ارسال پيامك به قصد كلاهبرداري

شخصي ناشناس، با ارسال پيامك اعلام كرده كه از بين هزاران پيامك، شما در قرعه‌كشي برنده شده‌ايد و خواستار واريز مبلغي به شماره حساب خود گرديده تا جايزه آنها را برايشان ارسال كند
کد خبر: ۱۶۳۷۰۷
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰ 10 May 2011
|
3268 بازدید
جام جم: شخصي كه با ارسال پيامك‌هاي دروغين، قصد كلاهبرداري داشت، توسط ماموران پليس آگاهي استان‌مركزي دستگير شدند.

به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، سرهنگ احمدي، رئيس پليس آگاهي استان مركزي، در ارتباط با اين خبر گفت: با دريافت اخبار و اطلاعات مردمي مبني‌بر اين‌كه شخصي ناشناس، با ارسال پيامك اعلام كرده كه از بين هزاران پيامك، شما در قرعه‌كشي برنده شده‌ايد و خواستار واريز مبلغي به شماره حساب خود گرديده تا جايزه آنها را برايشان ارسال كند با توجه به اهميت موضوع، كارآگاهان مبارزه با جعل و كلاهبرداري مسوول رسيدگي به پرونده شدند. با بررسي‌هاي بعدي مشخص شد كه آدرس اعلامي فرد كلاهبردار جعلي بوده و پيش از اين به علت اختلاس از محل كار خود اخراج شده است.

در ادامه كارآگاهان با استفاده از بانك‌هاي اطلاعاتي محل اختفاي متهم را شناسايي و او را دستگير و به پليس‌آگاهي انتقال دادند. در بازجويي‌ها متهم با اعتراف به جرم ارتكابي اظهار كرد: پيام‌هاي خود را از طريق يك شركت تبليغاتي ارسال كرده و مبالغ زيادي به اين شيوه از شهروندان كلاهبرداري و به حساب خود واريز كرده‌ام.

احمدي اضافه كرد: با دستور قضايي حساب فرد كلاهبردار مسدود و تاكنون ده‌ها شاكي مربوط به اين پرونده شناسايي شده‌اند. مسوول شركت تبليغاتي نيز به علت ارسال پيامك بدون مجوز به مرجع قضايي معرفي شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟