال مي‌دادند سارقان سابقه‌دار هستند، در بررسي سامانه پليس تصوير 3 دزد حرفه‌اي را به دست آوردند كه به شيوه‌اي مشابه، اموال مغازه‌داران را سرقت كرده و چندين بار روانه زندان شده‌اند.

در ادامه معلوم شد 3 دزد سابقه‌دار يك ماه پيش از وقوع سرقت‌هاي سريالي، از زندان آزاد شده‌اند.

با مشخص شدن اين موضوع، ماموران با هماهنگي قضايي به منازل متهمان اعزام و در تحقيق از خانواده‌هايشان متوجه شدند آنها ابتدا چند روزي در خانه بوده‌اند، ولي پس از آن‌ خبري از آنها در دست نيست.

ايستگاه آخر متهمان در مهمانپذير

به اين ترتيب پاتوق‌هاي احتمالي متهمان سابقه‌دار زير نظر گرفته شد تا اين كه ماموران اطلاع يافتند آنها در يك مهمانپذير در جنوب شهر مشهد اقامت دارند.

ماموران در قالب يك گروه عملياتي روزهاي پاياني هفته گذشته به محل مهمانپذير اعزام شدند و متهمان را دستگير كردند.

در بازرسي از اتاق متهمان، 100 حلقه انگشتري زنانه، 40عدد ساعت و مقاديري اموال مسروقه كشف و ضبط شد.

با انتقال 3 دزد حرفه‌اي به اداره آگاهي مشهد، آنها به 8 فقره سرقت سريالي از مغازه‌هاي مختلف شهر اعتراف كردند.

سرهنگ بيدمشكي، رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي در اين باره گفت: در بازجويي‌هاي تخصصي از 3دزد سابقه‌دار معلوم شد آنها يك هفته پيش از هر سرقت به‌عنوان مشتري وارد مغازه‌هاي مختلف مي‌شدند و با بررسي موقعيت مغازه‌ها، مقدمات سرقت را فراهم مي‌كردند.

بيدمشكي اضافه كرد: متهمان نيمه‌هاي شب با تخريب ديوار مغازه‌ها و از كار انداختن زنگ خطر و دوربين‌هاي مداربسته، اموال 8 مغازه را سرقت كرده‌اند.

رئيس پليس آگاهي خراسان رضوي تصريح كرد: در ادامه تحقيق از سارقان معلوم شد آنها چندي پيش نيز در يكي از شهرستان‌ها، به يك طلافروشي دستبرد زده‌اند.

وي با اشاره به اين كه بخشي از اموال دزدي كشف شده است، افزود: جستجوهاي پليسي براي كشف بقيه اموال سرقتي و مشخص شدن ديگر سرقت‌هاي 3 متهم حرفه‌اي ادامه دارد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟