2 پزشك قلابي، معافيت پزشكي مي‌فروختند

من و دوستم، وحيد چندي پيش با يك جاعل حرفه‌اي آشنا شديم. ما 2 نفر با جعل عنوان پزشك يكي از بيمارستان‌ها، افرادي را كه كارت پايان خدمت سربازي نداشتند، شناسايي كرده و به دام مي‌انداختيم.
کد خبر: ۱۶۷۷۸۵
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲ 30 May 2011
|
3554 بازدید
جام جم: 2 پزشك قلابي كه با همدستي يك جاعل حرفه‌اي براي مشمولان سربازي، برگه‌هاي معافيت پزشكي جعلي صادر مي‌كردند، دستگير شدند.

روزهاي پاياني ارديبهشت امسال مردي جوان براي دريافت كارت پايان خدمت سربازي به سازمان نظام وظيفه شهرستان شهريار رفت كه ماموران به برگه گواهي معافيت پزشكي او مشكوك شدند. با استعلام از بيمارستان شهر معلوم شد اين گواهي جعلي است.

به اين ترتيب، پرونده‌اي در شعبه هفتم بازپرسي دادسراي شهريار تشكيل و با آغاز تحقيقات از مرد جوان مشخص شد مردي كه خود را پزشك بيمارستان معرفي مي‌كرده، او را فريب داده و با دريافت 4 ميليون تومان از وي، يك برگه معافيت پزشكي جعلي ـ كه گمان مي‌برده واقعي است ـ در اختيارش قرار داده است.در ادامه تحقيقات، مرد ديگري كه در دام پزشك قلابي گرفتار شده بود، از سوي پليس دستگير شد.

پزشك قلابي نيز تحت تعقيب قرار گرفت و روزهاي پاياني هفته گذشته در جنوب شهر دستگير شد.

متهم در اظهاراتش به پليس گفت: من و دوستم، وحيد چندي پيش با يك جاعل حرفه‌اي آشنا شديم. ما 2 نفر با جعل عنوان پزشك يكي از بيمارستان‌ها، افرادي را كه كارت پايان خدمت سربازي نداشتند، شناسايي كرده و به دام مي‌انداختيم.

متهم افزود: از متقاضيان مدارك هويتي و پول ـ از 4 تا 8 ميليون تومان ـ دريافت مي‌كرديم و در اختيار جاعل اصلي قرار مي‌داديم.او نيز پس از چند روز برگه‌هاي گواهي معافيت پزشكي جعلي را ـ كه ادعا مي‌كرد واقعي است ـ به ما مي‌داد تا به مشتريان تحويل دهيم. وي ادامه داد: مشتريان را از ميان افرادي كه به سازمان نظام وظيفه يا مراكز كميسيون پزشكي مي‌آمدند، شناسايي مي‌كرديم.

در پي اعتراف متهم، ديگر پزشك قلابي نيز تحت تعقيب قرار گرفت و دستگير شد.

اين متهم به همدستي با ديگر مرد بازداشت شده و جاعل فراري اعتراف كرد. در تحقيق از اين دو پزشك قلابي مشخص شد، آنها به كمك جاعل حرفه‌اي به شيوه‌هايي مشابه از مشمولان سربازي در اسلامشهر و تهران نيز كلاهبرداري كرده‌اند كه با تحقيقات بعدي فرد جاعل در زندان شناسايي شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟