روسیه بزرگ ترین تامین کننده گاز چین می شود

بر اساس داده های طرف چینی، مصرف گاز این کشور احتمال دارد از 107 میلیارد مترمکعب در سال 2010 به 400 تا 350 میلیارد مترمکعب تا سال 2020 افزایش یابد.
کد خبر: ۱۷۲۶۵۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۶ 23 June 2011
|
1740 بازدید
|
۱
بنابر اعلام یک مقام ارشد شرکت گازپروم، این شرکت قابلیت تبدیل شدن به بزرگ‌ترین عرضه کننده گاز به چین را دارد.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از "ریانووستی"، الکساندر مدودوف، معاون رییس شرکت گازپروم روسیه همچنین اعلام کرد: ما همه امکانات لازم برای تبدیل شدن به اصلی‌ترین عرضه کننده گاز به چین را داریم و حتی چنانچه چین عملیات شیل گس (تولید گاز از سنگ‌های رسی) را آغاز کند، این کشور همچنان نیازمند گاز است.

مدودوف گفت: بر اساس داده های طرف چینی، مصرف گاز این کشور احتمال دارد از 107 میلیارد مترمکعب در سال 2010 به 400 تا 350 میلیارد مترمکعب تا سال 2020 افزایش یابد.

بنا بر این گزارش، در نشست اقتصادی سن پترزبورگ در هفته گذشته، گفت‌وگوهای شرکت گازپروم و شرکت ملی نفت چین (سی.ان.بی.سی) درباره بهای گاز صادراتی روسیه به چین بی نتیجه پایان یافته بود.

والری یازف، معاون رئیس دومای روسیه و رئیس انجمن گاز این کشور نیز گفت: مسکو در حال مذاکره با پکن درباره قیمت واقعی 350 دلار برای هر یک هزار مترمکعب گاز صادراتی روسیه به چین است، اما چین پیشنهاد 235 دلار برای هر یکهزار مترمکعب گاز وارداتی از روسیه را مطرح کرده است.

به گفته وی، گازبهای 350 دلار یک قیمت بسیار واقعی است و مقام‌های چینی نیز قبول کرده‌اند که قیمتی عادلانه است.

یازف بر این باور است که پایان بی نتیجه گفت‌وگوهای دو شرکت گازپروم و سی.ان.پی.سی درباره گازبها شکست بزرگی برای روسیه به شمار نمی رود.

وی با بیان این که روسیه و چین انتخابی جز همکاری با یکدیگر ندارند، گفت که کشورش هیچ گونه مشکلی با بازار گاز ندارد، زیرا برآورد شده است تقاضای گاز اروپا تا 150 میلیارد مترمکعب افزایش می یابد و این در حالی است که تولید گاز اروپا کاهش خواهد یافت.

این مقام ارشد روس یادآور شد: در همین حال، چین نیز تا سال 2030 نیازمند واردات حدود 250 میلیارد مترمکعب گاز خواهد بود، پس این کشور هیچ راهی جز همکاری با روسیه ندارد.

روسیه سال 2010 ابراز امیدواری کرده بود تا اواسط سال 2011 قرارداد گازی با چین را برای آغاز عرضه گاز به این کشور در سال 2015نهایی کند، اما دو طرف تا کنون درباره گازبها به توافقی نرسیده‌اند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
روسها از یک طرف با مانع شدن از صادرات گاز ایران به پاکستان و هند قدرت انتخاب را از چین گرفتند

و حالا گاز گران قیمت را به چین می فروشند..

البته قطر بجای ایران به چین گاز خواهد فروخت
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات