جوابیه دانشگاه شهید بهشتی به یک خبر + توضیح «تابناک»

جوابیه: نظارت و مدیریت دقیق آموزشی بر روند فعالیت‌های شعبه دبی،‌ کیفیت و مدارج علمی شعبه را مثال زدنی کرده است/ «تابناک»: آیا ورود کارمندان عالیرتبه دستگاه های اجرایی، قضایی و مجلس بدون کنکور به شعبه دانشگاه شهید بهشتی در دبی مصداق پیشبرد اهداف فرهنگی، علمی است؟
کد خبر: ۱۹۰۴۷۲
|
۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۰ 14 September 2011
|
16820 بازدید
|
سرویس اجتماعی ـ پس از انتشار خبری در «تابناک» با عنوان «آقای وزیر، آیا می‌شود حقیقت را انکار کرد؟» روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی جوابیه ای برای سایت ارسال نمود.

به گزارش «تابناک»، متن جوابیه مذکور به علاوه توضیحات تکمیلی «تابناک» به شرح زیر است:

بسمه تعالی

در پی درج خبری تحت عنوان «آقای وزیر، آیا می‌شود، حقیقت را انکار کرد؟» در سایت خبری تابناک در تاریخ 20/6090 روابط عمومی دانشگاه شهید بهشتی توضیحاتی به شرح زیر منتشر نموده است: ضروری است مقرر فرمایید نسبت به درج جوابیه ذیل با هدف اطلاع‌رسانی به خوانندگان محترم آن سایت خبری اقدام لازم معمول گردد.

شعبه دانشگاه شهید بهشتی در دبی با کسب مجوز قانونی از شورای گسترش آموزش عالی و پس از طی مراحل قانونی مربوط از سال 1385 در کشور امارات متحده عربی آغاز به کار نمود و هدف اصلی خود را پیشبرد اهداف فرهنگی، علمی و نیز فراهم نمودن زمینه مساعد ادامه تحصیل دانشگاهی برای علاقه‌مندان قرار داد.

 این شعبه در سه رشته اصلی حقوق بین‌الملل،‌ مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی در دو مقطع کارشناسی ارشد و عمدتا دکترا، با انجام مصاحبه عملی توسط اساتید مجرب و شناخته شده‌ رشته‌های مربوط و ارایه مدارک معتبر مقطع تحصیلی قبلی و همسو با رشته تحصیلی متقاضی ارایه گواهی اقامت معتبر خارج از کشور توسط داوطلبان، اقدام به برگزاری دوره‌های دانش‌پذیری نموده است که طی آن، داوطلبان ملزم به گذراندن چند درس تخصصی بوده تا در صورت کسب نمره قبولی وارد دوره اصلی شوند؛ بدین معنا که قبولی قطعی در دوره دانش‌پذیری در صورت دارا بودن شرایط فوق و داشتن مدارک فوق‌الذکر، شرط ورود به دوره اصلی کارشناسی ارشد و دکترا در دبی می‌باشد.

تاکنون در تمامی دوره‌های دانش‌پذیری برگزار شده، صرفا افراد بسیار محدود و اندکی موفق به کسب مرتبه قبولی و ورود به دوره اصلی شده‌اند،‌ چرا که می‌بایستی برای ورود به دوره اصلی ضمن کسب نمره قبولی در تمامی دروس،‌ نصاب لازم اعلام شده معدل را نیز کسب نمایند و تاکنون بیش از 50 درصد شرکت‌کنندگان در دوره‌های دانش‌پذیری به دلیل عدم کسب نصاب لازم نتوانسته‌اند وارد دوره اصلی شوند.

یادآور می‌شود،‌ این دانشجویان پس از ورود به دوره اصلی در چهارچوب آیین‌نامه‌ها و مقررات آموزشی مصوب دانشگاه شهید بهشتی و تحت مدیریت کارآمد دوره‌ها، ملزم به گذراندن واحدهای مربوط و کسب نمره قبولی در تمامی دروس دوره می‌باشند.

پس از پایان دروس دوره اصلی، نامبردگان در ‌آزمون‌های جامع رشته مربوط شرکت کرده و پس از کسب قبولی وارد مرحله پژوهشی (پایان نامه و رساله) می‌شوند ضمن این که مدیریت شعبه دانشگاه شهید بهشتی در دبی با همکاری دانشکده‌ها مربوط و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، حسن اجرای دقیق آیین‌نامه‌های آموزشی دوره‌های دایر در آن شعبه را طبق مصوبات شورای راهبردی دبی دنبال می‌کند.

لازم به ذکر است در رابطه با تداوم فعالیت‌های این شعبه در دبی، ‌طی ملاقات‌های مکرر، نماینده مقام معظم رهبری در امارات و سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در آن کشور، پشتیبانی خود را از این شعبه اعلام و ضرورت حضور فعال این دانشگاه را در آن کشور توجیه و تأکید نموده‌اند. از نگاه آنان، ‌فعالیت شعبه دانشگاه شهید بهشتی در دبی، عملیاتی‌ترین و مهمترین نمونه حضور و فعالیت‌های علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور محسوب می‌شود.

با عنایت به مطالب فوق، نکات ذیل را نیز جهت استحضار اعلام می‌دارد:

1 ـ نام با اعتبار و سابقه درخشان علمی، آموزشی دانشگاه شهید بهشتی،‌ زمینه جذب و تقاضاهای گسترده داوطلبان را با تقبل هزینه‌ها و اجرای دقیق مقررات آموزشی فراهم نموده است. این مهم از افتخارات دانشگاه شهید بهشتی به حساب می‌آید، کما این که نحوه انتخاب و پذیرش دانشجویان وفق ضوابط مصوب شورای گسترش آموزش عالی برای شعب بین‌المللی دانشگاه‌ها بوده است.

2 ـ نظارت و مدیریت دقیق آموزشی بر روند فعالیت‌های شعبه دبی،‌ کیفیت و مدارج علمی شعبه را مثال زدنی کرده است.

3 ـ با توضیحات فوق از تمامی افراد واجد شرایط آماده برای آزمودن واقعیت‌های فوق‌الذکر دعوت می‌شود شانس خود را برای طی دوره‌های آموزشی این شعبه به هیچ عنوان از دست ندهند.

توضیحات «تابناک»:

در پی گزارش منتشر شده در «تابناک»، قاعدتا «تابناک» و افکار عمومی به ویژه دانشجویانی که با زحمت و پس از احراز صلاحیت علمی، شایستگی اخذ مدرک دکترا را یافته اند و نخبگانی که عمر خود را برای ارتقای سطح علمی دانشگاه های کشور صرف کرده اند توقع داشتند تا در بیانیه دانشگاه شهید بهشتی، حداقل پاسخ به سوالات و ابهامات زیر را دریابند که متاسفانه چنین نشده است.
 
1 ـ آیا ورود کارمندان عالیرتبه دستگاه های اجرایی، قضایی و مجلس بدون کنکور به شعبه دانشگاه شهید بهشتی در دبی مصداق پیشبرد اهداف فرهنگی، علمی است؟ یا فرار از کنکور و حصول مدرک با پول؟ به جز ایران، کدام کشور را سراغ دارید که اتباعش را به یک کشور خارجی بفرستد تا مدرک داخلی اش را دریافت کنند؟
 
2 ـ آیا تبعات اخذ اقامت برای این قبیل افراد آن هم به عنوان کارگران و شرکای شرکت های تجاری در دبی را می دانید؟ و با وجود فعالیت های مغرضانه وسیع کشورهای متخاصم در دبی، آیا تشویق افراد برای اخذ اقامت در آن کشور را در مسیر عزت، حکمت و مصلحت کشور می دانید؟
 
3 ـ حال که به مدیریت کارآمد دوره‌ها تاکید کرده و در بند آخر توضیحات خود، به بهانه جوابیه به «تابناک»، آگهی داده اید، کاش به تاجر محترمی که در امارات به عنوان رییس دانشگاه شهید بهشتی معرفی شده و سوابق دانشگاهی، صلاحیت علمی و فعالیت های اصلی ایشان در دبی نیز اشاره می کردید.
 
4 ـ واقعا اگر از نگاه نماینده محترم مقام معظم رهبری در امارات و سفیر محترم کشورمان، «فعالیت شعبه دانشگاه شهید بهشتی در دبی، عملیاتی‌ترین و مهمترین نمونه حضور و فعالیت‌های علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آن کشور می باشد»؛

 اولا لازم بود این را خود بزرگواران اعلام کنند.

 ثانیا درصورت صحت این ادعا، کاش لااقل تکلیف نهادهای دیگری نظیر مسجد امام حسین (ع) و سرپرستی مدارس ایرانیان که سال های متمادی علاوه بر دبی در شارجه و ابوظبی و العین فعالیت داشته و باشگاه ایرانیان و دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور و رایزنی فرهنگی کشورمان که همگی سابقه ای طولانی تر از شعبه شما در دبی دارند نیز معلوم می شد.

5 ـ حال که بر خلاف شأن و فلسفه تشکیل و تأسیس این دانشگاه و امثال آن در خارج از کشور ـ جذب دانشجویان غیر ایرانی برای بسط فرهنگ ایرانی اسلامی ـ از تمامی افراد واجد شرایط آماده برای آزمودن واقعیت‌های فوق‌الذکر دعوت کرده اید شانس خود را برای طی دوره‌های آموزشی شعبه دبی به هیچ عنوان از دست ندهند، چه مانعی دارید که این کار را در داخل کشور انجام نمی دهید؟ و چرا استادان و دانشجویان را با هم، به دبی می فرستید تا کلاس هایشان را در آن کشور تشکیل بدهند؟ و آیا اساسا در دبی به فکر جذب دانشجویان خارجی هستید یا حیاط خلوتی درست کرده اید برای کسانی که توان علمی لازم برای موفقیت در کنکور داخلی را ندارند؟
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
دانشگاه های آمريکا گاهی تا هزاران شعبه در نقاط مختلف دنيا دارن. حالا يک دانشگاه فقط يک شعبه اون هم در يک کشور آسيايي تونسته راه بندازه شما دادتون در اومده. خوب اکثر کشورهای دنيا دانشگاه های بدون کنکور دارن. با سيستم مدل ايرانی که نميشه در دبی کار کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
مجید جان!!! اونا که شعبه می زنند برای جهان سومی ها میزنند چون می دونن جهان سومی ها بخصوص ایرانیها عاشق و البته بسیار نیازمند مدارک عالیه هستند. کاشکی این شعبه هم خارجی ها را می گرفت و سودی از این راه کسب می کرد و وارد مملکت میکرد. اما پر واضح است که این شعبه را با طرح و برنامه ای استراتژیک برای آقایان خاص زدند که از قافله مدارک عالیه خیلی عقب نمانند. بالاخره هرچی باشه اونا سرشون شلوغه وقت ندارند مثل ما بشینند دو - سه سال فقط برای امتحان ورودیش درس بخونند. یکسال هم برای امتحان جامع! یکسال تصویب پروپوزال و ......
ali
| United States |
۰۵:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۵
جناب ناشناس اگر پاسخ تابناک را بخوانید تفاوت دانشگاههای آمریکا و اروپا با این به اصطلاح دانشگاه اینست که آنها شعب خود را برای جذب دانشجویان خارجی و نفوذ به ساختار علمی کشورهای دیگر راه اندازی میکنند ولی این یکی مثل اردوی علمی تعدادی استاد و دانشجوی ایرانی در دبی است البته با مقاصد ومنافع فردی خاص. امید که مصالح مملکت اینگونه بازیچه دست این افراد نباشد.
Hasan
|
United Arab Emirates
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
Salam
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
بابا دمت گرم تابی جون جیگرم حال اومد با این جواب درست وحسابی یکی نیست ازاینها بپرسه واسه چی استاد و دانشجو را با هم میفرستید دبی که اونجا بدون کنکور مثلا درس بخونند بعدش هم مدرک همین تهران را میدهید؟ خوب همینجا معامله را جوش بدیت و خیرش رو ببینید آخر زمونه نه؟ ؟
فرشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
کی بره این همه را رو ... با کسب مجوز قانونی ... نمونه حضور و فعالیت‌های علمی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در دبی ... بابا رو که رو نیست سنگ پای قزوینه هزار ماشالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
آقا پول بده سر سیبل شاه نقاره بزن
در ضمن هیچ ربطی هم به جریان انحرافی نداره یعنی میگی داره واقعا"
مهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
لطفا سوابق دانشگاهی، صلاحیت علمی وفعالیت های اصلی رییس دانشگاه شهید بهشتی دردبی را هم اعلام کنید. اگر ایشان هم مثل ما با زحمت درس خوانده باشد حتما نسبت به کسانی که بدون کنکور می خواهند دکترای دانشگاه شهید بهشتی را بگیرند سخت گیری می کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
بسيار متاسفم ، كه برخي مديران و پولدارهاي كند ذهن با اين ترفند ، مدارج دانشگاهي را طي و از مزاياي آن در داخل كشور استفاده مي كنند و در حالي كه فارغ التحصيل دانشگاهي داخل بايد دنبال كار بگردد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
سلام الان كه ملاك مدرك است پس مدرك بگيرد هرطور كه مي شود اگر با پرداخت پول اگر با رفتن به خارج اگر رفتن به كوه يادريا يا قدم زدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
داستان جور دیگری شد. اول مسئولان دانشگاه شهید بهشتی به ما بگویند چرا بعد از افشاگری تابناک آگهی جذب داده اند آن وقت مسئله را توجیه کنند!!
بهنام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
منتظر دوبار جوابیه هستیم
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟