تبرئه پسر 17 ساله از اتهام قتل عمد

اما براساس حکم صادره وي ملزم به پرداخت ديه کامل يک مرد مسلمان به اولياء دم و گذراندن 3سال حبس تعزيري با احتساب مدت سپري شده در کانون اصلاح و تربيت کرمانشاه شد.
کد خبر: ۱۹۵۰۷۰
|
۱۴ مهر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۲ 06 October 2011
|
5560 بازدید
خراسان: پس از اتمام کار روزانه همراه دوستش «سردار» روانه خانه شد، بعد از چند قدم «سردار» اظهار تشنگي کرد، هر دو براي نوشيدن آب به آشپزخانه امور عشايري رفتند در آنجا شوخي هاي هميشگي، پس گردن هم زدن و خنده! برخورد نگاه «پوريا» با تفنگ هميشه خالي نگهبان...! آن را برداشت و يک‌بار رو به زمين امتحانش کرد، خالي بود!

سپس لوله تفنگ را به طرف دوستش گرفت اما اين بار نفير گلوله در فضا پيچيد. «سردار» به زمين نخورده بود که «پوريا» زير بغلش را گرفت و با صداي بلند کمک خواست، نگهبان پارکينگ به ياري‌اش شتافت، با وجود تقلاي بسيار نتوانستند مجروح را سوار موتور کنند و به بيمارستان برسانند و ...!


«پوريا قبادي» در يک خانواده پنج نفره در روستاي کليايي ماهيدشت سکونت دارد، پدرش راننده کمباين است و تنها دو ماه از سال را کار و درآمد دارد. وضع مالي‌شان خوب نيست و در زير خط فقر قرار دارند. حدود 6ماه قبل از حادثه، پورياي 15 ساله براي اينکه کمک خرج خانواده باشد در امور عشايري شهيد بروجردي ماهيدشت مشغول به کارگري شد. تا اينکه آن حادثه رخ داد.

... او اکنون 25 ماه است که در کانون اصلاح و تربيت کرمانشاه به سر مي‌برد، که يکي از اعضاي کميسيون حقوق بشر کانون و کلاي دادگستري استان‌هاي کرمانشاه و ايلام که مسئول روابط عمومي اين کانون نيز است، وکالتش را برعهده گرفته است.

اين عضو کميسيون حقوق بشر کانون وکلاي دادگستري استان‌هاي کرمانشاه و ايلام، با اشاره به روند دادرسي اين پرونده، اظهارکرد: زماني که من از نداشتن تمکن مالي و موقعيت حساس پرونده پوريا خبردار شدم، باتوجه به وظيفه انساني ام وکالتش را پذيرفتم. کيفر خواست براي «پوريا قبادي» صادر شده بود و در صورت محکوميت، حکم قصاص در انتظار وي بود. با توجه به محتويات پرونده و دلايل قانوني، دادگاه را مجاب کرديم که عمدي و سوء نيتي در کار نبوده و اهمال کاري و کنجکاوي و تفکر خالي بودن اسلحه بنابر اظهارات شاهد، موجب اين پيشامد شده است. درنتيجه دفاعيات من اين موارد براي دادگاه محرز شد.

«علي اسدي» جريان رسيدگي را رضايت بخش و مثبت ارزيابي کرد و خاطرنشان کرد: قضات در رسيدگي به اين پرونده با دقت بسيار عمل کردند و طي حکمي 10 صفحه اي «قبادي» از قتل عمد تبرئه شد و اتهامش در رديف شبه عمد قرار گرفت. اما براساس حکم صادره وي ملزم به پرداخت ديه کامل يک مرد مسلمان به اولياء دم و گذراندن 3سال حبس تعزيري با احتساب مدت سپري شده در کانون اصلاح و تربيت کرمانشاه شد.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟