سرمایه گذاری 18 میلیارد دلاری در مناطق نفت خیز جنوب

برای شتاب بخشیدن به روند توسعه میدان های مشترک، طرح های زیادی در دست اجراست، ضمن آن که برای تولید روزانه 3 میلیون بشکه نفت در مناطق نفت خیز جنوب، هدف گذاری کرده ایم.
کد خبر: ۱۷۶۰۰۲
|
۱۹ تير ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱ 10 July 2011
|
1575 بازدید
|
۲

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه 18میلیارد دلار در مناطق نفت خیز جنوب سرمایه گذاری خواهد شد. 
 
به گزارش شانا ، خجسته مهر با بیان این که تا پایان سال جاری حدود 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری در مناطق نفت خیز جنوب انجام خواهد شد، اظهار کرد: برای توسعه و نگهداشت میدان های نفتی واقع در این مناطق، باید 18 میلیارد دلار تا پایان برنامه پنجم سرمایه گذاری شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت گفت: برای شتاب بخشیدن به روند توسعه میدان های مشترک، طرح های زیادی در دست اجراست، ضمن آن که برای تولید روزانه 3 میلیون بشکه نفت در مناطق نفت خیز جنوب، هدف گذاری کرده ایم.

وی تصریح کرد: در صورت رسیدن به این هدف 75درصد تولید نفت کشور از مناطق نفت خیز جنوب خواهد بود.

خجسته مهر افزود: حفاری های جدید، تعمیر و تکمیل چاه ها و طرح های نمک زدایی، از طرح های اولویت دار منطقه است.

وی ادامه داد: بازسازی تاسیسات و میدان های قدیمی در مناطق نفت خیز جنوب به سرعت در حال انجام است، از جمله بازسازی تاسیسات میدان آغاجاری که روند مطلوبی طی می کند.


معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت گفت: میدان های مشترک به عنوان اولویت سرمایه گذاری و توسعه در وزارت نفت، اهمیت ویژه دارد و ما در تلاش هستیم تا از منابع در اختیار خود به بهترین شکل صیانت کنیم.

خجسته مهر افزود: میدان یادآوران تا پاییز امسال به تولید زودهنگام خواهد رسید و تولید در سطح 20 هزار بشکه آغاز خواهد شد.

وی با اعلام این که تا سال 1392 این میزان تولید به 85 هزار بشکه خواهد رسید، گفت: 8 حلقه چاه در این میدان وجود دارد، ضمن آن که هم اکنون پنج حلقه چاه جدید و سه حلقه چاه تعمیری آماده فعالیت است.

 

 


 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Hungary
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۹
موقعی با افتخار بگویید که از 18 میلیارد دلار 100 میلیارد دلار بازدهی باشد پول از جیب مردم اینجا و انجا ریختن که خبر نیست مشگل اقتصاد ضعیف ما این است که سرمایه گذاری میکنیم اما حتی پول سرمایه گذارده شده هم به خزانه بازداده نمیشود
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات