طمع سه ميليوني بنگاه‌دار حريص

چند روز قبل مقتول به بنگاه من آمده و درخواست يك آپارتمان اجاره‌اي كرد. وي سه‌ميليون تومان هم به عنوان وديعه به من داد تا منزلي مناسب براي او پيدا كنم.من هم براي اينكه اين پول را بالابكشم چند روز بعد با او تماس گرفته و او را به آپارتمان خالي كه يك مالك آن را براي اجاره دادن به من سپرده بود دعوت كردم...
کد خبر: ۱۹۶۱۴۷
|
۱۹ مهر ۱۳۹۰ - ۰۸:۲۷ 11 October 2011
|
4531 بازدید
تهران امروز: مرد بنگاه دار كه به خاطر بالا كشيدن سه ميليون تومان پول يك متقاضي خانه اجاره‌اي نقشه قتل وي را كشيده بود به همراه همدست خود محاكمه شد.

به گزارش تهران امروز 6 تيرماه 88 اهالي خيابان فداييان اسلام با پرايد زردرنگي روبه‌رو شدند كه به علتي نامعلوم در آتش مي‌سوخت. با تماس تلفني ساكنين ماموران آتش نشاني به سوي محل حادثه گسيل شده و پس از خاموش كردن حريق با صحنه عجيبي روبه‌رو شدند. داخل صندوق عقب خودرو جسد خونين مردي كه داخل يك پتو پيچيده شده بود قرار داشت و كبودي‌هاي و جراحات روي بدن وي حاكي از وقوع يك جنايت داشت.

در جست‌و‌جوي آپارتمان اجاره‌اي

با اطلاع موضوع به پليس ماموران پليس آگاهي به محل احضار و با دستور بازپرس ويژه قتل تحقيقات خود را آغاز كردند.

آنها در ابتداي تحقيقات با بررسي مدارك شناسايي مقتول هويت وي به نام علي اصغر را شناسايي كرده و دريافتند وي صاحب همان اتومبيلي است كه در حال سوختن پيدا شده است.

كارآگاهان خانواده مقتول را شناسايي كرده و در جست و جوي سرنخ براي دستگيري قاتل يا قاتلان به تحقيق از خانواده وي پرداختند.

دختر مقتول در اين پرس و جو‌ها گفت: پدرم چند روز پيش در جست و جوي يك آپارتمان اجاره‌اي سه‌ميليون تومان را به يك بنگاه دارمسكن به نام حسن داده بود و سه‌روز پيش هم بنگاه دار با وي تماس گرفته و از پدرم خواست براي ديدن يك واحد آپارتماني به آدرسي كه وي مي‌دهد برود.بعد از آن هم ديگر خبري از پدرم نشد.

كارآگاهان از طريق تلفن بنگاه دار مورد نظر را شناسايي و وي را مورد بازجويي قرار دادند. هر چند اين مرد مدعي بود كه هيچ خبري از سرنوشت مقتول ندارد اما ماموران به حرف‌هاي متناقض وي مشكوك شده و او را مورد بازجويي مكرر قرار دادند تا اينكه وي پرده از اسرار مرگ علي اصغر برداشت.

طمع سه ميليون توماني

حسن گفت: چند روز قبل مقتول به بنگاه من آمده و درخواست يك آپارتمان اجاره‌اي كرد. وي سه‌ميليون تومان هم به عنوان وديعه به من داد تا منزلي مناسب براي او پيدا كنم.من هم براي اينكه اين پول را بالابكشم چند روز بعد با او تماس گرفته و او را به آپارتمان خالي كه يك مالك آن را براي اجاره دادن به من سپرده بود دعوت كردم. بعد با يكي از دوستان خود به نام تقي تماس گرفته و از او خواستم به كمكم بيايد.دو نفري مشغول كشيدن شيشه شديم. موقعي كه علي اصغر وارد خانه شد تقي ضربه‌اي به سر او كوبيد و سپس طنابي دور گردن او انداخته و خفه‌اش كرد.سپس او را داخل يك گوني پيچيده و عقب ماشيني كه مقتول با آن آمده بود ‌انداخته و به خيابان فداييان اسلام برده و به آتش كشيديم. ماموران بلافاصله تقي را مورد تعقيب قرار داده و وي را نيز بازداشت كردند. تقي نيز پس از دستگيري به دست داشتن در اين جنايت اقرار كرد.

تقاضاي قصاص متهمان

پرونده دو متهم با قرار مجرميت به دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد و تقي و حسن امروز در شعبه 76 دادگاه كيفري استان تهران مورد محاكمه قرار گرفتند.

در ابتداي جلسه نماينده دادستان تهران با خواندن كيفرخواست خواهان مجازات دو متهم شد و سپس اولياي دم مقتول به جايگاه آمده و خواهان قصاص قاتلان شدند.

در ادامه حسن به جايگاه آمده و در دفاع از خود گفت: من و تقي از مدتها پيش با هم دوست بوده و در آپارتمان‌هاي خالي كه براي اجاره دادن پيش من گذاشته مي‌شد به اتفاق شيشه مي‌كشيديم. روز حادثه مقتول با من تماس گرفته و گفت سه‌ميليون تومان پولش را مي‌خواهد. من از او خواستم به آدرسي كه به وي مي‌دهم بيايد تا حضوري با يكديگر صحبت كنيم. موقعي كه مقتول به خانه رسيد من با مشت توي سر وي زده و تقي هم طنابي دور گردنش انداخت و به رغم التماس مقتول آنقدر دور گردن وي فشار داد تا مقتول جان داد.بعد هم با پتك ضربه‌اي به سر وي زده و باعث مرگ او شديم.

وعده كار در دامداري

سپس دادگاه از تقي خواست در مقام دفاع از خود برآيد. تقي اما با رد ارتكاب قتل، خود را تنها شريك جرم قاتل دانسته و گفت: من تنها همدست حسن بودم و فريب او را خوردم. من بيكار بودم و دنبال شغل مي‌گشتم. حسن از مدتي پيش گفته بود صاحب يك دامداري را مي‌شناسد كه دنبال كارگر است و به من قول داد كاري براي من در دامداري او پيدا مي‌كند.

روز حادثه هم حسن از من خواست پيشش بروم و با صاحب اين دامداري صحبت كنم. وقتي به آنجا رفتم و شيشه كشيديم يك مرتبه سرو كله مقتول پيدا شد.حسن به‌سوي مقتول حمله كرد و من فقط پاي او را گرفتم تا تكان نخورد. بعد هم حسن طنابي دور گردن وي‌اند اخته و آنقدر فشار داد تا وي مرد.

در ادامه وكلاي متهم به دفاع از موكلان خود پرداخته و در نهايت دادگاه وارد شور شده و اعلام كرد به‌زودي راي خود را درباره اين پرونده صادر مي‌كند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟