ماجراي حمله ۲ قلاده سگ به کودک 2.5 ساله

ودک 2.5 ساله اي هنگامي که در محوطه يک مرغداري واقع در انتهاي شهرک التيمور مشهد مشغول بازي بود به ناگهان مورد حمله ۲ قلاده سگ نگهبان مرغداري قرار گرفت و به شدت مجروح شد.
کد خبر: ۱۹۹۸۶۱
|
۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷ 26 October 2011
|
6275 بازدید
|
۶
خراسان: در پي حمله ۲ قلاده سگ به يک کودک 2.5 ساله مشهدي، آزمايش هاي انجام شده از احتمال ابتلاي يکي از اين دو حيوان به بيماري هاري حکايت دارد و به همين دليل نيز به ۲۰ نفر از پرسنل درماني بيمارستاني که کودک مجروح در آن بستري بوده نيز واکسن ضدهاري تزريق شده است.

در ۲۶ مهرماه، کودک 2.5 ساله اي هنگامي که در محوطه يک مرغداري واقع در انتهاي شهرک التيمور مشهد مشغول بازي بود به ناگهان مورد حمله ۲ قلاده سگ نگهبان مرغداري قرار گرفت و به شدت مجروح شد. والدين اين کودک پس از سر و صداي کودکشان و پارس سگ ها با صحنه عجيب حمله اين دو حيوان به کودکشان مواجه شدند و بلافاصله براي نجات وي دست به کار شدند تا اين که کودک را از چنگال سگ ها نجات دادند.

اين گزارش حاکي است: کودک مذکور که به شدت از ناحيه سر و گردن زخمي شده بود، به بيمارستان شهيدهاشمي نژاد منتقل شد و به دليل نامساعد بودن حال وي پرسنل اورژانس بلافاصله براي نجات جان وي دست به کار شدند و توانستند با انجام چند باره عمل احيا جان کودک را نجات دهند. پس از اين اقدام، کودک ياد شده به منظور انجام عمل جراحي به اتاق عمل انتقال داده شد و تحت عمل جراحي قرار گرفت و حال وي رو به بهبودي رفت.

پس از اين حادثه، از آن جا که احتمال هاري سگ ها مي رفت و امکان داشت اين ۲ حيوان به افراد ديگري نيز آسيب برسانند، در اقدامي از سوي مرکز بهداشت يکي از سگ ها معدوم شد و سگ ديگر نيز از محل متواري شده بود. پس از کشته شدن اين حيوان آزمايش هايي روي لاشه وي انجام گرفت و مشخص شد که سگ مورد اشاره مشکوک به بيماري هاري است.

به دليل احتمال سرايت اين بيماري به پرسنل بخش درمان بيمارستان، طي اقدامي ۲۰ تن از پرسنلي که به نحوي در درمان کودک 2.5 ساله دخيل بودند، فراخوانده شدند و از سوي مرکز بهداشت به آن ها واکسن ضدهاري تزريق شد.

در بين افرادي که واکسن به آن ها تزريق شده، پزشک، پرستار و امدادگران بخش اورژانس بيمارستان ديده مي شوند، برخي از اين افراد حتي در ساعات غيرکاري و در حالي که در مجلس عروسي و يا جاي ديگر بودند در اقدامي فوري فراخوانده شده اند تا با توجه به خطرناک بودن بيماري هاري هر چه سريع تر اقدامات پيش گيرانه درباره آن ها انجام شود.

یک پزشک درباره خطرناک بودن نگهداري حيوانات اهلي مثل سگ و گربه در منازل هشدار داد و به شهروندان توصيه کرد اصلا در منزل سگ و گربه نگهداري نکنند چرا که اين حيوانات اگر چه اهلي به نظر مي رسند اما در طول زمان ممکن است تغيير وضعيت بدهند و هار شوند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
مشکوک به هاری یعنی چی؟؟؟؟حیوان یا هار است یا نیست...نوع آزمایش روی مغز هم ( فلئورسنت آنتی بادی مستقیم ) دقیقا ابتلا یا عدم ابتلا را نشان میدهد.
یک دامپزشک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
! شاید فرصت نکردن مغز رو به انسیتو پاستور انتقال بدهند! بعد هم اگر سگ یا گربه ناخودآگاه و بدون ازار و اذیت حمله ور بشود حتما هاری است مگر خلافش ثابت بشه! یک پزشک
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۴
خدا را شکر که حالش بچه رو به بهبودی نهاده ,
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟