راهبرد جدید غرب برای تشدید فشارها علیه ایران

رهبری و رئیس جمهور ایران در موضوع هسته ای اختلاف نظر دارند

روزنامه های انگلیسی همچون «ایندپندنت» و «تلگراف»، روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز»، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» و همچنین دیگر روزنامه آمریکایی یعنی «واشنگتن پست»، با استناد به منبع اطلاعاتی نزدیک به خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این خط را دنبال می کنند که بین محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران و رهبر انقلاب...
کد خبر: ۱۷۹۸۳۵
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶ 27 July 2011
|
16352 بازدید
سرویس سیاست خارجی ـ از هفته گذشته تاکنون، رسانه های غربی با استناد به منابع اطلاعاتی ناشناس و مبهم، خط مشخصی را بر مبنای القای اختلاف بین رئیس جمهور و دیگر مقامات نظام درباره استراتژی ایران درباره صنایع هسته ای آغاز کرده اند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه های انگلیسی همچون «ایندپندنت» و «تلگراف»، روزنامه آمریکایی «لس آنجلس تایمز»، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» و همچنین دیگر روزنامه آمریکایی یعنی «واشنگتن پست»، با استناد به منبع اطلاعاتی نزدیک به خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این خط را دنبال می کنند که میان محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور ایران و رهبر انقلاب، آیت الله العظمی خامنه ای درباره استراتژی هسته ای ایران اختلاف نظرهایی هست.

بنا بر این گزارش، این رسانه ها به نقل از منابع اطلاعاتی نامشخص می نویسند: «رئیس جمهور ایران، دنبال این است که آشکارا اعلام کند ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای است، در حالی که رهبر ایران بر این باور است، فعالیت های هسته ای ایران به دلیل دغدغه هایی که غرب دارد و ممکن است بر پایه آن، واکنش هایی علیه ایران انجام دهد، همچنان باید پنهانی انجام شود»!

بنابراین، هرچند این رسانه ها بر اختلاف نظر درباره چگونگی ادامه فعالیت های هسته ای ایران بین رهبری و رئیس جمهوری دامن می زنند، با وجود این، آنان بدون اینکه شاهدی از آژانس بین المللی انرژی اتمی در این زمینه ارایه دهند، به صورت پیش فرض این مسأله را ثابت و قطعی در نظر گرفته اند که در اصل اینکه ایران به دنبال سلاح هسته ای است، شکی نیست.

این رسانه ها همچون مراحل گذشته، تنها به ادعای «آمانو» مدیر کل سازمان انرژی اتمی استناد می ورزند که گفته است، آنان نمی توانند صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را صد درصد تأیید کنند؛ موضوعی که ایران بارها اعلام کرده، حاضر است جدا از سیاسی کاری آژانس به صورت فنی به ابهامات در این زمینه پاسخ دهد.

به هر روی، هرچند هم اصل پیش فرض خواست ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای نادرست است و هم القای اختلاف میان سران نظام، گویا رسانه های غربی برای پیشبرد راهبرد فشار بر ایران و انزوای آن، در تلاشند تا به صورت جدی، این تاکتیک را پیگیری کنند و از این رهگذر، دست کم این موضوع را در افکار عمومی جهانی جا بیندازند که در اصل تلاش ایران برای تولید سلاح هسته ای تردیدی نیست؛ بنابراین، بدیهی است که مسئولین باید از رفتارها و مواضعی که احیانا چنین مسأله ای را القا می کند، به شدت پرهیز کنند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات