قتل دو دوست بعد از مصرف شيشه

هاشم خون‌آلود روي زمين افتاده‌ بود كه هادي رسيد و به من گفت چرا اين كار را كردي. مي‌خواست به برادر هاشم خبر دهد تا او را به بيمارستان برسانيم كه من اجازه ندادم و گفتم خودمان او را مي‌بريم اما بعد با هادي درگير شدم و او را هم زدم.
کد خبر: ۱۹۸۹۴۸
|
۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۶ 23 October 2011
|
4928 بازدید
شرق: مردي كه دو دوستش را در پي مصرف شيشه به قتل رسانده‌ است در جلسه محاكمه‌اش جزييات اين دو جنايت را توضيح داد.

متهم 45 ساله در دفاعياتش مدعي شد، روز حادثه ساعت‌ها شيشه، كراك و ترياك مصرف كرده‌بود و زمان قتل، حالت عادي نداشت.

در ابتداي جلسه محاكمه، نماينده ‌دادستان تهران در جايگاه حاضر شد و خطاب به قضات شعبه 113 دادگاه كيفر‌ي استان تهران گفت: ايرج دو سال قبل دو دوست خود به نام‌هاي هاشم و هادي را به قتل رساند. اين متهم در پي درگيري لفظي كه با مقتولان داشت به آنها حمله كرد و باعث مرگ‌شان شد. اين پرونده با شكايت همزمان خانواده دو مقتول تشكيل شد.

اين دو خانواده به پليس گفتند، فرزندان‌شان به‌طور ناگهاني گم شده‌اند. بررسي‌هاي پليس ورامين در اين خصوص آغاز شد و دوستان و آشنايان اين دو مفقودي مورد بازجويي قرار گرفتند. در جريان اين تحقيقات، همسر ايرج گفت، شوهرش مدتي قبل در حالي‌كه دستش زخمي بود به خانه آمد اما علت آن را نگفت. زماني كه ايرج مورد بازجويي قرار گرفت مدعي شد، دستش حين كار با تراكتور زخمي شده‌ بود. در ادامه شاهدي پيدا شد كه همه چيز را تغيير داد.

اين شاهد گفت روز گم شدن دو مرد آنها را با ايرج ديده ‌است. وقتي ايرج دوباره مورد بازجويي قرار گرفت، گفت كه دو دوستش را كشته ‌است. اين مرد محل اختفاي اجساد را هم نشان داد و گفت اول هاشم را زدم بعد هادي رسيد و اعتراض كرد و پيشنهاد داد هاشم را به بيمارستان برسانيم، من هم قبول كردم و وقتي سوار وانت شديم و چند كيلومتر رفتيم، هاشم فوت شد و هادي به من حمله كرد و من او را هم كشتم و اجسادشان را مخفي كردم.

سيدرضايي ادامه داد: در اين قتل، ايرج ابتدا هاشم را با ضربات چاقو كشته و بعد هادي را به قتل رسانده و اجساد آنها را مخفي كرده ‌است. زماني كه جسد هاشم پيدا شد حيوانات جسد او را خورده ‌بودند اما بررسي‌هاي پزشكي قانوني ثابت كرد جنازه متعلق به هاشم است. همچنين جسد هادي هم از داخل يك چاه بيرون كشيده ‌شد. نماينده دادستان تهران در پايان با توجه به مدارك موجود در پرونده براي متهم درخواست صدور حكم قانوني كرد.

در ادامه اولياي‌دم مقتولان در جايگاه حاضر و هر دو خانواده خواستار قصاص متهم شدند. سپس ايرج در جايگاه حاضر شد. او كه سوابق متعددي در سرقت دارد گفت: اتهام قتل را قبول دارم. من دوستانم را كشتم اما اصلا نمي‌دانم آن روز چه اتفاقي افتاد. روز حادثه همسر و فرزندانم خانه نبودند و من هم داشتم آماده مي‌شدم تا براي كار بيرون بروم. هاشم آمد. او با چوب به من حمله كرد و فحش داد من هم عصباني شدم و او را زدم. اول با لوله زدمش، بعد وقتي چاقو كشيد، چاقو را از او گرفتم و چندين ضربه به او وارد كردم.

هاشم خون‌آلود روي زمين افتاده‌ بود كه هادي رسيد و به من گفت چرا اين كار را كردي. مي‌خواست به برادر هاشم خبر دهد تا او را به بيمارستان برسانيم كه من اجازه ندادم و گفتم خودمان او را مي‌بريم اما بعد با هادي درگير شدم و او را هم زدم.

ضربات زياد بود با اين حال هادي به من كمك كرد تا هاشم را پشت وانت گذاشتيم، چند كيلومتر رفته ‌بوديم كه هادي گفت هاشم مرده ‌است چند دقيقه بعد خود هادي هم فوت شد و من هم اجساد را مخفي كردم.

در اين هنگام نماينده‌ دادستان تهران خطاب به متهم گفت: تو خودت در بازجويي‌ها گفته‌اي هادي را در ماشين به قتل رساندي. تو گفته‌اي كه وقتي هاشم جان باخت، هادي به شيشه ماشين كوبيد، من ايستادم، او عصبي شد و به من حمله كرد، من هم با سنگ و چاقو او را زدم و هادي هم فوت شد و من جسدها را به جوي آب و چاه انداختم. نماينده دادستان ادامه داد: «به چه دليل حالا ادعا مي‌كني مقتول دوم را هم در خانه زدي؟»

متهم جواب داد: من به ياد ندارم چه گفته‌ام اما فكر مي‌كنم اشتباه كردم. من از صبح مواد مصرف كرده‌ بودم چون زن و فرزندم در خانه نبودند آن روز ساعت‌ها كراك، و شيشه و ترياك كشيده‌ بودم و چيزي يادم نمانده‌ است. بعد از متهم، وكيل مدافع او در جايگاه حاضر شد او گفت: متهم به هر دو فقره قتل اعتراف كرده است بنابراين دفاعي در اين زمينه نمي‌توانم از او بكنم اما با توجه به اينكه متهم زمان قتل، شيشه مصرف كرده بود درخواست دارم پزشكي قانوني در مورد اينكه او زمان قتل در حالت عادي بوده يا نه دوباره تحقيق ‌كند.

در پايان متهم يك‌بار ديگر براي بيان آخرين دفاع در جايگاه حاضر شد او گفت: من و هاشم مثل برادر بودم همديگر را دوست داشتيم هر چند وقت يك‌بار با هم دعوا مي‌كرديم بعد هاشم از من عذرخواهي مي‌كرد. او مثل يك برادر زماني كه مي‌خواستم دخترم را شوهر بدهم به من كمك كرد و جهيزيه تهيه كرديم. از اولياي‌دم هادي و هاشم عذرخواهي مي‌كنم. در زندان عذاب وجدان دارم و حالم خوب نيست و كابوس مي‌بينم و درخواست دارم من را ببخشند.

بنا بر اين گزارش، در پايان هيات قضات براي تصميم‌گيري وارد شور شدند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟