پاسكاري مسئولين و ناكامي طرح هجرت 3

بنا بر بودجه داده شده در سال‌هاي پیش، اين بودجه بيش از يك ميليارد تومان است كه تاكنون ـ دوازدهم مهر ماه ـ كمتر از دويست ميليون تومان به برخي مناطق اختصاص داده شده كه اين بودجه هم در پيچ و خم‌هاي اداري آموزش و پرورش، همچنان سرگردان است.
کد خبر: ۱۹۴۹۷۵
|
۱۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۴ 05 October 2011
|
5272 بازدید
سرویس اجتماعي «تابناک» ـ آموزش و پرورش شهر تهران، تابستان امسال، قرار بود بودجه طرح فرهنگي هجرت 3 را ـ كه در آن دانش‌آموزان داوطلب در بهسازي و بازسازی و زيباسازي مدارس مشاركت داشته و اوقات فراغت خود را با اين طرح می‌گذرانند ـ در مناطق آموزش و پرورش شهر تهران توزيع کند كه اين امر تاكنون روي نداده است.

به گزارش خبرنگار «تابناك» بنا بر بودجه داده شده در سال‌هاي گذشته، اين بودجه بيش از يك ميليارد تومان است كه تاكنون ـ دوازدهم مهر ماه ـ كمتر از دويست ميليون تومان به برخي مناطق اختصاص داده شده كه اين  بودجه هم در پيچ و خم‌هاي اداري آموزش و پرورش همچنان سرگردان است.
 
گفتني است، طرح هجرت 3 در قالب طرح‌هاي بسيج سازندگي دنبال مي‌شود كه پس از بيانات مقام معظم رهبري در سال 1377 در جمع مسئولين سپاه آغاز شده است؛ از جمله سیاست‌های اصلی اجرای این طرح، ایجاد زمینه مشارکت دانش‌آموزان و نهاد‌های زیربط دانش‌آموزی در به‌سازی  زیبا سازی مدارس است.

در سال جاري، طرح هجرت در عرصه‌های بازسازی مدارس مستهلک به ویژه مناطق محروم، نوسازی و شادسازی فضاهای آموزشی، امکان فعالیت‌های مشارکتی فرهنگی در تابستان مثل فضاهای اردویی و برای تحقق شعار جهاد اقتصادی اجرا شد.

در همين باره، رضا امانی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهر تهران و دبیر طرح هجرت 3 با بيان اين كه چه كسي اخبار داخلي آموزش و پرورش را به رسانه‌ها داده است، به خبرنگار ما گفت: طرح هجرت 3 با اهداف بلند فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری از سال 1377 در جمع مسئولین سپاه آغاز شده است.

وي افزود: امسال این طرح برای 580 هزار نفر روز دانش‌آموز تعریف شد و دانش‌آموزان مقطع متوسطه و سوم راهنمایی با حضور استادکارانی از آموزش و پرورش ساماندهی شدند و در مناطق به کمک اداره کل نو سازی آموزش و پرورش، فرماندهی بسیج سازندگی استان تهران و همچنین بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان تهران بزرگ تشكل يافتند.

دبیر طرح هجرت 3 با پذيرفتن پرداخت نکردن بودجه گفت: پرداخت‌ها متوقف نشده است. یک وقفه در پرداخت وجه داشتیم که به معنای نپرداختن نبوده است. اداره کل نوسازی و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ـ که یک بخش از ارکان اصلی از ستاد طرح هجرت 3 را در اختیار دارد ـ به علاوه بسیج سازندگی و بسیج دانش‌آموزی، بودجه طرح را تقبل کردند. اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به همه مناطق ابلاغ داشته است که هیچ گونه خللی در پرداخت اعتبار نخواهد بود.(!)

وي توصيه كرد: مناطق از محل بودجه‌های در اختیار هزینه کنند و حتی مبالغ عملکردی هر منطقه مشخص شده و تضمین کرده‌اند و بخشی پیش پرداخت شده و مابقی بی‌درنگ پرداخت خواهد شد.

رضا اماني افزود: بخش هزینه‌ای که از سوی آموزش و پرورش باید پرداخت شود، به محض آماده شدن اسناد قابل پرداخت است، زیرا مدیر کل شهر تهران صریحا اعلام کرده است که  اعتبار پرداخت خواهد  شد، کما اینکه بخشی پرداخت شده و ما بقی در خلال چند روز آینده پرداخت خواهد شد.

وي وعده داد: ششصد میلیون تومان هم در مرحله تخصيص اعتبار است که به زودی پرداخت خواهد شد؛ اواسط طرح، بودجه اولیه با دیرکرد روبه رو شد که به این شایعات (!) دامن زده و البته بعد هم با آغاز ماه مبارک رمضان، مقداری کمرنگ عمل شد، اما در کل موضوع پرداخت‌ها در ابهام نبوده است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟